Moet D66 mee regeren???
Moet D66 mee regeren???
Ik ben van mening dat we niet zitten te wachten op zo'n arrogante splinterpartij.
D66 werd zwaar afgestraft voor hun Paarse tijd en inbreng daarin. D66 heeft ook al eens een kabinet opgeblazen en met zo.n kleine achterban behoort dit clubje echt niet in een regering.
Het enige waar D66 goed in is is het legaliseren van het doden van mensen: abortus - doden van ongeboren babys
euthanasie - het doden door eigen hand van volwassenen
gezongheidszorg - D66 minister verantwoordelijk voor duizenden doden tgv oplopende wachtlijsten.
Kortom een dodelijk clubje; Leuk voor een horrorfilm wellicht, maar past niet in welke regering dan ook
D66 werd zwaar afgestraft voor hun Paarse tijd en inbreng daarin. D66 heeft ook al eens een kabinet opgeblazen en met zo.n kleine achterban behoort dit clubje echt niet in een regering.
Het enige waar D66 goed in is is het legaliseren van het doden van mensen: abortus - doden van ongeboren babys
euthanasie - het doden door eigen hand van volwassenen
gezongheidszorg - D66 minister verantwoordelijk voor duizenden doden tgv oplopende wachtlijsten.
Kortom een dodelijk clubje; Leuk voor een horrorfilm wellicht, maar past niet in welke regering dan ook
Een "dodelijk clubje" zou ik het niet willen noemen.
Dat vind ik een verkeerde omschrijving.
Ik zou het een wazig partijtje willen noemen.
Hun standpunten inzake euthanasie en abortus zijn natuurlijk verderfelijk, dat staat voor mij buiten kijf.
Een van de positieve punten van D66 is dat ze sterk voor een "kenniseconomie" zijn.
Ze willen stevig investeren in het onderwijs.
Meeregeren?
'k Snap eerlijk gezegd niet wat CDA en VVD bezielt door D66 te vragen in deze.
Een 'breekje' van Breekijzertje
Dat vind ik een verkeerde omschrijving.
Ik zou het een wazig partijtje willen noemen.
Hun standpunten inzake euthanasie en abortus zijn natuurlijk verderfelijk, dat staat voor mij buiten kijf.
Een van de positieve punten van D66 is dat ze sterk voor een "kenniseconomie" zijn.
Ze willen stevig investeren in het onderwijs.
Meeregeren?
Ten eerste vind ik qua 'rechtsere ligging' de LPF beter bij CDA en VVD passen.Oorspronkelijk gepost door QuazzyCDA-PvdA is niet goed, maar de enige andere mogelijkheid, namelijk CDA-VVD-D66 ook niet? Welk kabinet zou jij dan voorstellen? Met LPF? Dat kabinet lijkt mij niet geloofwaardig.Meeregeren?
Ten tweede is de grootte van de regeringscoalitie dan wat efficiënter qua zetelaantal.
In D66 kan ik alleen maar een luis in de CDA-VVD-pels zien.
Een luis moet je plat knijpen......
Ultieme kans om de D66 naar 0 zetels te brengen.
In de jaren 80: D66 17 zetels. na regering deelname nog 5 of 6.
Jaren 90 zelfs 24 zetels. Na regeringdeelname 15. Weer regering en nu? Weer 6 geloof ik. Dus dan zou nu meedoen de laatste klap zijn.
't Is alleen te hopen dat ze niet weer allerlei schade gaan aanrichten zoals homohuwelijk enzo. De gekozen burgemeester ben ik niet zo voor, maar als dat de prijs is van D66 mag het van mij.
Ultieme kans om de D66 naar 0 zetels te brengen.
In de jaren 80: D66 17 zetels. na regering deelname nog 5 of 6.
Jaren 90 zelfs 24 zetels. Na regeringdeelname 15. Weer regering en nu? Weer 6 geloof ik. Dus dan zou nu meedoen de laatste klap zijn.
't Is alleen te hopen dat ze niet weer allerlei schade gaan aanrichten zoals homohuwelijk enzo. De gekozen burgemeester ben ik niet zo voor, maar als dat de prijs is van D66 mag het van mij.
CDA, VVD, CU en SGP lijkt me een betere oplossing.
D66 lijkt me een bijzonder slechte keus, deze partij heeft al bijzonder veel ellende en duivelse zaken doorgedrukt. Voor een christelijke partij is het dan ook onmogelijk om met een dergelijke partij samen tegaan.
Maar ja, in hoeverre is de CDA nog christelijk? volgens mij is het alleen nog maar DA en meer niet, en dan kan er dus ook veel mee door.
Maar D66 meeregeren volgens mij beter van niet.
[Aangepast op 28/4/03 door Jelle]
D66 lijkt me een bijzonder slechte keus, deze partij heeft al bijzonder veel ellende en duivelse zaken doorgedrukt. Voor een christelijke partij is het dan ook onmogelijk om met een dergelijke partij samen tegaan.
Maar ja, in hoeverre is de CDA nog christelijk? volgens mij is het alleen nog maar DA en meer niet, en dan kan er dus ook veel mee door.
Maar D66 meeregeren volgens mij beter van niet.
[Aangepast op 28/4/03 door Jelle]
Een coalitie met de SGP is geen reële optie. CU wordt door de meeste partijen nog wel als een serieuze partner gezien, maar SGP eigenlijk niet. Enkele VVD-ers en CDA-ers hebben aangegeven totaal niet met de SGP te willen samenwerken. Of, zoals ik een VVD-er heb horen zeggen: 'het valt niet aan het buitenland uit te leggen wanneer de SGP zou meeregeren'. Op zich wel logisch, als je bedenkt dat de VN al heeft aangegeven dat de SGP-standpunten in strijd zijn met enkele internationale verdragen (blijft over de vraag hoe relevant de SGP als politieke partij is wanneer deze niet serieus wordt genomen door de rest van politiek Nederland)
Wat ik tot gisteren dacht is dat er een minderheidskabinet zou komen, maar door de koerswijziging van D'66 denk ik dus dat het nieuwe kabinet VVD-CDA-D'66 wordt.
Wat ik tot gisteren dacht is dat er een minderheidskabinet zou komen, maar door de koerswijziging van D'66 denk ik dus dat het nieuwe kabinet VVD-CDA-D'66 wordt.
Enkele quotes van kamerleden:Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Waar haal jij die onzin vandaan
.
De SGP wordt wel zeker als een serieuze partner gezien. De media zet de SGP neer als zijnde niet serieus.
VVD staatssecretaris Schultz van Haegen:
De Vries - VVDIn ons eigen beginselprogramma is de gelijkheid van man en vrouw opgenomen. Dat maakt het erg moeilijk om met de SGP samen een kabinet in te gaan
De Pater - CDA...niet van deze tijd dat vrouwen geweerd worden in een politieke beweging.
Van Miltenburg - VVDEr is niet één vrouw, maar ook niet één man in onze fractie die het beginselprogramma van de SGP op dat punt onderschrijft.
Örgü - VVDIk heb er heel veel moeite mee als de SGP toetreedt toe een coalitie met de VVD.
Dat de VVD bestaat is één ding, maar ik kan er niet achter staan als we daarmee gaan regeren.
Officieel standpunt van de VVD over de SGP (bron: SGP jongerenblad):De VVD kan niet akkoord gaan met een partij die vrouwen uitsluit. Ik kan in het buitenland niet uitleggen dat wij in Nederland zo'n partij hebben
Vorige week gaf Remkes al aan absoluut niet met de SGP te willen samenwerken. Ook gaf Jorritsma aan liever een minderheidskabinet dan een kabinet met SGP te willen.Wij (VVD) staan vrijheid van godsdienst voor, maar iedereen moet zich aan de grondwet houden. Ook als het gaat om achterstellen van vrouwen, of het mishandelen ervan.
De SGP is duidelijk een fundamentalistische partij, die zich niet aan de grondwet houdt (art. 6) Wij zijn niet gecharmeerd van de positie van vrouwen binnen deze partij.
Samenvattend herhaal ik mijn vorige stelling: een kabinet met de SGP is geen reële optie.
Hoe ironisch, een kabinet CDA/VVD/D'66.
Verschilt maar een onsje met paars, als je bedenkt dat CDA en PvdA ongeveer uitwisselbaar zijn. Hoe kan het CDA dit aan de achterban verkopen, als men de C nog serieus wil nemen?
Wanneer het CDA SGP en CU laat vallen en verder gaat met D66, heb ik nog net zo lief een paars kabinet (CDA eruit, PvdA erin). Onder paars ging het economisch prima met Nederland, en een CDA dat geen probleem met D66 heeft is van geen enkele christelijke betekenis voor Nederland (alleen maar blaten over normen en waarden is goedkoop).
Ik vraag me serieus af hoe het CDA samen met VVD en D66 werk wil maken van het herstel van normen en waarden in Nederland. Of gaat het deze pseudochristenen alleen om de macht?
Maar dan hebben we het CDA ook helemaal niet nodig en kan deze partij zich beter opheffen. Of om met Kok te spreken: dan is er alleen nog plaats voor een sociale en liberale stroming in de politiek. :t:t:t
Verschilt maar een onsje met paars, als je bedenkt dat CDA en PvdA ongeveer uitwisselbaar zijn. Hoe kan het CDA dit aan de achterban verkopen, als men de C nog serieus wil nemen?
Wanneer het CDA SGP en CU laat vallen en verder gaat met D66, heb ik nog net zo lief een paars kabinet (CDA eruit, PvdA erin). Onder paars ging het economisch prima met Nederland, en een CDA dat geen probleem met D66 heeft is van geen enkele christelijke betekenis voor Nederland (alleen maar blaten over normen en waarden is goedkoop).
Ik vraag me serieus af hoe het CDA samen met VVD en D66 werk wil maken van het herstel van normen en waarden in Nederland. Of gaat het deze pseudochristenen alleen om de macht?
Maar dan hebben we het CDA ook helemaal niet nodig en kan deze partij zich beter opheffen. Of om met Kok te spreken: dan is er alleen nog plaats voor een sociale en liberale stroming in de politiek. :t:t:t
Uitwisselbaar?Oorspronkelijk gepost door Riks
Hoe ironisch, een kabinet CDA/VVD/D'66.
Verschilt maar een onsje met paars, als je bedenkt dat CDA en PvdA ongeveer uitwisselbaar zijn.
Hoe kom je erbij!
Alsof dat te danken is aan paars.......Hoe kan het CDA dit aan de achterban verkopen, als men de C nog serieus wil nemen?
Wanneer het CDA SGP en CU laat vallen en verder gaat met D66, heb ik nog net zo lief een paars kabinet (CDA eruit, PvdA erin). Onder paars ging het economisch prima met Nederland, .
Nooit gehoord van de economische conjunctuur?[/quote]
Maar dan hebben we het CDA ook helemaal niet nodig en kan deze partij zich beter opheffen. Of om met Kok te spreken: dan is er alleen nog plaats voor een sociale en liberale stroming in de politiek. :t:t:t [/quote]'k Heb me altijd al een pseudochristen gevoeld.......
'k Had eerlijk gezegd niet anders verwacht.
SGP is geen partij van compromissen en ik heb begrepen dat de meerderheid binnen de SGP (rechterflank en ultra-rechterflank) flink druk heeft gezet richting de partijtop om geen deel te nemen aan het kabinet.
De CU heeft altijd al meer kans gemaakt, omdat die partij wat meer 'in het leven staat'.
SGP is geen partij van compromissen en ik heb begrepen dat de meerderheid binnen de SGP (rechterflank en ultra-rechterflank) flink druk heeft gezet richting de partijtop om geen deel te nemen aan het kabinet.
De CU heeft altijd al meer kans gemaakt, omdat die partij wat meer 'in het leven staat'.
Onzin breek,
Weet zeker dat wanneer ze de kans echt gekregen hadden het er zeker van gekomen was.
Die Balkenende heeft echt zijn christelijke gezicht verloren hoor.
Welke christen durft met open ogen in zee te gaan met zo'n gewetenloze partij als D66. Wat die er doorgedrukt hebben onder paars is niet fraai.
tukker
Weet zeker dat wanneer ze de kans echt gekregen hadden het er zeker van gekomen was.
Welke christen durft met open ogen in zee te gaan met zo'n gewetenloze partij als D66. Wat die er doorgedrukt hebben onder paars is niet fraai.
tukker
Beetje flauw om mijn posting te bestempelen als 'onzin'.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Onzin breek,
tukker
Kijk eens op de site van de SGP wat ze zelf zeggen over regeringsdeelname van de SGP.
Nee, daar zijn ze maatschappelijk gezien nog làng niet aan toe.
De kamerfractie zelf heel misschien wel, maar een heel groot gedeelte van de achterban zeker niet!
Over 50 jaar misschien........... :,
Persoonlijk had ik CU/SGP wel veel liever gehad dan dat vage D'66.