Om het behoud van een kerk

Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw
Het boek heb ik zojuist uitgelezen.

Niets dan lof!

Een bijzonder mooi en eerlijk geschreven boek met een open oog voor detail en naar mijn mening werkelijk objectief beschreven.

Ik heb grote waardering voor deze studie van ds. Golverdingen. Hier kan men zijn voordeel mee doen!

Wel weer jammer dat de opmerkingen van Pim over de Saambinder recensie inderdaad naar mijn overtuiging ook terecht zijn.

Wie het niet gelezen heeft: tolle lege!
Wat heb je er nou van opgestoken, Zeeuw? je kunt wle lof geven, maar waarom zou ik het bijvoorbeeld moeten lezen?
Niet omdat het zo objectief is, want dat zegt nog niets.... snap je me?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Zeeuw
Het boek heb ik zojuist uitgelezen.

Niets dan lof!

Een bijzonder mooi en eerlijk geschreven boek met een open oog voor detail en naar mijn mening werkelijk objectief beschreven.

Ik heb grote waardering voor deze studie van ds. Golverdingen. Hier kan men zijn voordeel mee doen!

Wel weer jammer dat de opmerkingen van Pim over de Saambinder recensie inderdaad naar mijn overtuiging ook terecht zijn.

Wie het niet gelezen heeft: tolle lege!
Wat heb je er nou van opgestoken, Zeeuw? je kunt wle lof geven, maar waarom zou ik het bijvoorbeeld moeten lezen?
Niet omdat het zo objectief is, want dat zegt nog niets.... snap je me?
Ds. Golverdingen laat de fouten zien die aan beide kanten gemaakt zijn.
Hij kan ook het conflict tussen ds. Kersten en de Chr. Geref. (over twee of drie verbonden) milder, meer van een afstand, bekijken en stelt vast dat het verschil eigenlijk helemaal niet zo groot is, dat het er helemaal niet had hoeven te zijn. Hij noemt (als ik het goed heb) het boek van ds. Kievit, Tweeërlei kinderen des verbonds, als schakel die de twee partijen had kunnen verbinden.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Precies, juist verwoord!

En dat is juist wat ik veelal mis in deze kwestie. Men is vooringenomen tav de GG of de CGK waardoor karikaturen van de andere partij gemaakt worden.

Juist dat is iets wat Golverdingen niet doet!

En dat is behoorlijk zeldzaam, vandaar mijn enthousiasme!
Plaats reactie