Vermist: Ruben en Julian

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door refo »

Cees schreef:
helma schreef:Ik vind het ook erg aangrijpend. De moeder is hier altijd al bang voor geweest, schreef ze eerder op Facebook. Later heeft ze dat weer verwijderd. Wat moet er al veel door haar heengegaan zijn.....
Als zij en de vader dat allemaal nou eerder hadden beseft dan was dit toch anders gelopen. Misschien een harde opmerking, maar de kinderen zijn de dupe geworden van de handelswijze van zowel de vader als de moeder. Er komt zo langzamerhand meer naar buiten en het allemaal intriest!
Ze heten trouwens RUBEN en Julian. De titel klopt dus niet.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Mister »

refo schreef:
Cees schreef:
helma schreef:Ik vind het ook erg aangrijpend. De moeder is hier altijd al bang voor geweest, schreef ze eerder op Facebook. Later heeft ze dat weer verwijderd. Wat moet er al veel door haar heengegaan zijn.....
Als zij en de vader dat allemaal nou eerder hadden beseft dan was dit toch anders gelopen. Misschien een harde opmerking, maar de kinderen zijn de dupe geworden van de handelswijze van zowel de vader als de moeder. Er komt zo langzamerhand meer naar buiten en het allemaal intriest!
Ze heten trouwens RUBEN en Julian. De titel klopt dus niet.
Aangepast. :super
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door vlinder »

hervormde schreef:Bijvoorbeeld: Denis heeft geld gepind en uitgegeven. Hoeveel geld was dat? Als ze niet concreet willen zien noem dan wel het bedrag ongeveer. Honderd euro of een paar duizend euro maakt nogal verschil. Bij het laatste bedrag zou het mogelijk zijn dan Denis zijn kinderen ergens heeft ondergebracht. Is het huis van zijn ex-vriendin in Limburg onderzocht. Even langs komen is anders dan grondig onderzoeken.
Er is diverse keren een bedrag van 130 euro genoemd.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door vlinder »

helma schreef:Ik vind het ook erg aangrijpend. De moeder is hier altijd al bang voor geweest, schreef ze eerder op Facebook. Later heeft ze dat weer verwijderd. Wat moet er al veel door haar heengegaan zijn.....
Zulke dingen kun je als moeder achteraf makkelijk zeggen en dan lijk je zelf tamelijk onschuldig.
Hoewel we waarschijnlijk nog geen 10% van het verhaal weten vind ik het niet eerlijk dat de moeder in de media als zielig wordt neergezet en de vader als bruut.
Natuurlijk gaat er veel door die moeder heen. Misschien ook wel wroeging en spijt: was dit offer het waard om het onderste uit de kan te krijgen?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vermist: Ruben en Julian

Bericht door refo »

Vanmorgen stond in de krant dat de ouders veel psychisch geweld gebruikten en veel geschillen voor de rechter uitgevochten moest worden. Dus dat moeders de vermoorde onschuld is zal wel niet kloppen.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Vermist: Ruben en Julian

Bericht door Eppo Gremdaat »

In het AD van vandaag is te lezen dat de lichamen van de vermiste jongens gevonden zijn in het water (duiker) bij Cothen en zojuist het verslag van de persconferentie gelezen.
Een trieste ontknoping die we toch wel verwachtten.
Moge de Heer de moeder en verdere familieleden van de kinderen goed en nabij zijn en troosten zoals Hij alleen maar troosten kan.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Vermist: Robin en Julian

Bericht door Eppo Gremdaat »

vlinder schreef:
helma schreef:Ik vind het ook erg aangrijpend. De moeder is hier altijd al bang voor geweest, schreef ze eerder op Facebook. Later heeft ze dat weer verwijderd. Wat moet er al veel door haar heengegaan zijn.....
Zulke dingen kun je als moeder achteraf makkelijk zeggen en dan lijk je zelf tamelijk onschuldig.
Hoewel we waarschijnlijk nog geen 10% van het verhaal weten vind ik het niet eerlijk dat de moeder in de media als zielig wordt neergezet en de vader als bruut.
Natuurlijk gaat er veel door die moeder heen. Misschien ook wel wroeging en spijt: was dit offer het waard om het onderste uit de kan te krijgen?
Het spreekwoord zegt: `waar twee kijven, hebben twee schuld`. Maar dat behoeft niet altijd waar te zijn.

Het lijkt me ook verschrikkelijk verdrietig voor de (school)vriendjes en vriendinnetjes van die twee.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vermist: Ruben en Julian

Bericht door Mara »

Op de radio hoorde ik vanmorgen dat de dominee gisteravond de kerk van Cothen had opengesteld.
(Zal misschien de koster wel geweest zijn)
Daar konden mensen een boodschap neerleggen, moment stilzijn, kaarsen branden, aldus de verslaggever.
Er werd een ouder echtpaar ondervraagd, zij kwamen daar vanwege de vader.
Dat het een lieve man was, zij zullen hem heel erg gaan missen, evenals de stralende lachjes van de jongens.
Wij hopen dat hij zijn welverdiende rust nu heeft kunnen vinden, waren de laatste woorden van dit paar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Vermist: Ruben en Julian

Bericht door Desiree »

En nu is alles zwart van binnen en buiten bij die familie...

Alleen gebed blijft over.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Vermist: Ruben en Julian

Bericht door SecorDabar »

Wat een verschrikkelijke doodsangst zullen die kinderen hebben doorgemaakt.
Doodsbang.

Hoe zien we ook dat de verdorven mens van nature geen besef heeft dat hij op reis is naar de ontzaggelijke allesbeslissende nimmereindigende eeuwigheid, en dat men na het sterven rekenschap heeft af te leggen van zijn daden.
Ons komt geen oordeel toe, maar de vader van deze kinderen is in zijn zonden gestorven, eerst zijn kinderen vermoorden, en dan de hand aan zichzelf slaan. Anders dan bij Mannase die zijn kinderen aan de moloch overgaf in de dood, kreeg Mannase nog genade bij God. Met zelfmoord snijdt men zichzelf van de genadetijd af, door wanhoop gedreven. Een prooi van de duivel, voor eeuwig rampzalig. Voor ons allen tot waarschuwing.
Laatst gewijzigd door SecorDabar op 20 mei 2013, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Vermist: Ruben en Julian

Bericht door Eppo Gremdaat »

Wat mij toch wel te denken geeft: er zijn(waren) problemen (Raad van de Kinderbescherming, Jeugdzorg, etc. etc.) Vader had `gedreigd`met een `familiedrama` en moeder geeft hem toch de kinderen mee voor een vacantie. Vreemde zaak.
Moeder scoort dus ook niet helemaal.
Maar nogmaals: het is een intrieste zaak. En ook de (school)kinderen moeten het allemaal verwerken. Die zien hun vriendjes nooit meer terug.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vermist: Ruben en Julian

Bericht door huisman »

Kan dit topic dicht. ::please Ik word niet goed van allerlei verdachtmakingen richting de moeder/jeugdzorg enz.

Dit is zo'n intens verdrietige zaak dat ik mij niet kan voorstellen dat er iemand in dit topic zou willen speculeren/fantaseren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vermist: Ruben en Julian

Bericht door Mister »

Topic gaat op slot.
Gesloten