Vertrekpremie lokt asielzoeker.

Plaats reactie
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Vertrekpremie lokt asielzoeker.

Bericht door Andre »

[font=Lucida Console]Text[/font]
Vertrekpremie lokt asielzoeker.

Den Haag - In de afgelopen week zij er 21 asielzoekers vrijwillig met een premie vertrokken naar het land van herkomst. Nog een 34 aanvragen voor de vertrekpremie zijn in behandeling.
Dat maakt minister Verdonk van vreemdelingzaken gisteren bekend. Zij kondigde onlangs aan dat de premie voor vrijwillige vertrekkers fors omhoog zou gaan. De regeling geldt alleen voor asielzoekers die voor 1 april 2001 in Nederland aankwamen, onder de oude vreemdelingenwet. Zij kunnen ruim 2300 Euro meekrijgen. Dat is ongeveer twee keer zoveel als in de oude regering.
(Trouw 30 juni 2004)


Waar zijn we mee bezig? ze kosten al zoveel geld, en nu krijgen ze nog meer mee. Vreemdelingebeleid aanscherpen: Geen werk geen geld anders terug.

Geld kan beter bestgeed worden in de gezondheidszorg.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Waarom zo'n bedrag? Zo'n asielzoeker hoort te gaan, als dat moet, en hoort te blijven als hij dat mag.

Simpel toch?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Waarschijnlijk is het dus een kosten afweging. Als ze in de illegaliteit belanden gaan ze waarschijnlijk veel meer dan 2300 euro en een vliegticket kosten.
visje

Bericht door visje »

[quote]
Waar zijn we mee bezig? ze kosten al zoveel geld, en nu krijgen ze nog meer mee. Vreemdelingebeleid aanscherpen: Geen werk geen geld anders terug.(quote)


Dit vind ik wel erg kort door de bocht hoor.
Je hebt het hier over mensen die al voor 2001 gekomen zijn, en nog weten ze niet of ze kunnen blijven of niet, dáár zou wat aan gedaan worden.
Binnen een half jaar weten of je blijven mag of moet vertrekken, maar dat is misschien een andere discussie.

En over dat werken : als jij een werkvergunning hebt voor 3 maanden in het jaar, tja wie neemt jou dan in dienst als ik vragen mag ............

Als er geld nodig is kunnen we op de wooonwagenkampen nog wel achterstalling belastingeld ophalen, dat levert genoeg op dacht ik zo.

[Aangepast op 30/6/04 door visje]
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Inderdaad, visje, maar probeer jij in hun eigen land eens een vertrekpremie op te strijken.

[Aangepast op 30/6/04 door Andre]
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Als je dáár niet uitkijkt bestaat je vertrekpremie uit een stuk touw waar je aan mag bungelen..............
Voor de meeste terugkerende asielzoekers zal dat niet ondenkbaar zijn.
visje

Bericht door visje »

ooit wel eens een bezoek gebracht aan mensen in een oc of een azc?
ooit weleens asielzoekers uitgenodigd?
ooit weleens geluisterd naar hun verhalen (zonder in de rede te vallen)?

en???

Jazeker, en ik kan het iedereen aanraden, het verbreedt je blik !!

Vanachter je pc is het makkelijk oordelen en oplossingen aandragen, maar de praktijk is vaak anders.
visje

Bericht door visje »

ik schaam me vaak voor mezelf en voor mijn eigen land
Ja ik ook.

Het is ook niet uit te leggen of te verdedigen dat asielbeleid.

Laten wij als christenen hen niet afwijzen maar bijstaan en helpen.
Plaats reactie