Het Trump tijdperk

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Mara »

eilander schreef: Ik ga er helemaal niet naar zoeken en talloze voorbeelden hoor ik niet langs komen, maar ik luister vrijwel alleen naar BNR.
Daar kwam het ook ter sprake.
Ik hoorde op die zender eens in een vraaggesprek van Charles Groenhuijsen (na de zoveelste miskleun van Trump) "nu is het bekeken voor hem, dit kan echt niet, Clinton hoeft alleen nog maar achterover te leunen, de stemmen zijn binnen."
Er kwamen ook 3 miljoen meer stemmen binnen, vergeet dat niet!
Ik denk dat steeds meer Amerikanen zich bekocht gaan voelen, in de zin van: wat hebben we nu gedaan??
Trump heeft niets anders gedaan dan geprofiteerd van de onvrede die in het land heerst.
Maar niet met als doel om het land naar grotere hoogte te brengen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef: Trump heeft niets anders gedaan dan geprofiteerd van de onvrede die in het land heerst.
Maar niet met als doel om het land naar grotere hoogte te brengen.
Ja hoor Mara. Ga maar door, ga maar door. Veel gezelligheid hier. :bobo
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: RE: Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Ad Anker »

eilander schreef:
Ad Anker schreef:
eilander schreef:Zelfs als de president van de VS iemand zou zijn met de godsvrucht van Josia en de wijsheid van Salomo, dan zou Gods Woord ons nog verbieden om onze hulp van zo'n persoon te verwachten. Welke verwachting zouden we dan hebben van de heer Trump?
Niets. Zie mijn eerste posting hier.
Toch begrijp ik dit antwoord niet. Je uitspraken over Trump gaan m.i. verder dan dit. En ook verder dan de naar mijn mening terechte opluchting dat Clinton niet de nieuwe president is geworden. Of zie ik het verkeerd?
Hier moest ik nog op antwoorden: Ik hemel Trump niet op. Ik zie het wel zo dat Trump net zo'n grote zondaar is als alle zondaren, dat hij publiekelijk wel veel uitglijders heeft gemaakt maar dit dit, bijvoorbeeld hier door Mara, eenzijdig breed wordt uitgemeten terwijl ik wel geloof dat de Heere regeert en dat Trump gebruikt kan worden om een wereldwijde omwenteling te veroorzaken.

Ik zou als ik Trump was ook chagrijnig worden als de Mara's van deze wereld de hele dag bezig zijn om het zwarte nog iets zwarter te maken.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Het Trump tijdperk

Bericht door eilander »

Ad Anker schreef:
eilander schreef:
Ad Anker schreef:
eilander schreef:Zelfs als de president van de VS iemand zou zijn met de godsvrucht van Josia en de wijsheid van Salomo, dan zou Gods Woord ons nog verbieden om onze hulp van zo'n persoon te verwachten. Welke verwachting zouden we dan hebben van de heer Trump?
Niets. Zie mijn eerste posting hier.
Toch begrijp ik dit antwoord niet. Je uitspraken over Trump gaan m.i. verder dan dit. En ook verder dan de naar mijn mening terechte opluchting dat Clinton niet de nieuwe president is geworden. Of zie ik het verkeerd?
Hier moest ik nog op antwoorden: Ik hemel Trump niet op. Ik zie het wel zo dat Trump net zo'n grote zondaar is als alle zondaren, dat hij publiekelijk wel veel uitglijders heeft gemaakt maar dit dit, bijvoorbeeld hier door Mara, eenzijdig breed wordt uitgemeten terwijl ik wel geloof dat de Heere regeert en dat Trump gebruikt kan worden om een wereldwijde omwenteling te veroorzaken.

Ik zou als ik Trump was ook chagrijnig worden als de Mara's van deze wereld de hele dag bezig zijn om het zwarte nog iets zwarter te maken.
Oké, dan zag ik het blijkbaar verkeerd. Ik meende werkelijk dat je positiever over Trump was.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: RE: Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Moderamen »

Ad Anker schreef: terwijl ik wel geloof dat de Heere regeert en dat Trump gebruikt kan worden om een wereldwijde omwenteling te veroorzaken.
Natuurlijk kan dat. Persoonlijk vind ik het wel bijzonder dat na één abortusmaatregel (die standaard genomen wordt door Republikeinen) alle refo's met Trump weglopen. Wacht het eerst maar eens af, over een paar maanden praat men wel anders. Tenminste, dat is mijn verwachting.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Ja hoor Mara. Ga maar door, ga maar door. Veel gezelligheid hier. :bobo
Ad Anker schreef:Ik zou als ik Trump was ook chagrijnig worden als de Mara's van deze wereld de hele dag bezig zijn om het zwarte nog iets zwarter te maken.
Vind je het erg lastig om inhoudelijk te reageren, ipv alweer op de persoon?

Clinton is een politicus, Trump is een entertainer. Hij doet het fantastisch als vermaker van het volk. Ik heb nog nooit zo’n instabiele presidentskandidaat meegemaakt als hij. Trump faalt voor alle tests.

Het is een misvatting te denken dat een land besturen hetzelfde is als een bedrijf leiden. Trump zegt er trots op te zijn op belastinggebied de mazen van de wet te hebben gebruikt. Hij stelt dus zijn individueel belang voorop, terwijl een president bij uitstek het landsbelang moet dienen. Wat het Bijbelboek Spreuken zegt over de dwaas kun je zo toepassen op Trump. De man slaat zichzelf bijvoorbeeld voortdurend op de borst.

Of Trump op medisch-ethisch gebied behoudender is dan Clinton? Hoe diep zit dat bij Trump? Hij is erg inconsequent. Lange tijd vond hij dat vrouwen het recht moeten hebben om abortus te laten plegen. Nu is hij ineens weer antiabortus, kennelijk om conservatieve Amerikanen te paaien.
BRON

De journalisten van het RD zijn evenmin gezellig dus.
Moderamen schreef:Wacht het eerst maar eens af, over een paar maanden praat men wel anders. Tenminste, dat is mijn verwachting.
Ik weet niet wie jij precies bedoelt met "men"? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door eilander »

@Mara, ik ben absoluut niet zo positief over Trump, al zou ik (alleen als ik perse moest kiezen) wel op hem gestemd hebben. Maar ik vind wel dat je hier steeds heel grote woorden spreekt.

Ik geef toe dat de signalen op dit moment niet zo geweldig zijn, maar om nu al te spreken over het voorop stellen van zijn eigen belang i.p.v. het landsbelang.... Laten we de evaluatie maar doen aan het einde van zijn termijn en niet na de eerste dagen.

Het is typerend dat je nu net de Trumpnegatievelingen aanhaalt uit het RD-artikel. De mening van mensen die op Trump gestemd zouden hebben, laat je weg. Vanwaar dat extreem negatieve?
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: RE: Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Refiosi »

Moderamen schreef:
Ad Anker schreef: terwijl ik wel geloof dat de Heere regeert en dat Trump gebruikt kan worden om een wereldwijde omwenteling te veroorzaken.
Natuurlijk kan dat. Persoonlijk vind ik het wel bijzonder dat na één abortusmaatregel (die standaard genomen wordt door Republikeinen) alle refo's met Trump weglopen. Wacht het eerst maar eens af, over een paar maanden praat men wel anders. Tenminste, dat is mijn verwachting.
Wacht even: ik vond Trump altijd al beter dan Clinton en had meer verwachting van zijn beleid. Al weet je het met Trump nooit. Maar deze maatregel is wel een bevestiging daar van. Maar denk ook aan zijn Israël beleid
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9336
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: Het Trump tijdperk

Bericht door parsifal »

Refiosi schreef:
Moderamen schreef:
Ad Anker schreef: terwijl ik wel geloof dat de Heere regeert en dat Trump gebruikt kan worden om een wereldwijde omwenteling te veroorzaken.
Natuurlijk kan dat. Persoonlijk vind ik het wel bijzonder dat na één abortusmaatregel (die standaard genomen wordt door Republikeinen) alle refo's met Trump weglopen. Wacht het eerst maar eens af, over een paar maanden praat men wel anders. Tenminste, dat is mijn verwachting.
Wacht even: ik vond Trump altijd al beter dan Clinton en had meer verwachting van zijn beleid. Al weet je het met Trump nooit. Maar deze maatregel is wel een bevestiging daar van. Maar denk ook aan zijn Israël beleid
Om eerlijk te zijn ben ik niet zo overtuigd van het Israel beleid van Trump. De meeste landen met een Moslim meerderheid zijn moeilijk serieus te nemen wat betreft Israel. Echter kritiek op het bouwen van meer en meer nederzettingen in Palestijns gebied, duidt erop dat je geen Palestijns gezag erkent in dat gebied. Dat kan natuurlijk, maar het zou beter zijn als je dat dan ook expliciet zegt en voor zover ik weet doen Israel noch de VS dat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: RE: Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Ad Anker »

Refiosi schreef:
Moderamen schreef:
Ad Anker schreef: terwijl ik wel geloof dat de Heere regeert en dat Trump gebruikt kan worden om een wereldwijde omwenteling te veroorzaken.
Natuurlijk kan dat. Persoonlijk vind ik het wel bijzonder dat na één abortusmaatregel (die standaard genomen wordt door Republikeinen) alle refo's met Trump weglopen. Wacht het eerst maar eens af, over een paar maanden praat men wel anders. Tenminste, dat is mijn verwachting.
Wacht even: ik vond Trump altijd al beter dan Clinton en had meer verwachting van zijn beleid. Al weet je het met Trump nooit. Maar deze maatregel is wel een bevestiging daar van. Maar denk ook aan zijn Israël beleid
Eens, Moderamen doet voorkomen dat door deze beslissing ik ineens pro-Trump ben. Dat is uiteraard onzin.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Moderamen »

Ik heb geen namen genoemd. Ik benoem wel een gedachtegang die ik in het algemeen onder refo's bespeur.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Ad Anker »

Moderamen schreef:Ik heb geen namen genoemd. Ik benoem wel een gedachtegang die ik in het algemeen onder refo's bespeur.
Hoor je dat om je heen? Lees je dat in het RD? Hoe bespeur je zoiets?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Desiree »

Trump, de grote, kleine jongen, houdt het politieke leven wel spannend. Ik denk dat tie zijn best wel zal doen. Hij heeft ook zo zijn dromen. Hij heeft thuis toch nagevraagd of hij wel president kon worden ivm de druk die het op thuis zal leggen. Vind ik een goede overweging. Ik vind het ook lastig te snappen wat tie van binnen echt denkt. Grote mond, klein hartje? Maar dat die vrouwen zo protesteren op de hele wereld begreep ik ook niet... heb ik iets gemist over vrouwen? Hij zoekt personeel op die snappen waar ze het over hebben ook al zijn ze niet helemaal met hem eens. Tjonge, geen vriendjespolitiek of zit ik ernaast? En dan eigenbelang.. ja, van slagen waarschijnlijk. Alleen moeten wij wat minder vlees eten, om Trump te compenseren... :)
Ik heb het RD niet gelezen.. Trump lijkt mij meer een welvaartschristen? Of toch christen ergens diep opgeslagen? Bij CNN zag je dat Obama netjes zijn ogen sloot, Trump zat rustig te kijken tijdens de inauguratie. Formaliteit? Toch heeft hij God nodig voor deze taak.. zo klonk het.

Afwachten en bidden...
Laatst gewijzigd door Desiree op 25 jan 2017, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door Mara »

eilander schreef:@Mara, ik ben absoluut niet zo positief over Trump, al zou ik (alleen als ik perse moest kiezen) wel op hem gestemd hebben. Maar ik vind wel dat je hier steeds heel grote woorden spreekt.

Ik geef toe dat de signalen op dit moment niet zo geweldig zijn, maar om nu al te spreken over het voorop stellen van zijn eigen belang i.p.v. het landsbelang.... Laten we de evaluatie maar doen aan het einde van zijn termijn en niet na de eerste dagen.
Laat ik dit er nog over zeggen, de aanloop was voor mij verre van positief, de inauguratie evenmin en de eerste dagen stemmen mij zeker niet positiever.
eilander schreef:Het is typerend dat je nu net de Trumpnegatievelingen aanhaalt uit het RD-artikel. De mening van mensen die op Trump gestemd zouden hebben, laat je weg. Vanwaar dat extreem negatieve?
Ja, omdat ik aanneem dat de meeste RFers dit artikel wel gelezen zullen hebben, maar de positieve dingen eruit gefilterd hebben.
Ik hoop van ganser harte dat ik ongelijk ga krijgen, maar ik ben zeer bezorgd.
En begrijp ook niet dat veel christenen zo positief over Trump zijn, alleen maar vanwege zijn abortusstandpunt?
Ik krijg dit niet inzichtelijk nl. En niemand in mijn omgeving - ook refo-s - begrijpt dit.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het Trump tijdperk

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Het is typerend dat je nu net de Trumpnegatievelingen aanhaalt uit het RD-artikel. De mening van mensen die op Trump gestemd zouden hebben, laat je weg. Vanwaar dat extreem negatieve?
Ja, omdat ik aanneem dat de meeste RFers dit artikel wel gelezen zullen hebben, maar de positieve dingen eruit gefilterd hebben.
Ik hoop van ganser harte dat ik ongelijk ga krijgen, maar ik ben zeer bezorgd.
En begrijp ook niet dat veel christenen zo positief over Trump zijn, alleen maar vanwege zijn abortusstandpunt?
Ik krijg dit niet inzichtelijk nl. En niemand in mijn omgeving - ook refo-s - begrijpt dit.
Je doet nu alsof RF-ers massaal pro-Trump zijn, dat is mijn indruk niet.
Verder ben ik het wel met je eens dat het slecht te vatten is waarom christenen overtuigd pro-Trump zijn. Anti-Clinton kan ik wel begrijpen, en verder het Israelstandpunt van Trump. Maar erg enthousiast kan ik moeilijk zijn.
Gesloten