Ik hoorde vanmorgen een discussie op de radio die ging over buro Halt.
Er is discussie of bij de jeugdige crimineeltjes, van diefstal of andere vernielingen en waar zij dan een werkstraf voor krijgen opgelegd, de ouders te verplichten om een gedeelte van de kosten van Buro Halt te laten betalen.
Uiteraard zijn er voor en tegenstanders van deze maatregel.
Mijn mening doen.
Ook ouders dragen verantwoording voor hun kinderen over hun doen en laten thuis maar ook op straat.
[Aangepast op 18/9/03 door Jelle]
Meebetalen aan buro Halt
Iedere burger betaalt al aan de fiscus.
Het meebetalen van ouders aan Buro Halt vind ik niet nodig.
Veel ouders van deze jonge delinquenten hebben niet eens grip meer op het doen en laten van hun kroost.
Je kunt de ouders dus niet te allen tijde aansprakelijk stellen voor het laakbare gedrag van hun kind.
Een 'breekje' van Breekijzertje
Veel ouders van deze jonge delinquenten hebben niet eens grip meer op het doen en laten van hun kroost.
Je kunt de ouders dus niet te allen tijde aansprakelijk stellen voor het laakbare gedrag van hun kind.
Ik denk dat de opvoeding van ouders heel veel te maken hebben met het gedrag van de kinderen, zeker op jonge leeftijd. Ouders zouden moeten weten waar hun kinderen rondhangen en het is de taak van ouders om hun kinderen te leren wat mijn en dijn is, maar vaak maken ouders zich daarover al niet meer druk. Men neemt kennis van wat de kinderen hebben uitgespookt en gaan over tot de orde van de dag.Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Iedere burger betaalt al aan de fiscus.
Zelf heb ik regelmatig kontakt met mensen die bij Halt werken en die geven zelf ook al aan dat je bij de ouders vaak ook nog aan nul op rekst krijgt.
ik denk dat als ouders mee moeten betalen dat men meer gaat doen om hun kinderen eens meer in de gaten te houden en ze daarop aan te spreken.
- ndonselaar
- Contacteer:
Niet alleen meebetalen aan Halt, wat ik van harte onderschrijf, maar ook de voetbalclubs laten betalen voor de poltie ondersteuning en zeker geen belastinggelden naar deze clubs.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Ben ik met je eens Ndonselaar, dit zou gewoon voor al dit soort zaken moeten gelden. Mensen zullen eens moeten leren dat niet altijd alles op de schouders van de ouverheid gelegd kan worden.
Als men zelf moet bijdragen in de kosten die gemaakt moeten worden zal men hopenlijk wel beter uitkijken voordat men tot bepaalde daden overgaat.
Als men zelf moet bijdragen in de kosten die gemaakt moeten worden zal men hopenlijk wel beter uitkijken voordat men tot bepaalde daden overgaat.