Gereformeerde politiek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12083
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Gereformeerde politiek

Bericht door Herman »

Ik ben een beetje in discussie met enkele vrienden over de vraag of de SGP in het huidige politieke klimaat nogwel politiek mág bedrijven. Ik denk er dan aan dat de partij als grondbeginsel de Godsregering voorstaat, terwijl wij mensen onze oren laten hangen naar het huidige democratische stelsel, waarvan je veel kunt zeggen, maar niet dat het een geschikt middel is om een Godsregering voor te staan. Zelfs nog sterker. Juist in onze democratie regeert de méns! Ik zeg: maak dan dat je weg komt. Mijn vriend: Blijf! Hoe denk de SGP hierover?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12083
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Ik ben een beetje in discussie met enkele vrienden over de vraag of de SGP in het huidige politieke klimaat nogwel politiek mág bedrijven. Ik denk er dan aan dat de partij als grondbeginsel de Godsregering voorstaat, terwijl wij mensen onze oren laten hangen naar het huidige democratische stelsel, waarvan je veel kunt zeggen, maar niet dat het een geschikt middel is om een Godsregering voor te staan. Zelfs nog sterker. Juist in onze democratie regeert de méns! Ik zeg: maak dan dat je weg komt. Mijn vriend: Blijf! Hoe denk de SGP hierover?
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Herman. bezoek en lees eens op je gemakkie de site http://www.sgp.nl

misschien dat je daar (bij doelstellingen) al meer duidelijkheid krijgt inzake deze materie

vr. gr. billy
Menno

Bericht door Menno »

Beste Herman,

Ik sluit me bij Billy aan. Lees ook de voorlaatste Banier (nummer 02, blz. 7, 8 en 9), waar door Van der Vlies uitvoerig wordt ingegaan op de verhouding democratische vorm en theocratische norm.

Als er nog vragen zijn, hoor/lees ik het wel.

Menno
Plaats reactie