Val van Balkenende I

Plaats reactie
Mirror

Val van Balkenende I

Bericht door Mirror »

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk is het dan gekomen...

Als we speculeren over de toekomst van politiek Nederland; Krijgen we een tweede kabinet Balkende? Hoe heeft onze premier het gedaan? Was Zalm te snel met het opzeggen van zijn geduld met LPF, of juist geduldig?

Etc...
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

Als we gaan speculeren:

CDA en VVD komen aan een meerderheid en gaan samen verder. Mét JP als premier!!!
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Laten we hopen dat er idd een rechts kabinet blijft met CDA als grootste en de VVD samen.

dan blijft het beleid min of meer hetzelfde en kunnen we rekenen op stabiliteit ( ervaring genoeg bij onze rechtse broeders!!)

Ik zit ook niet te wachten op een groeiende PVDA, groen links en SP.

en Fred Teeven met zijn LN gun ook ook een goede toekomst.!


en onze SGP heeft miscshien weer een kans om de derde zetel terug te verkrijgen!!:D:D:D:D:D:D:D
Dat zou fijn zijn!! ( bij een lage opkomst een reeel optie gezien de uitslag van 15 mei jl.


laten we LPF vergeten en het ook richten op wat gaat komen.!

JPB!! suc6 ermee

Ik hoop dat JPB zichzelf ook een tweede kans gunt, en zich niet terug trekt.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
appie21

Bericht door appie21 »

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat...
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Hoe denkt de OSWClan daarover??


ter info:

Direct na de val van het kabinet is een onderzoek gehouden over deze crisis en wat er verder moet gebeuren. Meer dan 1200 mensen zijn ondervraagd. Verschuivingen in voorkeur zijn steeds gemeten bij dezelfde personen.
- De schuld van de val wordt door de kiezers gelegd bij Heinsbroek (70%), Bomhoff (68%) en Wijnschenk (53%). De LPF kiezers leggen de schuld meer bij Bomhoff (53%) dan bij Heinsbroek (44%). 91% legt de schuld bij de LPF. Bij de LPF-kiezer is dat 81%.
- 55% der kiezers denkt dat deze crisis niet was gebeurd als Fortuyn nog had geleefd. Bij de LPF is dat 94%.
- 56% der kiezers vond het ongepast dat gisteravond de Ministerraad bijeen is gekomen.
- 56% vindt dat Balkenende eerder had moeten ingrijpen. Maar men is het oneens met de stelling dat hij nooit aan dit kabinet had moeten beginnen. 87% vindt dat hij niet anders kon.
- Het vertrouwen in Balkenende is verder gedaald. Stond het begin september nog op 6.5, afgelopen weekend stond het op 6.0 en inmiddels is het gedaald naar 5.5.
- De meest gewenste regeringscombinatie na de aanstaande verkiezingen is CDA+VVD (40%). Een combinatie waarin CDA en PvdA zitten (al dan niet met Groen Links erbij) komt op 31%. Cruciaal hierbij is dat de LPF kiezers voor 51% voor een combinatie van CDA en VVD zijn en slechts 13% een kabinet willen met CDA en PvdA erin. Dat houdt in dat als bij de aanstaande verkiezingen de inzet zal zijn of CDA+VVD kunnen doorregeren deze ex-LPF kiezers in hoge mate CDA of VVD zullen gaan stemmen.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Trein

Bericht door Trein »

De schuld van de val wordt door de kiezers gelegd bij Heinsbroek (70%), Bomhoff (68%) en Wijnschenk (53%).
ff rekenen, dat is dan bij elkaar 191% van het totaal van 100%

ehhhh lekker onderzoek is dat, komt ook heel erg betrouwbaar over zo :stu
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Waarom wordt er op een christelijk forum een lans gebroken voor een kabinet met de VVD? De VVD was ook voorstander van alle paarse ongein en nog erger. Als er toch een kabinet komt waarom dan niet een kabinet met PVDA. laten we voorop stellen dat ik absoluut geen voorstander ben van de PVDA, maar als ik toch moet kiezen uit slecht, slechter, helemaal niks dan liever CDA met de PVDA om nog iets sociaals te krijgen. Uiteraard is het de taak van de CDA om al te ruige wensen van de rooien voorkomen. Maar mijn [onrealistische misschien] wens is CDA [omdat het toch een meerderheid moet zijn] met SGP en CU. En Rens jou voorman viel mij vandaag weer eens tegen met zijn verkiezingsstrijdretoriek, hij ruikt ook weer zijn kans.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
wpv

Bericht door wpv »

Ik vind het sneu voor Balkenende dat 'zijn' kabinet gevallen is. Ik hoop igg dat hij teugkomt als premier.
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

wpv,

Lees ik het goed? betekent igg in geen geval?

Is 't ie niet goed dan?
de Paus

Bericht door de Paus »

nou wpv, daar ben ik het dus niet mee eens. Er is op dit moment geen betere optie dan Balkenende als premier. De overige leiders van de grote partijen zie ik liever niet als premier. Alleen Zalm zou het redelijk kunnen doen.
Plaats reactie