Dat is waar, maar die lees je toch niet "nu"?PvS schreef:De Bijbel. Aanbevelingswaardig.
Dan zou het topic: welk boek lees je elke dag, moeten heten.
Dat is waar, maar die lees je toch niet "nu"?PvS schreef:De Bijbel. Aanbevelingswaardig.
Persoonlijk vind ik Siebelink soms best grof. Ik ben om die reden eens halverwege een boek van hem gestopt. Ging over twee broers.Mara schreef:De blauwe nacht van Jan Siebelink.
Na een paar minder indrukwekkende, is dit weer een typisch Siebelink boek.
Soms wel he, ik vind lang niet al zijn boeken even mooi, heb er meerdere na een paar hoofdstukken weggelegd.dennis schreef:Persoonlijk vind ik Siebelink soms best grof. Ik ben om die reden eens halverwege een boek van hem gestopt. Ging over twee broers.Mara schreef:De blauwe nacht van Jan Siebelink.
'Knielen op een bed violen' heb ik wel helemaal uitgelezen. Overigens af en toe ook met kromme tenen, gezien de karikaturen die hij af en toe neerzet.Mara schreef:Soms wel he, ik vind lang niet al zijn boeken even mooi, heb er meerdere na een paar hoofdstukken weggelegd.dennis schreef:Persoonlijk vind ik Siebelink soms best grof. Ik ben om die reden eens halverwege een boek van hem gestopt. Ging over twee broers.Mara schreef:De blauwe nacht van Jan Siebelink.
Het is jammer, want het is niet nodig. (Hij is helaas ook niet de enige)
Tja, smaken verschillen.Tom A Hawk schreef:Ik vind Siebelink een overschatte schrijver. Hij kan goed schrijven, maar zijn meeste boeken gaan over hetzelfde. Wat bracht "Knielen" nu voor nieuws? "Oscar" vond ik wel mooi.
Wat dat betreft is Franca Treur origineler. "De woongroep"is totaal anders dan "Dorsvloer vol confetti".
Pas "Mara" gelezen, van Lisette v/d Heg. Dát vond ik mooi. Moeilijk onderwerp, geen goedkope antwoorden, maar wel een ontwikkeling naar aanvaarding en vergeving.
Ik vond zijn nieuwste (blauwe nacht) dus niet om door te komen. Ik heb het ongeveer een kwart volgehouden, maar had moeite om de draad van het verhaal vast te houden. Hij gebruikt een overdaad van Franse uitdrukkingen.Posthoorn schreef:Tja, smaken verschillen.Tom A Hawk schreef:Ik vind Siebelink een overschatte schrijver. Hij kan goed schrijven, maar zijn meeste boeken gaan over hetzelfde. Wat bracht "Knielen" nu voor nieuws? "Oscar" vond ik wel mooi.
Wat dat betreft is Franca Treur origineler. "De woongroep"is totaal anders dan "Dorsvloer vol confetti".
Pas "Mara" gelezen, van Lisette v/d Heg. Dát vond ik mooi. Moeilijk onderwerp, geen goedkope antwoorden, maar wel een ontwikkeling naar aanvaarding en vergeving.
Overigens ben ik ook geen fan van Jan Siebelink, zijn boeken zijn vrij taai.
Het is hier al eens eerder ter sprake gekomen, maar waarom lezen jullie dit soort rommel? Gisteren was de beurt in de HC aan het 3e gebod. Werken wij niet mee aan de lastering van Gods Naam door het lezen van dit soort vuil?Mara schreef:Ik vond zijn nieuwste (blauwe nacht) dus niet om door te komen. Ik heb het ongeveer een kwart volgehouden, maar had moeite om de draad van het verhaal vast te houden. Hij gebruikt een overdaad van Franse uitdrukkingen.Posthoorn schreef:Tja, smaken verschillen.Tom A Hawk schreef:Ik vind Siebelink een overschatte schrijver. Hij kan goed schrijven, maar zijn meeste boeken gaan over hetzelfde. Wat bracht "Knielen" nu voor nieuws? "Oscar" vond ik wel mooi.
Overigens ben ik ook geen fan van Jan Siebelink, zijn boeken zijn vrij taai.
Voorin staat trouwens:
De vrouw van Potifar sloeg de ogen op Jozef en ze zei: Kom bij mij liggen. Maar hij weigerde [...] En de vrouw zei s'avonds tegen haar man:
Die Hebreeuwse slaag wilde bij mij liggen, maar ik verhief mijn tem. Toen ontbrandde Potifar in toorn.
De bedoeling van dit citaat weet ik niet, zover ben ik niet gekomen.