Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Sheba »

Weet je, als de kinderen wel eens " lastig" zijn, leer ik mijzelf oefenen in geduld etc. Kom ik vaak mijn zwakke en zondige kanten tegen. En moet ik vaak erkennen niet gehandeld te hebben zoals zou moeten. Het maakt je nederig. Het brengt je a.h.g. is op de knieën.

En ja, natuurlijk is het fijn om als moeder af en toe buiten de vier muren van je huis te komen. Niemand zegt dat dat niet mag. Het is wat anders om te zeggen dat je je kinderen zat ben. Volgens mij besef je dan inderdaad niet wat je zegt. In feite zeg je; Heere ik ben de geschenken die U ons gegeven hebt zat.

En ja ook voor een moeder is het fijn om soms te ontspannen, iets anders te doen dan soppen, strijken etc.
Maar waarom moet dat perse betaald werk zijn? En waarom moet dat op de momenten dat de kinderen thuis zijn of komen en je aandacht nodig hebben? ( en dan heb ik het dus uitdrukkelijk niet over de situaties dat het gewoon niet anders kan.)
ejvl
Berichten: 5791
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door ejvl »

Misschien is het streekgebonden, maar ik heb geen enkele moeite om te zeggen dat ik de kinderen eventjes zat ben.
En daarmee bedoel ik dat als ze bijvoorbeeld steeds lopen te zeuren, dat ik blij ben als ze op bed liggen en de handen vrij heb.

Daarmee zeg ik geenszinds dat ik de kinderen als last zie, of niet zou willen hebben, of een hekel heb aan ze, maar ik zie dat als gewoon even blij als ze op bed liggen bijvoorbeeld.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk va

Bericht door Sheba »

ejvl schreef:Misschien is het streekgebonden, maar ik heb geen enkele moeite om te zeggen dat ik de kinderen eventjes zat ben.
En daarmee bedoel ik dat als ze bijvoorbeeld steeds lopen te zeuren, dat ik blij ben als ze op bed liggen en de handen vrij heb.

Daarmee zeg ik geenszinds dat ik de kinderen als last zie, of niet zou willen hebben, of een hekel heb aan ze, maar ik zie dat als gewoon even blij als ze op bed liggen bijvoorbeeld.
Er is m.i. verschil tussen je kind als persoon zat te zijn of bepaald gedrag even zat te zijn.
En is het wensen van je kinderen achter het behang te plakken, weg te wensen, een overtreding tegen het gebod Gij zult niet doodslaan. Ook al doe je het niet letterlijk. Ook al is het een menselijke uitdrukking. Misschien is die uitdrukking gewoon niet goed.

Onze kinderen zijn net zo goed uit het Beeld Gods gevallen als ik. En in die moeilijke of lastige momenten kom ik ook weer met beide voeten op de grond. En kan alleen om hulp kan vragen bij Hem. Om te bijv. oefenen in geduld. Mij te vervullen met Zijn Liefde. Die Hij kan en wil geven wanneer we in geloof tot Hem vluchten. Die hulp vind ik niet in de kinderen ( persoon) weg te wensen...
En mijn toevlucht te nemen in mijn eigen genot.


Natuurlijk is hier niet alles mee gezegd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk va

Bericht door Luther »

Sheba schreef:
ejvl schreef:Misschien is het streekgebonden, maar ik heb geen enkele moeite om te zeggen dat ik de kinderen eventjes zat ben.
En daarmee bedoel ik dat als ze bijvoorbeeld steeds lopen te zeuren, dat ik blij ben als ze op bed liggen en de handen vrij heb.

Daarmee zeg ik geenszinds dat ik de kinderen als last zie, of niet zou willen hebben, of een hekel heb aan ze, maar ik zie dat als gewoon even blij als ze op bed liggen bijvoorbeeld.
Er is m.i. verschil tussen je kind als persoon zat te zijn of bepaald gedrag even zat te zijn.
En is het wensen van je kinderen achter het behang te plakken, weg te wensen, een overtreding tegen het gebod Gij zult niet doodslaan. Ook al doe je het niet letterlijk. Ook al is het een menselijke uitdrukking. Misschien is die uitdrukking gewoon niet goed.

Onze kinderen zijn net zo goed uit het Beeld Gods gevallen als ik. En in die moeilijke of lastige momenten kom ik ook weer met beide voeten op de grond. En kan alleen om hulp kan vragen bij Hem. Om te bijv. oefenen in geduld. Mij te vervullen met Zijn Liefde. Die Hij kan en wil geven wanneer we in geloof tot Hem vluchten. Die hulp vind ik niet in de kinderen ( persoon) weg te wensen...
En mijn toevlucht te nemen in mijn eigen genot.


Natuurlijk is hier niet alles mee gezegd.
Uiteraard bedoelt iedereen hier gewoon bepaald gedrag. En ja, dat kun je op een gegeven moment spuugzat zijn.
Laten we ook een beetje nuchter blijven, we zijn en blijven mensen, mijn kinderen ook. En eindeloos gejengel en gezeur kun je heel geestelijk benaderen. Maar in de praktijk van alledag is het gewoon: En nou je mond dicht, buiten spelen, of naar je kamer, of weet ik wat. En ja, dan heb je soms van die weken dat je voor etenstijd denkt: ik wilde wel dat ik een tijdsknopje had, waarmee je het plots 21.30 uur is: alles rustig, de meeste kids op bed, rust....
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk va

Bericht door Mara »

Luther schreef: Uiteraard bedoelt iedereen hier gewoon bepaald gedrag. En ja, dat kun je op een gegeven moment spuugzat zijn.
Laten we ook een beetje nuchter blijven, we zijn en blijven mensen, mijn kinderen ook. En eindeloos gejengel en gezeur kun je heel geestelijk benaderen. Maar in de praktijk van alledag is het gewoon: En nou je mond dicht, buiten spelen, of naar je kamer, of weet ik wat. En ja, dan heb je soms van die weken dat je voor etenstijd denkt: ik wilde wel dat ik een tijdsknopje had, waarmee je het plots 21.30 uur is: alles rustig, de meeste kids op bed, rust....
Mijn opoe - zij had 14 kinderen - zei: school en bed zijn de beste uitvindingen voor moeders. :D

Ik ben één keer heel erg driftig geworden, ik schaamde me daarna diep.
Mijn oudste weet het nog steeds, we kunnen er nu wel samen om lachen, want hij begrijpt inmiddels waarom ik zo verschrikkelijk uit mijn dak ging.
Maar toen niet, want ik moest de bende opruimen, die ik veroorzaakt had. :blush
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18777
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk va

Bericht door helma »

Luther schreef:En ja, dan heb je soms van die weken dat je voor etenstijd denkt: ik wilde wel dat ik een tijdsknopje had, waarmee je het plots 21.30 uur is: alles rustig, de meeste kids op bed, rust....
Oh ze liggen bij jou al om half tien op bed!! Geniet er nog ff van :humhihi
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5658
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Dodo »

Ik heb een keer, toen het chaos was aan tafel, de ketchupfles met een dreun op tafel gezet en iets geroepen als: hou nou eens op allemaal!
Helaas was de fles open, en door de klap waarmee ik de fles op tafel zette schoot een flots ketchup tegen het plafond.
De sfeer daarna was wel heel anders, het werd nog erg gezellig. :humhihi
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Desiree »

Prachtig, ik zit hier helemaal te grinniken... :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18777
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door helma »

Met een ketchupfles schudden terwijl de dop los ligt geeft ook een leuk effect; daar kan ik over meepraten :jongle
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk va

Bericht door Luther »

helma schreef:
Luther schreef:En ja, dan heb je soms van die weken dat je voor etenstijd denkt: ik wilde wel dat ik een tijdsknopje had, waarmee je het plots 21.30 uur is: alles rustig, de meeste kids op bed, rust....
Oh ze liggen bij jou al om half tien op bed!! Geniet er nog ff van :humhihi
Ik schreef: 'De meesten.....'
Overigens hebben we hier de regel dat de kinderen soms door ons naar boven gestuurd kunnen worden als we bepaald bezoek hebben, of samen even iets moeten doorspreken. Dan hoeven ze niet te gaan slapen, maar wel op hun kamer blijven/zich vermaken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
merel
Berichten: 10197
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Bij mij gaan ze nog rond 19.00 uur, heerlijk! Ze zijn wel tegen 5.30/6.00 uur wakker, dat is wel een beetje jammer.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik heb een keer, toen het chaos was aan tafel, de ketchupfles met een dreun op tafel gezet en iets geroepen als: hou nou eens op allemaal!
Helaas was de fles open, en door de klap waarmee ik de fles op tafel zette schoot een flots ketchup tegen het plafond.
De sfeer daarna was wel heel anders, het werd nog erg gezellig. :humhihi
Wow, was het nog te verwijderen?
Het maakte wel indruk. :D
merel schreef:Bij mij gaan ze nog rond 19.00 uur, heerlijk! Ze zijn wel tegen 5.30/6.00 uur wakker, dat is wel een beetje jammer.
Mijn man en ik waren avondmensen (hij intussen niet meer zo) en die genen hebben wij doorgegeven kennelijk, want als baby hadden ze al weinig slaap nodig.
Toen ze nog niet naar school gingen, konden ze wel tot half 10 blijven knorren.
Het heeft geen zin om zo'n kind toch om 7 uur op bed te brengen, want dan gaan ze klieren, zeker als het nog licht is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18777
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door helma »

To be a mother is by no means second class. Men may have the authority in the home, but the women have the influence. The mother, more than the father, is the one who molds and shapes those little lives from day one. -John MacArthur
ZWP
Berichten: 1744
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door ZWP »

helma schreef: The mother, more than the father, is the one who molds and shapes those little lives from day one. -John MacArthur
Maar waarom? Als vader vind ik dat ik ook wat zeggen heb. :) En dat gaat beter als we allebei werken (bijvoorbeeld 2 om 4 dagen).
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Bert Mulder »

DDD schreef:
Het spijt me, maar als je zelf kinderen had zou je vast niet zo praten. Ik heb regelmatig van ouders gehoord dat ze hun kinderen soms wel achter het behang zouden kunnen plakken. Je kunt heel veel werkplezier hebben, maar het soms wel eens zat zijn. Dat is een heel normaal menselijk verschijnsel.
Wij zijn met acht kinderen gezegend. Is altijd alles koek en ei? Nee. Zijn wij als ouders vaak zondig in onze relatie met onze kinderen? Ja.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie