:pu:pu:pu:pu:pu:pu:puOorspronkelijk gepost door anemoon
je voelt je dus al weer aangesproken!
nou, dan kunnen we de volgende hatelijkheden weer afwachten
(jammer deze toon)
dat is wel goed, Pim, dat je hier op wijst, om zo ook het evenwicht te behouden.Oorspronkelijk gepost door PimJij moet je maar niet teveel concentreren op die doorn in het oog van een ander....Oorspronkelijk gepost door Majorca
ik zou de hand maar eens in eigen boezem steken met al die kritiek op anderen...
OK, is goed Majorca. Maar let op, links en rechts zijn klippen, maar je moet denk ik niet iemand die wijst op een klip rechts (bijvoorbeeld) verwijten dat die persoon links uit koers is geraakt, dat is niet zo fair vind ik. Het getuigenis van die man vond ik ook redelijk zwak, maar goed, misschien mist die man Jezus ook wel, wie zal het zeggen?Oorspronkelijk gepost door Majorca
dat is wel goed, Pim, dat je hier op wijst, om zo ook het evenwicht te behouden.
Anderzijds moet je toegeven dat de manier waarop anemoon afgeeft op haar medemens omdat die niet in elke zin het woord "Jezus" laat vallen behoorlijk onder de maat is. Overigens zijn haar postings dan ook wel een teken aan de wand...
Het spijt me dat ik soms wellicht wat scherp ben, maar als iemand zo sterk het te pas en onpas met de mond "Jezus" roepen gaat drijven, doet me dat sterk aan "mondchristen" denken uit Bunyan's christenreis.
En nou niet allemaal gelijk weer boos worden, maar gewoon: wie de schoen past trekke hem aan...
Beste jongen,Oorspronkelijk gepost door PimOK, is goed Majorca. Maar let op, links en rechts zijn klippen, maar je moet denk ik niet iemand die wijst op een klip rechts (bijvoorbeeld) verwijten dat die persoon links uit koers is geraakt, dat is niet zo fair vind ik. Het getuigenis van die man vond ik ook redelijk zwak, maar goed, misschien mist die man Jezus ook wel, wie zal het zeggen?Oorspronkelijk gepost door Majorca
dat is wel goed, Pim, dat je hier op wijst, om zo ook het evenwicht te behouden.
Anderzijds moet je toegeven dat de manier waarop anemoon afgeeft op haar medemens omdat die niet in elke zin het woord "Jezus" laat vallen behoorlijk onder de maat is. Overigens zijn haar postings dan ook wel een teken aan de wand...
Het spijt me dat ik soms wellicht wat scherp ben, maar als iemand zo sterk het te pas en onpas met de mond "Jezus" roepen gaat drijven, doet me dat sterk aan "mondchristen" denken uit Bunyan's christenreis.
En nou niet allemaal gelijk weer boos worden, maar gewoon: wie de schoen past trekke hem aan...
Ds de Leeuw (je-weet-wel, die predikant met een rechtse ligging in de GG) zei pas bij ons: Gemeente het moet op Jezus aan hoor! Voor ons allemaal. Jongens, meisjes, je moet naar Jezus toe! Kerkenraad, als je op huisbezoek komt en je hebt de naam van Jezus niet genoemd, dan is het niet goed hoor! Prachtige preek was dat! Kan me overigens niet indenken dat jij tegen ds De Leeuw met een verhaal over mondchristen zou beginnen....!!
[Aangepast op 21/7/04 door Pim]
Ben bang dat ik wel meer dingen niet begrijp, maar bedankt voor het compliment in ieder geval!Oorspronkelijk gepost door MajorcaBeste jongen,Oorspronkelijk gepost door PimOK, is goed Majorca. Maar let op, links en rechts zijn klippen, maar je moet denk ik niet iemand die wijst op een klip rechts (bijvoorbeeld) verwijten dat die persoon links uit koers is geraakt, dat is niet zo fair vind ik. Het getuigenis van die man vond ik ook redelijk zwak, maar goed, misschien mist die man Jezus ook wel, wie zal het zeggen?Oorspronkelijk gepost door Majorca
Ds de Leeuw (je-weet-wel, die predikant met een rechtse ligging in de GG) zei pas bij ons: Gemeente het moet op Jezus aan hoor! Voor ons allemaal. Jongens, meisjes, je moet naar Jezus toe! Kerkenraad, als je op huisbezoek komt en je hebt de naam van Jezus niet genoemd, dan is het niet goed hoor! Prachtige preek was dat! Kan me overigens niet indenken dat jij tegen ds De Leeuw met een verhaal over mondchristen zou beginnen....!!
[Aangepast op 21/7/04 door Pim]
jij hebt één ding niet begrepen.
Het verhaal over die man en zijn schuit was niet zijn bekeringsverhaal.
Dit is denk ik de kern wat je bedoelt te zeggen. Je doel is duidelijk en relevant, maar ik vraag me af of je dat doel dient om anemoon hier op aan te spreken. Er is nogal een verschil tussen 'niet noemen' en 'te pas en te onpas' gebruiken. Nogmaals, als iemand waarschuwt tegen een klip rechts, dan doe jij net of die persoon links in de klippen zit. Dat hoeft toch helemaal niet?Mensen, pas toch op met het te pas en onpas gebruik van de naam Jezus alsof het over je achterbuurjongen gaat.
Laten we juist bidden en smeken of we nog eens iets van Zijn wonderlijke namen bevindelijk zouden mogen leren kennen! (vergelijk het boekje van Hellenbroek)
Nou joh, zekers. Nu maar hopen dat die linkse dominees ook erkend worden door de doorgezakte GG-ers.En tenslotte Pim, over rechts en links gesproken, blijkt uit het voorbeeld dat je zelf geeft, dat vooroordelen daarover nogal eens gelogenstraft worden.
o sorry, dat je dit na lang zoeken gevonden hebt.Oorspronkelijk gepost door anemoonLees je gelijk hoe God werkt in het leven van Zijn volk.kijk, majorca, nog een vraagje wat nog onbeantwoord is gebleven, zo zijn er nog wel meer te vinden!wel vind ik het jammer dat je dat laatste regeltje er nog weer bijzet, dat klinkt weer zo onvriendelijk, ik kan het niet laten te vragen, maar bedoel je dat nou ook echt zo onaardig?