ACTIE ACTIE ACTIE PRO-ISRAEL actie SGP ( jongeren)

Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door MB
Israel staat sinds dat Jezus gekomen is, niet hoger dan andere volken.
En ze hebben de erfenis van Abraham toch verspeeld?

Ik dacht dat Paulus ergens schrijft dat wij als christelijke kerk op de stam [Israël] zijn ingeent, wij bestaan dus bij de gratie van Israël [zonder de stam kan de ent niet groeien!]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Het onderstaande wil ziet zeggen dat ik onbevooroordeelt t.o Israël sta. Maar bv. in het conflict wat nu speelt kies ik toch partij
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
MB

Bericht door MB »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door MB
Israel staat sinds dat Jezus gekomen is, niet hoger dan andere volken.
En ze hebben de erfenis van Abraham toch verspeeld?

Ik dacht dat Paulus ergens schrijft dat wij als christelijke kerk op de stam [Israël] zijn ingeent, wij bestaan dus bij de gratie van Israël [zonder de stam kan de ent niet groeien!]
Wel je moet wel de context begrijpen.

De offercultus van Israel is niet meer geaccepteerd. JEZUS IS NAMELIJK HET OFFER.
Dus het Joodse geloof is voltooid in JEZUS.
OF heb ik het mis.
MB

Bericht door MB »

Oorspronkelijk gepost door lily
Jij heb een ding vorgeten, Jesus is een jood.
Buiten Jezus geen eeuwig leven. Geldt ook voor de Joden!
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door MB
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door MB
Israel staat sinds dat Jezus gekomen is, niet hoger dan andere volken.
En ze hebben de erfenis van Abraham toch verspeeld?

Ik dacht dat Paulus ergens schrijft dat wij als christelijke kerk op de stam [Israël] zijn ingeent, wij bestaan dus bij de gratie van Israël [zonder de stam kan de ent niet groeien!]
Wel je moet wel de context begrijpen.

De offercultus van Israel is niet meer geaccepteerd. JEZUS IS NAMELIJK HET OFFER.
Dus het Joodse geloof is voltooid in JEZUS.
OF heb ik het mis.

Het O.T. geloof is inderdaad overgegaan in het N.T. geloof, maar blijft staan dat we zijningeent op de stam israël.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie