Amnesty international

Plaats reactie
xgnoom

Amnesty international

Bericht door xgnoom »

Mijn vraag is: kan je als christen lid zijn van een mensenrechtenorganisatie?

Ik ben lid van Amnesty International. Zij zijn o.a. tegen de doodstraf, niet om ideele gronden, maar meer omdat sommige landen de doodstraf nogal gemakkelijk toepassen, bijv. om politieke tegenstanders monddood te maken. Verder is AI volgens mij nogal links. Toch ben ik lid.

Wat vinden jullie? Als je tegen bent, wil je je dan wel inzetten voor mensenrechten? Hoe dan?
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Niets tegen mensenrechtenorganisaties, juist supergoed dat ze er zijn!

Ik ben bewust geen lid van Amnesty, omdat ze in landen waar abortus nu nog verboden is ervoor pleiten abortus toe te staan; abortus is een 'mensenrecht' van de moeder. Nu ben ik voor dat soort rarigheid een beetje te pro-life vermoedeloos.

Verders zijn de schrijfavonden die georganiseerd worden en de petities enzo echt supergoed! Daar kun je als christen toch niet tegen zijn, waarom zou je?

Gr. Lebaoth
:thu

PS: ze hebben ook erg mooie posters..
Afbeelding
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Mensen rechten organisaties zijn toch goed? Ben nergens donateur van maar ben wel voor wat zij doen. Tja ik vind abortus ook een recht van moeders, tenminste je moet de keuze toch open laten... En doodstraf in sommige landen is soms echt belachelijk..
Madtice

Bericht door Madtice »

Ik vind het ook niet erg als abortus legaal is, hoewel ik zelf in veel gevallen (niet alle) tegen abortus ben. Waarom dan toch abortus legaliseren? Juist voor die gevallen waar ik het over heb (bij geboorte is kans zeer groot dat moeder komt te overlijden, bijvoorbeeld) en als je het verbied gebeurt het toch maar op een veel ongecontroleerde (lees: onhygiënische) manier, in achterkamertjes. Met legalisatie laat je de keuze bij de mensen ipv bij een overkoepelende organisatie (= overheid).
Loïs

Bericht door Loïs »

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Ik vind het ook niet erg als abortus legaal is, hoewel ik zelf in veel gevallen (niet alle) tegen abortus ben. Waarom dan toch abortus legaliseren? Juist voor die gevallen waar ik het over heb (bij geboorte is kans zeer groot dat moeder komt te overlijden, bijvoorbeeld) en als je het verbied gebeurt het toch maar op een veel ongecontroleerde (lees: onhygiënische) manier, in achterkamertjes. Met legalisatie laat je de keuze bij de mensen ipv bij een overkoepelende organisatie (= overheid).
Ja, zo kun je alles wel goed gaan praten.
Als je alles legaliseert, is er veel minder criminaliteit.

Maar daarmee los je niets op..
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door WiccanGirl
Mensen rechten organisaties zijn toch goed? Ben nergens donateur van maar ben wel voor wat zij doen. Tja ik vind abortus ook een recht van moeders, tenminste je moet de keuze toch open laten... En doodstraf in sommige landen is soms echt belachelijk..
"Abortus is een recht, maar de doodstraf is belachelijk"...................ja ja..........

Vatten jullie het nog????

Een 'breekje' van Breekijzertje
Tijn

Bericht door Tijn »

Beetje simpele reactie Breekijzertje. Beetje flauw ook. Ik kan me voorstellen dat veel mensen tegen de doodstraf zijn en toch voor abortus. Ik ben zelf tegen abortus. Alleen als het leven van de vrouw lichamelijk of geestelijk (bewezen!) in gedrang komt, mag het worden toegepast. Over de doodstraf ben ik het nog niet eens met mezelf :D. Vind op dit moment de argumenten tegen wat sterker/duidelijker.
Maar ik ben echt niet tegen mensenrechten organisaties. Ik ben zelf niet lid momenteel (ben arme student :D). Maar ze doen erg veel goede dingen, ik denk dat je als christen best lid kan zijn van zo'n 'kluppie' ;)
Plaats reactie