Kohlbrugge schreef:Aty schreef:Hoi,
Het boek waar ik nu in begonnen ben heet: Struikelend achter Jezus aan. Dat is meteen een mooi onderschrift; ga ik zo even toevoegen.
Dag!
Mooi boek van Mike Yaconelli, Aty. Ik heb het vorig jaar gelezen. Alleen de titel al. Zo blijft het in het geloofsleven tot de laatste snik: Struikelend achter Jezus aan. Maar wel met het vaste vertrouwen dat Hij vasthoudt.
Beetje mosterd na de maaltijd maar ik kwam ergens op het forum een berichtje van Aty tegen en werd getriggerd door je onderschrift. Ik heb dit boekje namelijk ook gelezen en.... zou er voor willen waarschuwen!
Ik heb het gelezen omdat mijn zwager het van zn vriendenkring (lichte Gerformeerde Bondsgemeente PKN gemeente -sorry voor het hokjesdenken) kreeg. Die vrienden vonden het allemaal een prachtig boekje. Aangezien de titel mij buitengewoon aansprak heb ik het ook gelezen. Echter met stijgende verbazing/verontrusting want dit boekje 'struikelend achter Jezus aan' ziet het historische geloof aan voor het waar zaligmakende geloof. Als je een gesprek hebt met die vrienden wordt je glazig aangekeken als het om bekering gaat, want ze zijn vanaf hun jeugd bij de kerk, best wel serieus en hebben voor Jezus gekozen en gaat aan het Avondmaal. Over een verandering en een missen van Jezus weten ze niet. Dat boekje van Yaconelli ontdekt hun daar niet aan maar sust alleen maar in slaap 'we zijn nu eenmaal niet perfect'. In dat boekje is de zonde een foutje en geen schuld die (deels) gekend wordt.
Tsja, wat moet je hiermee? Degenen op het forum die mij wat langer kennen weten dat ik niet ben in de trant van; als God een mens bekeerd gebeurt er dit-en-dit in je leven en zal het zo gaan. En dan toch van mijn hand een waarschuwing, dat zegt wel iets.