Lucas 19 1-10 en wat vragen

Plaats reactie
Lambertus

Lucas 19 1-10 en wat vragen

Bericht door Lambertus »


1 En Jezus, ingekomen zijnde,1) ging door Jericho.2)
2 En zie, er was een man, met name geheten Zacheus; en deze was een overste der tollenaren,3) en hij was rijk;
3 En zocht Jezus te zien, wie Hij was; en kon niet vanwege de schare, omdat hij klein van persoon was.4)
4 En vooruitlopende, klom hij op een wilden vijgeboom,5) opdat hij Hem mocht zien; want Hij zou door dien weg voorbijgaan.
5 En als Jezus aan die plaats kwam, opwaarts ziende, zag Hij hem, en zeide tot hem: Zacheus! haast u, en kom af; want Ik moet heden in uw huis blijven.6)
6 En hij haastte zich en kwam af, en ontving Hem met blijdschap.7)
7 En allen, die het zagen, murmureerden, zeggende: Hij is tot een zondigen man ingegaan, om te herbergen.8)
8 En Zacheus stond, en zeide tot den Heere: Zie, de helft van mijn goederen, Heere, geef ik den armen; en indien ik iemand iets door bedrog ontvreemd heb,9) dat geef ik vierdubbel weder.10)
9 En Jezus zeide tot hem: Heden is dezen huize zaligheid geschied,11) nademaal ook deze een zoon van Abraham is.12)
10 Want de Zoon des mensen is gekomen, om te zoeken en zalig te maken, dat verloren was.
Heb je weleens meegemaaakt dat dat iemand iet tegen je see wat je een blijvendende indruk maakte

Waarom verlangen sommige mensen diep in hun hart naar een ontmoeting met Jezus

Welke rol past past bij jouw het best
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Lambertus,

kun je uitleggen wat vraag 1 en 3 met het geciteerde Bijbelgedeelte van doen hebben?
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Zacheus was kennelijk onder de indruk van de woorden van Jezus en besloot dus om.....
En dus is de vraag is jou wel eens wat gezegd waaruit je handelen veranderde en nu is het makkelijk om te zeggen ja het geloof heeft mij vernaderd maar ik bedoel meer een specifiek stukje bijbeltekst waar je behoorlijk van onder de indruk bent en je handelen beinvloed heeft

Bij vraag 3 Bedoel ik ben jij of kan jij de persoon zijn die radicaal iets veranderd of juist niet of een beetje

Het gaat dus om de uitwerking die de uitspraak van de Heer heeft tegen Zacheus
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Zacheus was kennelijk onder de indruk van de woorden van Jezus en besloot dus om.....
En dus is de vraag is jou wel eens wat gezegd waaruit je handelen veranderde en nu is het makkelijk om te zeggen ja het geloof heeft mij vernaderd maar ik bedoel meer een specifiek stukje bijbeltekst waar je behoorlijk van onder de indruk bent en je handelen beinvloed heeft
Er zijn meerdere Bijbelgedeelten geweest maar deze was wel erg belangrijk: Mt 11:17 En zeggen: Wij hebben u op de fluit gespeeld, en gij hebt niet gedanst; wij hebben u klaagliederen gezongen, en gij hebt niet geweend....En gij, Kapernaum! die tot den hemel toe zijt verhoogd, gij zult tot de hel toe nedergestoten worden. Want zo in Sodom die krachten waren geschied, die in u geschied zijn, zij zouden tot op den huidigen dag gebleven zijn.

Dit zette mij stil bij het appèl dat God op mij deed vanuit Zijn Woord en waar ik niet langer omheen kon. Ik had het al zo lang "aangehoord."
Plaats reactie