SGP: Waar staan we?

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Luther »

Marieke schreef:
Luther schreef:
Marieke schreef:
Luther schreef:Ben jij lid?
Nee
Ah, dan kan ik je lid maken. Krijg ik misschien een gratis wasmachine of zo...:)
:)
Nee dank je dank je...ik laat het aan mn man over. Ik houd het bij mn wasmachine...
Uit principe of in principe?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Marieke »

Luther schreef: Uit principe of in principe?
Uit principe en in principe houd ik het bij mn wasmachine. En uit en in principe heb ik geen behoefte om lid te worden.
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Marieke »

Mister schreef:
Marieke schreef: :)
Nee dank je dank je...ik laat het aan mn man over. Ik houd het bij mn wasmachine...
Maar Luther gun je geen wasmachine? :fouet
Niet om des SGP's wille...
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10519
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Zita »

't Is wel een gepast geschenk, zo'n wasmachine als een vrouw lid wordt. Het wijst haar meteen weer op haar huishoudelijke taken enzovoorts. :yahoo
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17587
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door huisman »

In onze best behoudende SGP-kieskring heeft vanavond 90% voor het Hoofdbestuursvoorstel voor wijziging van het Algemeen Reglement vanwege de vrouwenkwestie gestemd. Ik vond dat verrassend!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door -DIA- »

Heeft iemand kennis genomen van het artikel van dhr. vd Tang in De Wachter Sions?
Het RD had er als iets van in het nieuws.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Jongere »

huisman schreef:In onze best behoudende SGP-kieskring heeft vanavond 90% voor het Hoofdbestuursvoorstel voor wijziging van het Algemeen Reglement vanwege de vrouwenkwestie gestemd. Ik vond dat verrassend!
Ik denk dat zoiets ook juist wel weer met de "SGP-aard" te maken heeft; als zoiets als het hoofdbestuur dan met een dergelijk voorstel komt, steunen mensen dat per definitie best snel. Er is in die zin (vaak, niet altijd) veel vertrouwen in dat soort gezag.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Luther »

huisman schreef:In onze best behoudende SGP-kieskring heeft vanavond 90% voor het Hoofdbestuursvoorstel voor wijziging van het Algemeen Reglement vanwege de vrouwenkwestie gestemd. Ik vond dat verrassend!
Ik ben wel benieuwd wat jij gestemd hebt. Maar je hoeft dat uiteraard niet te zeggen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Heeft iemand kennis genomen van het artikel van dhr. vd Tang in De Wachter Sions?
Het RD had er als iets van in het nieuws.
Dit bedoelde ik dus.
Indien iemand het gehele artikel wil lezen, ben ik wel bereid,
mits ik de gelegenheid heb, het over te typen.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... w_1_713060
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door caprice »

-DIA- schreef:Heeft iemand kennis genomen van het artikel van dhr. vd Tang in De Wachter Sions?
Het RD had er als iets van in het nieuws.
Hij valt op zijn vroegst vandaag door de bus, dus je zult even geduld moeten hebben.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Wilhelm »

huisman schreef:In onze best behoudende SGP-kieskring heeft vanavond 90% voor het Hoofdbestuursvoorstel voor wijziging van het Algemeen Reglement vanwege de vrouwenkwestie gestemd. Ik vond dat verrassend!
Bij ons heeft ook 90% voor gestemd, alle stukjes van Hoogerland en vd Tang ten spijt.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door henriët »

Over de volgende zin heb ik me wel verwonderd,en mezelf afgevaagd of je dit wel zeggen mag. Net alsof het hoofdbestuur zijn werk niet biddend doet en de zaak in Gods hand heeft gelegd...

Van der Tang had liever gezien dat „het hoofdbestuur de zaak in de hand van de Heere had overgegeven, in plaats van zelf de stap te zetten die men heeft gezet. We hebben een machtige God!”
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door freek »

Ds. Silfhout gaat vandaag in refdag reageren op het artikel van Hoogerland. Interessante ontwikkeling.
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door jan03 »

Ook bij ons heeft gisteravond 90 procent vóór gestemd!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23930
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door refo »

henriët schreef:Over de volgende zin heb ik me wel verwonderd,en mezelf afgevaagd of je dit wel zeggen mag. Net alsof het hoofdbestuur zijn werk niet biddend doet en de zaak in Gods hand heeft gelegd...

Van der Tang had liever gezien dat „het hoofdbestuur de zaak in de hand van de Heere had overgegeven, in plaats van zelf de stap te zetten die men heeft gezet. We hebben een machtige God!”
We hebben een machtige God. Dat klopt. We kunnen echter niet naar believen over Hem beschikken.
We mogen Hem niet zo maar in ons kamp trekken omdat onze standpunten zo goed voelen. En al zo oud zijn.
Zo van: als God ergens te vinden is, dan is het bij ons! Kijk naar de andere partijen, welke is zo als wij?

Wij zijn van het heilspoor afgegaan, ja wij en onze vaderen tevens.
Hoewel, onze vaderen natuurlijk niet. En wij, als hun navolgers, goed beschouwd, ook niet.
We hebben wel alles verbeurd, maar daarover niet te veel gezeurd.

Mogelijk moet er wel eerst een schuldbelijdenis komen richting de SGP-vrouwen, voordat SGP weer verder kan als partij.
Gesloten