Geen vervolging bij niet betalen van benzine

nursje

Bericht door nursje »

Ik ben niet nieuwsgierig maar ik weet alleen maar graag alles!!!!
limosa

Bericht door limosa »

Jajajaja nursje, dat kennen we! Nee, je mag wel alles eten maar niet alles w . . .
Jelle

Bericht door Jelle »

Je snapt niet hoe een onderwerp als, benzine tanken en niet betalen, zo uit de hand kan lopen dat het eindigt met nieuwsgierige meisjes:,:,

Zaterdag nog wel even zonder te betalen getankt, liep goed af ze kwamen me zelfs niet achterna rennen.
limosa

Bericht door limosa »

. . . ze kwamen me zelfs niet achterna rennen . . .

waren zeker nieuwsgierige meisjes die zaten te internetten, hadden niks in de gaten ;-)
Jelle

Bericht door Jelle »

Daarom hadden ze ook niets in de gaten, ik begreep dat ze beiden een naam hadden beginnend met een Nu;) inmiddels zullen ze misschien mijn autonummer wel opgeschreven hebben , anders is het jammer voor hun baas.:D
Jelle

Bericht door Jelle »

Inmiddels zijn we enkele dage verder na die stomme uitspraak van onze minister Donner.
Dat zijn uitspraak bijzonder stom was blijkt wel uit het bericht in de kranten en op de radio dat er sinds deze week het aantal niet betalende tankers meer dan verdubbeld is.
Alleen heeft men blijkbaar een bord voor zijn hoofd want voor een dergelijk stomme opmerking wordt ook nog eens excuses gemaakt, terwijl er door zijn schuld nog weer meer benzinepomphouders de dupe zijn geworden.

Rechts probeert het wel maar het bljven volgens mij een stel klunzen bij elkaar.
Het is echt niet van Balkenende maar toch zoals al eens eerder opgemertk een (Bak vol ellende).:cool:
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Zou hij (Donner) het doen om een maatschappelijke discussie uit te lokken en om draagvlak te creeëren voor strengere straffen?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Zou hij (Donner) het doen om een maatschappelijke discussie uit te lokken en om draagvlak te creeëren voor strengere straffen?
Dat zou kunnen, hij is er in elk geval dan wel ingeslaagd dat het onderwerp wel overal ter sprake is gekomen.

Trouwens het is wel erg dat we al zover verloederd zijn dat er eigenlijk niet meer zonder extra maatregelen benzine getankt kan worden.

ik weet het niet maar volgens mij hoorde je vroeger toch niet zoveel van dergelijke zaken, ik kan me niet herinneren het toen wel eens gehoord te hebben.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Jelle

Trouwens het is wel erg dat we al zover verloederd zijn dat er eigenlijk niet meer zonder extra maatregelen benzine getankt kan worden.

ik weet het niet maar volgens mij hoorde je vroeger toch niet zoveel van dergelijke zaken, ik kan me niet herinneren het toen wel eens gehoord te hebben.
Misschien te maken met een procentuele benadering, vroeger werd er minder getankt en dus minder 'gestolen' maar misschien procentueel evenveel?

Het probleem zal misschien ook te maken met de maatschappelijke discussies over de benzineprijs. Het is nu eenmaal zo dat de benzineprijs al jaren onder vuur ligt, als men nu wegrijdt zonder te betalen heeft men niet het gevoel te stelen van de benzinepomphouder maar meer van de staat, wat uiteraard niet juist is. ????
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik denk dat het toch te maken heeft met de verloedering van de maatschappij.

Ik neem een voorbeeld: Vroeger liet ik mijn fiets wel eens op straat staat omdat ik hem vergeten was binnen te zetten. De andere dag stond deze fiets er nog gewoon, nu ben je blij als hij er over een uur nog staat en dan heb je nog marsel.

Ik bedoel maar, winkel diefstal hoorde je ook wel van maar niet zoveel, tegenwoordig staat er elke dag een rijtje in de krant die winkeldiefstal vermelden.

Volgen smij heeft het echt te maken met verloedering men leert van huisuit vaak al niet meer over mijn en dijn.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Precies. Dit is puur te wijten aan het gebrek aan normen en waarden. Nederland glijd in snel tempo richting afgrond.

Dit verschijnsel kun je volgens mij niet in een paar jaar oplossen. Wel zou je voor dergelijke vergrijpen een giga hoge straf kunnen geven. Dan denkt men wel na voordat men iets steelt, en brengt het de overheid nog geld in het laatje ook.

Voorbeeld: 1 tank benzine stelen>>>>>3500 euro boete
Jelle

Bericht door Jelle »

Tukkertje, ik denk ook dat dit soort dingen met absurd hoge boetes gepaard zou moeten gaan. Als je weet gesnapt te worden en een dergelijk bedrag te moeten betalen laat je het wel uit je hoofd en betaal je liever 100 euro bij de pomp voor de benzine.

Nu krijgen we als het slecht treft, en stel slagbomen bij de uitrit van de pomp en met het kaartje wat je hebt gekregen van de pompbediende bij de kassa kan je er dan uitrijden.

Maar het blijft wel erg dat dit soort maatregelen nodig blijken te zijn.
nursje

Bericht door nursje »

Gewoon een tankstation waar je allen maar met je pinpas kan betalen. Kennen jullie het sijsteem van de TANGO (geen idee of dat erg is reclame hier)
daar kan je dus echt niet tanken zonder te betalen. Ik denk dat je een soortgelijke manier van tanken moet ontwikkelen bij bemande stations. Ik ehb geen idee voor de practische invulling hoiervan maar er zullen vast hele intelligente mensen zijn die dat wel kunnen bedenken en maken.
Plaats reactie