Welke oplossing voor het Joods/Palestijnse vraagstuk heeft j

de Paus

Bericht door de Paus »

Die poll staat me niet zo aan. Er zijn namelijk geen fatsoenlijke politieke opties. Het zijn allemaal militaire opties..... er zit gewoon geen 1 goede oplossing tussen.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ben ik met e eens de Paus. maar je kunt wel voor de eigen oplossing kiezen, dus een goede keus is er wel
de Paus

Bericht door de Paus »

Waarschijnlijk is de beste oplossing de volken van elkaar scheiden. Deportatie naar Verwegistan is dan een optie, maar helaas onacceptabel. Duidelijk is wel dat beide volken gescheiden van elkaar moeten leven. Stop je ze bij elkaar in 1 hok, dan wordt het vechten. Honden zitten meestal ook gescheiden, toch? Of je moet ze als kippen bij elkaar stoppen, maar dan moet je ze wel eerst de snavels inkorten..... of anders gezegd: je moet ze al hun wapens afpakken. Deze optie is ook niet acceptabel en nog minder te realiseren.

Volgens mij is de beste optie: grens muurdicht gooien. Zo dat er geen muis meer door kan. Economisch niet zo goed voor de palestijnen, maar wel net zo veilig.
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door kridje
Vergeet bij alle opmerkingen niet dat er ook normale Palestijnen zijn! Als voorbeeld christelijke Palestijnen die in vrede leven met hun Joodse broeders.
Met hen heb ik de meeste medelij.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Geef de Palestijnen Belgie... daar doen we toch niets mee voorlopig
Rinie

Bericht door Rinie »

He Paus, welke grens wil je potdicht maken?
Om Palestina heen? Dan is er als je de grens na 100 jaar ofzo weer opent niemand meer in leven.
De grens tussen Israël en de Palestijnse gebieden? Dan moet je eerst de partijen scheiden, wat betekent dat zowel Joden als Palestijnen hun huis moeten verlaten.
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Vreemd he, dat voor 1967 Jordanie (die toen de West Bank had geanexeerd), nooit een oplossing had voor hun Palestijnse broeders. Of waren er toen nog geen Palestijnen? Of zijn het wel hun broeders? Of...........

Nu de oplossing. Zoals het in een kerkelijke gemeente niet werkt om van bovenaf een oplossing af te dwingen, zo werkt dat ook niet hier. Eerst zal er, als is het een wankele, basis van vertrouwen moeten zijn.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie