Gisteren stond er een m.i. bijzonder verhaal in het RD, over een predikant die zichzelf voor een andere reiziger heeft opgeofferd, en hem tijdens zijn eigen laatste ogenblikken heeft aangespoord om de Heere te zoeken.
Ik kende deze geschiedenis niet.
De Heere is overal, ook op een zinkend schip.
Dominee op de Ttitanic
Re: Dominee op de Ttitanic
Wat een dooddoener! Waarom zou Hij daar niet zijn en wel op een drijvend schip bijvoorbeeld???dennis schreef:Gisteren stond er een m.i. bijzonder verhaal in het RD, over een predikant die zichzelf voor een andere reiziger heeft opgeofferd, en hem tijdens zijn eigen laatste ogenblikken heeft aangespoord om de Heere te zoeken.
Ik kende deze geschiedenis niet.
De Heere is overal, ook op een zinkend schip.
Re: Dominee op de Ttitanic
Wat een vreemd antwoord. Je mag in dergelijke gebeurtenissen de wonderlijke leiding van de Heere best opmerken!Cantate schreef:Wat een dooddoener! Waarom zou Hij daar niet zijn en wel op een drijvend schip bijvoorbeeld???dennis schreef:Gisteren stond er een m.i. bijzonder verhaal in het RD, over een predikant die zichzelf voor een andere reiziger heeft opgeofferd, en hem tijdens zijn eigen laatste ogenblikken heeft aangespoord om de Heere te zoeken.
Ik kende deze geschiedenis niet.
De Heere is overal, ook op een zinkend schip.
Denk je eens in dat jij die "andere reiziger" geweest zou zijn!
Re: Dominee op de Ttitanic
Ik ben het helemaal met je eens wat die wonderlijke leiding betreft. Ik heb het artikel dan ook met ontroering gelezen.Marieke schreef:Wat een vreemd antwoord. Je mag in dergelijke gebeurtenissen de wonderlijke leiding van de Heere best opmerken!Cantate schreef:Wat een dooddoener! Waarom zou Hij daar niet zijn en wel op een drijvend schip bijvoorbeeld???dennis schreef:Gisteren stond er een m.i. bijzonder verhaal in het RD, over een predikant die zichzelf voor een andere reiziger heeft opgeofferd, en hem tijdens zijn eigen laatste ogenblikken heeft aangespoord om de Heere te zoeken.
Ik kende deze geschiedenis niet.
De Heere is overal, ook op een zinkend schip.
Denk je eens in dat jij die "andere reiziger" geweest zou zijn!
Maar het ging mij over de opmerking: "De Heere is overal, ook op een zinkend schip". Natuurlijk is de Heere ook daar, Hij is immers overal, ook in de normale dagelijkse dingen en gebeurtenissen. Maar zien we dat dan ook?
Re: Dominee op de Ttitanic
Het is een mooi verhaal, maar of het zo is gebeurd? Ik betwijfel het.
Mensen die in water van om en nabij nul graden zwemmen voeren zo'n conversatie niet meer.
Hier een ander verhaal:
The evening of April 14th, Cavell was on the 8 to 12 watch, and was alone in the coal bunker in Boiler Room No.4. When the iceberg hit the ship, Cavell felt a shock, and the coal collapsed in on him. He dug his way out of the bunker, and came into the stokehold. As he did, the lights went out in No. 4, and he then climbed up to the port alleyway (Scotland Road) on E Deck, where the lights were still on. He saw third class passengers moving aft in the alleyway, and was at this time told the ship had struck an iceberg. After finding some lamps, Cavell headed back to the stokehold, and found the lights had already come back on. He then helped the firemen draw the fires from the boilers, until water started coming up over the floor plates. When the water got about 1 foot deep, Cavell went back up the escape ladder to E Deck again, only to find no one around. He went back to No. 4 Boiler Room one last time, and upon finding it deserted, went all the way up to the Boat Deck. Coming up on the starboard side, Cavell saw only two lifeboats still on the ship, and was ordered into Lifeboat 15 by an officer. He helped to load the lifeboat with passengers from both A Deck and B Deck, then pulled off from the ship.
Mensen die in water van om en nabij nul graden zwemmen voeren zo'n conversatie niet meer.
Hier een ander verhaal:
The evening of April 14th, Cavell was on the 8 to 12 watch, and was alone in the coal bunker in Boiler Room No.4. When the iceberg hit the ship, Cavell felt a shock, and the coal collapsed in on him. He dug his way out of the bunker, and came into the stokehold. As he did, the lights went out in No. 4, and he then climbed up to the port alleyway (Scotland Road) on E Deck, where the lights were still on. He saw third class passengers moving aft in the alleyway, and was at this time told the ship had struck an iceberg. After finding some lamps, Cavell headed back to the stokehold, and found the lights had already come back on. He then helped the firemen draw the fires from the boilers, until water started coming up over the floor plates. When the water got about 1 foot deep, Cavell went back up the escape ladder to E Deck again, only to find no one around. He went back to No. 4 Boiler Room one last time, and upon finding it deserted, went all the way up to the Boat Deck. Coming up on the starboard side, Cavell saw only two lifeboats still on the ship, and was ordered into Lifeboat 15 by an officer. He helped to load the lifeboat with passengers from both A Deck and B Deck, then pulled off from the ship.
Re: Dominee op de Ttitanic
Okay, duidelijk. Ik snapte in dit verband het woord "dooddoener" niet.Cantate schreef:Ik ben het helemaal met je eens wat die wonderlijke leiding betreft. Ik heb het artikel dan ook met ontroering gelezen.Marieke schreef:Wat een vreemd antwoord. Je mag in dergelijke gebeurtenissen de wonderlijke leiding van de Heere best opmerken!Cantate schreef:Wat een dooddoener! Waarom zou Hij daar niet zijn en wel op een drijvend schip bijvoorbeeld???dennis schreef:Gisteren stond er een m.i. bijzonder verhaal in het RD, over een predikant die zichzelf voor een andere reiziger heeft opgeofferd, en hem tijdens zijn eigen laatste ogenblikken heeft aangespoord om de Heere te zoeken.
Ik kende deze geschiedenis niet.
De Heere is overal, ook op een zinkend schip.
Denk je eens in dat jij die "andere reiziger" geweest zou zijn!
Maar het ging mij over de opmerking: "De Heere is overal, ook op een zinkend schip". Natuurlijk is de Heere ook daar, Hij is immers overal, ook in de normale dagelijkse dingen en gebeurtenissen. Maar zien we dat dan ook?
Re: Dominee op de Ttitanic
Cantate schreef:Wat een dooddoener! Waarom zou Hij daar niet zijn en wel op een drijvend schip bijvoorbeeld???dennis schreef:Gisteren stond er een m.i. bijzonder verhaal in het RD, over een predikant die zichzelf voor een andere reiziger heeft opgeofferd, en hem tijdens zijn eigen laatste ogenblikken heeft aangespoord om de Heere te zoeken.
Ik kende deze geschiedenis niet.
De Heere is overal, ook op een zinkend schip.
Beetje vreemde combinatie van postings.Cantate schreef:Maar het ging mij over de opmerking: "De Heere is overal, ook op een zinkend schip". Natuurlijk is de Heere ook daar, Hij is immers overal, ook in de normale dagelijkse dingen en gebeurtenissen. Maar zien we dat dan ook?
In de eerste posting stel je dat de opmerking "De Heere is overal, ook op een zinkend schip" een dooddoener is. In dat geval zouden met name de Psalmen vol staan met "dooddoeners".
In de tweede posting vraag je je af, kennelijk een opwekking, "zien we dat dan ook?".
Dat is m.i. juist waar Dennis opmerkzaam op maakt.
Re: Dominee op de Ttitanic
Ter aanvulling: Ik heb de opmerking "De Heere is overal, ook op een zinkend schip" heel bewust gemaakt, om het breder te trekken..
Misschien zijn er lezers van deze post die hun eigen leven als zo'n zinkend schip ervaren.
Dooddoener of niet. Wat kan het bemoedigend zijn om eens echt te ervaren dat de Heere nabij is.
Misschien zijn er lezers van deze post die hun eigen leven als zo'n zinkend schip ervaren.
Dooddoener of niet. Wat kan het bemoedigend zijn om eens echt te ervaren dat de Heere nabij is.
Re: Dominee op de Ttitanic
Ja en? Wat wil je met dit verhaal zeggen?refo schreef:Het is een mooi verhaal, maar of het zo is gebeurd? Ik betwijfel het.
Mensen die in water van om en nabij nul graden zwemmen voeren zo'n conversatie niet meer.
Hier een ander verhaal:
The evening of April 14th, Cavell was on the 8 to 12 watch, and was alone in the coal bunker in Boiler Room No.4. When the iceberg hit the ship, Cavell felt a shock, and the coal collapsed in on him. He dug his way out of the bunker, and came into the stokehold. As he did, the lights went out in No. 4, and he then climbed up to the port alleyway (Scotland Road) on E Deck, where the lights were still on. He saw third class passengers moving aft in the alleyway, and was at this time told the ship had struck an iceberg. After finding some lamps, Cavell headed back to the stokehold, and found the lights had already come back on. He then helped the firemen draw the fires from the boilers, until water started coming up over the floor plates. When the water got about 1 foot deep, Cavell went back up the escape ladder to E Deck again, only to find no one around. He went back to No. 4 Boiler Room one last time, and upon finding it deserted, went all the way up to the Boat Deck. Coming up on the starboard side, Cavell saw only two lifeboats still on the ship, and was ordered into Lifeboat 15 by an officer. He helped to load the lifeboat with passengers from both A Deck and B Deck, then pulled off from the ship.
Re: Dominee op de Ttitanic
Dat het RD z'n bronnen moet onderzoeken. En niet te snel mooie verhalen plaatsen.Erasmiaan schreef:Ja en? Wat wil je met dit verhaal zeggen?refo schreef:Het is een mooi verhaal, maar of het zo is gebeurd? Ik betwijfel het.
Mensen die in water van om en nabij nul graden zwemmen voeren zo'n conversatie niet meer.
Hier een ander verhaal:
The evening of April 14th, Cavell was on the 8 to 12 watch, and was alone in the coal bunker in Boiler Room No.4. When the iceberg hit the ship, Cavell felt a shock, and the coal collapsed in on him. He dug his way out of the bunker, and came into the stokehold. As he did, the lights went out in No. 4, and he then climbed up to the port alleyway (Scotland Road) on E Deck, where the lights were still on. He saw third class passengers moving aft in the alleyway, and was at this time told the ship had struck an iceberg. After finding some lamps, Cavell headed back to the stokehold, and found the lights had already come back on. He then helped the firemen draw the fires from the boilers, until water started coming up over the floor plates. When the water got about 1 foot deep, Cavell went back up the escape ladder to E Deck again, only to find no one around. He went back to No. 4 Boiler Room one last time, and upon finding it deserted, went all the way up to the Boat Deck. Coming up on the starboard side, Cavell saw only two lifeboats still on the ship, and was ordered into Lifeboat 15 by an officer. He helped to load the lifeboat with passengers from both A Deck and B Deck, then pulled off from the ship.
Re: Dominee op de Ttitanic
Wat klopt er dan niet?refo schreef:Dat het RD z'n bronnen moet onderzoeken. En niet te snel mooie verhalen plaatsen.Erasmiaan schreef:Ja en? Wat wil je met dit verhaal zeggen?refo schreef:Het is een mooi verhaal, maar of het zo is gebeurd? Ik betwijfel het.
Mensen die in water van om en nabij nul graden zwemmen voeren zo'n conversatie niet meer.
Hier een ander verhaal:
The evening of April 14th, Cavell was on the 8 to 12 watch, and was alone in the coal bunker in Boiler Room No.4. When the iceberg hit the ship, Cavell felt a shock, and the coal collapsed in on him. He dug his way out of the bunker, and came into the stokehold. As he did, the lights went out in No. 4, and he then climbed up to the port alleyway (Scotland Road) on E Deck, where the lights were still on. He saw third class passengers moving aft in the alleyway, and was at this time told the ship had struck an iceberg. After finding some lamps, Cavell headed back to the stokehold, and found the lights had already come back on. He then helped the firemen draw the fires from the boilers, until water started coming up over the floor plates. When the water got about 1 foot deep, Cavell went back up the escape ladder to E Deck again, only to find no one around. He went back to No. 4 Boiler Room one last time, and upon finding it deserted, went all the way up to the Boat Deck. Coming up on the starboard side, Cavell saw only two lifeboats still on the ship, and was ordered into Lifeboat 15 by an officer. He helped to load the lifeboat with passengers from both A Deck and B Deck, then pulled off from the ship.