21 mei 2011; de wereld vergaat...

dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door dennis »

refo schreef:Eén ding is zeker. Het is vandaag dichterbij dan gisteren.
Maar de tekenen der tijden wijzen er niet méér op dan 1000 jaar geleden.
Is dat zo? De bijbel spreekt nadrukkelijk over het laatste der dagen en in dat verband ook over 'geruchten' van oorlogen etc.

Die geruchten ( m.i. de verspreiding van het nieuws van o.a. oorlogen op deze wereld) waren er 1000 jaar geleden nog niet.
Als er toen aan de andere kant van de wereld een oorlog werd uitgevochten wisten we dat niet.
Nu wel, binnen de kortste keren zelf...
TSD
Berichten: 2117
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door TSD »

NOS schreef:Onheilsprofeet Camping stopt ermee

De 90-jarige onheilsprofeet en predikant Harold Camping is gestopt met werken. Hij zal geen voorspellingen meer doen over wanneer het einde der tijden aanbreekt. Dat zegt een documentairemaker die Camping maandenlang volgde in een interview met de Christian Post.

Camping beweerde aan de hand van ingewikkelde berekeningen, gebaseerd op de Bijbel, dat hij wist wanneer de aarde aan zijn laatste dagen zou beginnen. De eerste keer noemde Camping 21 mei 1988 als datum voor de apocalyps, toen 6 september 1994 en daarna 21 mei van dit jaar.

Een wereldwijde postercampagne maakte mensen attent op zijn 21 mei-voorspelling. Toen die niet uitkwam, beweerde Camping dat hij een rekenfout had gemaakt. De juiste datum zou 21 oktober zijn, maar ook toen draaide de wereld gewoon door.

Onzeker

De documentairemaker Brandon Tauszik sprak Camping uitgebreid op 16 oktober, vijf dagen voordat de aarde volgens Camping zou vergaan.

In het gesprek vertelde Camping dat hij niet langer in staat is om het christelijke radiostation Family Radio te leiden. Ook was hij volgens Taszik toen al onzeker over de datum waarop de wereld zou vergaan. God heeft niemand de macht gegeven om precies te weten wanneer de apocalyps plaatsvindt, zei hij. Dat is opmerkelijk omdat Camping er in september nog zeker van was dat het 21 oktober echt ging gebeuren.

De predikant zit sinds juni thuis, nadat hij een beroerte had gekregen en in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Volgens Tauszik is Camping nog steeds erg teleurgesteld dat de apocalyps op 21 mei niet plaatsvond. Na 21 oktober heeft Camping de pers niet meer te woord willen staan.

http://nos.nl/artikel/307036-onheilspro ... ermee.html
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door dennis »

deze man heeft het evangelie misschien schade toegebracht. Aan de andere kant: ik moest aan Jona denken. Hij predikte het einde van Nineve, maar dat kwam (nog) niet omdat de stad zich bekeerde.

Wij weten niet of er door de campagne van deze man (waar ik dus grote moeite mee heb) mensen aan het denken zijn gezet en zich als een boetvaardige zondaar aan de voeten van Christus hebben geworpen.
Cantate
Berichten: 227
Lid geworden op: 04 jul 2009, 12:03

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Cantate »

dennis schreef:deze man heeft het evangelie misschien schade toegebracht. Aan de andere kant: ik moest aan Jona denken. Hij predikte het einde van Nineve, maar dat kwam (nog) niet omdat de stad zich bekeerde.

Wij weten niet of er door de campagne van deze man (waar ik dus grote moeite mee heb) mensen aan het denken zijn gezet en zich als een boetvaardige zondaar aan de voeten van Christus hebben geworpen.
Dit vind ik een heel mooie gedachte over iets waar we zo snel en gemakkelijk ons oordeel over klaar hebben. Zo kan het inderdaad toch nog gezegend worden/zijn. Prachtig gezegd Dennis!
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Bert Mulder »

Het is onze zaak altijd bereid te komen, want Hij komt. Vandaag is Hij nog steeds bezig te komen, zoals Hij bezig is met het komen sinds Hij naar de hemel gevaren is.

En Hij kan best vandaag voor u en mij komen...

Elke dag kan onze laatste dag in de tijd zijn.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Gian »

Bert Mulder schreef: En Hij kan best vandaag voor u en mij komen...
Misschien wel voor ons allemaal ;)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie