SGP! De anderen zijn GEK.
SGP heeft helemaal gelijk!
Bericht:
DEN HAAG - De SGP-fractie in de Tweede Kamer verbaast zich over het enthousiasme waarmee iedereen, politieke partijen incluis, de vrijlating begroet van twee Nederlandse drugssmokkelaars uit een Thaise gevangenis. Een SGP-woordvoerder: „Zijn wij nu gek of de anderen? Die mensen hebben toch bewust een groot risico gelopen door juist in zo’n land te gaan rommelen met verdovende middelen?”
.
Waar de grote politieke partijen vooral vol lof zijn voor minister Bot van Buitenlandse Zaken en voor koningin Beatrix, plaatst de SGP-fractie bij dat „overmatig enthousiasme” kanttekeningen. „Kennelijk steekt de Nederlandse regering veel tijd in het bevrijden van boeven. Wij vragen ons af of zij haar tijd en energie niet beter kan gebruiken. Het gaat om mensen die zich verkeerd en dom hebben gedragen in een land waarvan bekend is dat er zwaar gestraft wordt en waar de gevangenissen niet zijn ingericht als hotels.”
.
De SGP-woordvoerder wil wel gezegd hebben dat er op de procesgang in Thailand het een en ander valt aan te merken. „Wij hebben er natuurlijk ook grote problemen mee als mensen op een verdenking van bijna niets vastgezet worden. Maar daar gaat het in dit geval niet om. Deze mannen geven zelf toe dat ze zich met onwettige praktijken hebben beziggehouden.”
.
In plaats van te juichen over de vrijlating van deze mannen uit zogeheten barbaarse omstandigheden, zou de Nederlandse politiek zich beter af kunnen vragen of zij wellicht iets kan leren van de Thaise aanpak van drugshandel en drugsgebruik. „Zij mogen dan streng straffen, ze hebben het probleem wel beter onder controle dan wij.”
.
Nederlandse gevangenissen hoeven niet naar Thais model te worden omgevormd, „maar in ons land beseffen we wel eens te weinig dat het toch plaatsen zijn waar je heen moet als je je fors hebt misdragen. Als je dan ontspannen, tv-kijkende gevangenen ziet, denk je wel eens: het is eigenlijk belachelijk”, aldus de SGP-woordvoerder.
.
ChristenUnie-leider Rouvoet is „heel blij” voor de betrokkenen, vooral als hij bedenkt onder welke omstandigheden ze daar moesten leven. „Dan deel je in hun opluchting. Wie iets weet van het barbaarse regiem in de gevangenissen aldaar, zal niet snel zeggen: Nu ja, laat ze maar rustig veertig jaar uitzitten”, meent Rouvoet.
.
Tegelijkertijd hoopt hij dat mensen de waarschuwing ter harte nemen die een van de gevangenen, Piedro Ruyzing, gisteren uitte: „Doe nooit wat wij gedaan hebben, want het verwoest je leven.”
.
Rouvoet is verder zeer tevreden over het verdrag, dat waarschijnlijk binnen enkele weken gesloten gaat worden. Dat verdrag maakt het mogelijk dat Nederlanders die in Thailand veroordeeld worden, in elk geval een deel van hun straf in Nederland uit kunnen zitten. „En als we dan vinden dat drugssmokkel zwaar gestraft moet worden, moeten we de discussie over strafverzwaring maar hier, in ons eigen land, voeren.”
SGP: Zijn wij nu gek of de anderen? (vrijlating uit Thaise g
SGP: Zijn wij nu gek of de anderen? (vrijlating uit Thaise g
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Strafverzwaring. Er staat véél in het topic
Nederlander wil harder optreden van politie en justitie onder Actueel.
Maar ik ben het wel eens met Dhr. Rouvoet, strafverzwaring is in Nederland noodzakelijk. Dus ik ben wel voor.
Kijk, in Thailand leren ze het heus wel af. In Nederland vallen ze steeds in de herhaling, het schiet hier dus niet op.
Nederlander wil harder optreden van politie en justitie onder Actueel.
Maar ik ben het wel eens met Dhr. Rouvoet, strafverzwaring is in Nederland noodzakelijk. Dus ik ben wel voor.
Kijk, in Thailand leren ze het heus wel af. In Nederland vallen ze steeds in de herhaling, het schiet hier dus niet op.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Natuurlijk moet er zwaarder gestraft worden in Nederland, en de vervroegde invrijheidstelling moet ook afgeschaft worden.
Maar ik zou willen adviseren niet Thailand als voorbeeld te nemen. Het regime en de handhaving in de gevangenissen daar verdienen bepaald geen navolging. En van het functioneren van de rechtsstaat moeten we ons maar niet teveel voorstellen.
Zwaardeer straffen: prima. Maar asl je Thailand als voorbeeld zou willen nemen weet je niet waar je over praat.
Maar ik zou willen adviseren niet Thailand als voorbeeld te nemen. Het regime en de handhaving in de gevangenissen daar verdienen bepaald geen navolging. En van het functioneren van de rechtsstaat moeten we ons maar niet teveel voorstellen.
Zwaardeer straffen: prima. Maar asl je Thailand als voorbeeld zou willen nemen weet je niet waar je over praat.
Mag allemaal waar zijn, maar ik sta ook met de mond open van verbazing wat een moeite er allemaal gedaan wordt voor mensen die gewoon hun straf krijgen waar ze om gevraagd hebben. Als ik met verdovende middelen ga lopen sjouwen moet ik eerst kijken wat de straf is als ik gepakt wordt, dus ik weet wat mij te wachten staat. Het feit dat Thailand misschien niet de zuiverste rechtsgang heeft doet daar niet aan af, dat wist men toen ook! Ook ben ik een tegenstander van het straf uitzitten hier in Nederland, het betekend meestal op Schiphol al vrijlating en het liefst onder het oog van de camera om het land waar de overeenkomst mee gesloten is te laten zien dat we lak hebben aan zulke verdragen. Dat is Nederland, Lekker phû.Oorspronkelijk gepost door limosa
Natuurlijk moet er zwaarder gestraft worden in Nederland, en de vervroegde invrijheidstelling moet ook afgeschaft worden.
:stu
Trouwens de SGP moet niet zeuren en de gang van zaken aan de kaak stellen maar gewoon nederland verlaten. Ze weten nu eenmaal dateen drugssmokkelaar hier in hoog aanzien staat en als dat hun niet aanstaat evengoede vrienden maar ga maar ergens anders kerken, sorry ik bedoel wonen
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Eens Rens,Oorspronkelijk gepost door Rens
Je krijgt hier in Nederland zowat een aai over je bol, met de mededeling "jongen, doe dat nu niet meer" en je mag alweer héél snel je hotel (want van een gevangenis kun je in Nederland niet eens spreken!) uit!!
Drugs in het spel?? 20 jaar zonder strafvermindering. Punt uit.
Rens
Maar nu kun je met 3 kilo op Schiphol gewoon doorlopen (als ik het goed begrepen heb), het verschil met die 20 jaar is enorm. Moet in Den Haag nog een hoop gebeuren . . .
Samengevat, linkse politiekOorspronkelijk gepost door RensSo what? Het is toch in veel gevallen de waarheid?Oorspronkelijk gepost door Anton
En als je dat hardop durft te zeggen dan ben je een racist of fascist.
Maar mensen kunnen vaak slecht tegen de waarheid, en verschuilen zich liever achter een vorm van politieke correctheid die aangeeft dat die mensen niet zélf durven denken!
Rens