Welnee, deze vrouw wordt hier niet getekend als een bekommerde vrouw. En ze wordt ook niets in handen gestopt. Er wordt slechts gezegd: kom zoals je bent tot de Heere Jezus, Hij is een zeer gewillige Zaligmaker!-DIA- schreef:Komt wel snel tot de conclusie dat die mevrouw een bekommerde ziel is.samanthi schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/250 ... /#reacties
"En als ik tussen de regels lees hebt u op die manier al met God te doen. Want waarom bent u zo onrustig en bekommerd en leest u de Bijbel en luistert naar preken? Is het niet omdat je met God te doen hebt gekregen?"
Is het niet vaak zo, als mensen die onder de Waarheid zijn opgevoed, voelen dat ze ouder worden, dat de dood hen wel eens aangrijnst, dat die mensen wel eens de Bijbel pakken, of een goed boek? Een overtuiging in de consciëntie is op zich geen reden om te veronderstellen dat deze mevrouw een bekommerde ziel is. Vaak, en dan geloof ik echt vaak, dat oudere mensen die zien dat het naar het einde gaat, ongerust worden, en van daaruit de Bijbel of een goed boek pakken. Ik geloof dat hier wel snel de handen opgelegd worden, en als die mevrouw waarlijk bekommerd is, dan laat ze zich echt niets in haar handen stoppen. Even terzijde opgemerkt, om te laten zien hoe makkelijk een mens zichzelf misleidt en ook wel misleidt wil worden als hij maar gerust gesteld is.
Wat zou jij tegen deze vrouw willen zeggen dan?