Jorge Zorreguieta

Plaats reactie
Geriella

Jorge Zorreguieta

Bericht door Geriella »

Mag Jorge Zorreguieta op de trouwdag van Maxima komen, of niet?

Hoe denken jullie hierover?

Zelf vind ik het een rare streek dat hij niet mag komen.
Hij is toch de vader van Maxima!
Moeten hier prive en politiek niet gescheiden worden?!
Geriella

Bericht door Geriella »

Mag Jorge Zorreguieta op de trouwdag van Maxima komen, of niet?

Hoe denken jullie hierover?

Zelf vind ik het een rare streek dat hij niet mag komen.
Hij is toch de vader van Maxima!
Moeten hier prive en politiek niet gescheiden worden?!
sochrio

Bericht door sochrio »

Het gaat er volgens mij vooral om dat je zo'n man in feite accepteert als je hem op die trouwerijpartij laat komen. Met hem accepteer je dan ook zijn daden.
Stel je voor dat haar vader een handlanger van Bin-Laden was geweest, dan hadden we hem toch ook niet welkom geheten?
Adje

Bericht door Adje »

Het gaat er volgens mij vooral om dat je zo'n man in feite accepteert als je hem op die trouwerijpartij laat komen. Met hem accepteer je dan ook zijn daden.
Stel je voor dat haar vader een handlanger van Bin-Laden was geweest, dan hadden we hem toch ook niet welkom geheten?
Ik kan het niet laten om hierop te reageren. Ik werd nogal heftig bestookt en beschuldigd in een topic over 'bidden voor Bin Laden'. Men zei zelf niet beter te wezen dan OBL, en bad daarom voor hem. Maar nu mag een handlanger van OBL opeens niet komen? Waarom dan niet, Sochrio? Jij had in zijn situatie toch precies hetzelfde gedaan? Als OBL (of JZ, zoals je wilt) in een ander milieu was opgegroeid, had hij ook een heel andere/nettere man geworden? Hij kan er niets aan doen dat het zo gelopen is.... Laat hem dan ook komen. Hij is al zo zielig...

Als je dan toch een mening hebt, moet je die wel consequent vasthouden!

Wat ik zie gebeuren is, dat jullie teveel aandacht hebben voor omgeving en milieu, en dat loskoppelen van de eigen verantwoordelijkheid. JZ mag van mij niet komen!

[Edited on 1/31/02 by Adje]
spankie

Bericht door spankie »

JZ mag van mij niet komen!

[Edited on 1/31/02 by Adje]
En van mij wel!
de Paus

Bericht door de Paus »

Ze moeten vandaag nog Jorge overvliegen uit Argentinie. Het is niet echt goede reclame om een vader te weigeren bij het huwelijk van zijn dochter.
Okee, hij heeft heel wat op z'n kerfstok, maar dat zij hem vergeven. Wie immers zonder zonde is, werpe de eerste steen. Het is nu ook een keer tijd om te vergeven en vergeten, en niet altijd maar weer oude koeien uit de sloot halen.

de paus
bloob

Bericht door bloob »

Jezus at met tollenaren en zondaren....
De farizeeërs keurden dit af.
We zijn het er allemaal over eens dat de Heere 't zo goed gedaan heeft en dat de farizeeërs de plank volledig mis sloegen.
Waarom is dit nu in één keer anders? Waarom mag er nu niet zo'n "tollenaar" komen?
bloob

Bericht door bloob »

Bloob

je vergeet een zeer belangrijk punt
de tollenaren waar christus mee at waren mensen die berouw hadden over hun zonde.

Zie zacheus, Mattheus deze tollenaren konden alleen maar uitroepen "O God wees mij zondaar genadig"

Dat is niet het geval bij JZ. en dus het grote verschil.
Ik heb eraan gedacht, depa. Daarom had ik ook twijfel bij het opschrijven van die post. Maar mijn tweede gedachte was: Zou Jezus een zondaar geweerd hebben die geen berouw had over zijn zonden? Zou die niet welkom zijn?
en is dus JZ ook niet welkom?

En heel ander punt: hoe moet dit wel niet zijn vanuit Maxima gezien. Denken we nog wel een beetje aan haar? Het is en blijft haar vader en ze houdt van hem. Kun je het iemand aandoen om te verbieden dat hij erbij is. Het is tenslotte toch één van de mooiste dagen van je leven.
sochrio

Bericht door sochrio »

Adje, volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar. JZ mag niet komen omdat zijn aanwezigheid kwetsend is voor andere mensen. Dat heeft dus niets te maken met de vraag of hij slechter of beter is dan iemand van ons.
En iemand die bewust dergelijke dingen doet, is absoluut niet zielig. Ik zeg helemaal niet dat het allemaal komt door zijn milieu. Hoe je daarbij komt, snap ik niet. Juist omdat hij verantwoordelijk is, vind ik het beter dat hij zich niet laat zien. Verantwoordelijkheid hebben betekent dat je schuldig kunt zijn. Wanneer het puur aan zijn milieu te wijten zou zijn, zou hij niet schuldig zijn.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

van mij hadie gewoon mogen komen.
tja, mischien heeft hij in het verleden!!!!!! wel fouten gemaakt maar dat is voorbij en momenteel heeft hij toch geen boosheden meer in zich??

wie zal zaggen hoeveel mensen er morgen op die bruiloft lopen die ook bloed aan hun handen hebben of schandalige dingen hebben gedaan maar wat alleen niet bekend is??

We hadden maxima de aanwezigheid van haar vader moeten gunnen!!!!

( denk nog eens aan het feit dat drie maanden geleden ARAFAT premier KOK de hand stond te schudden in den haag!!!!
Aan die handen kleefde nog eens BLOED!!!)

daar heb ik me meer aan geergerd als aan heel die JZ!!


JZ: y're WELCOME!!

Billy

Gelukkige Bruiloft gewenst!
:- :bou: :- :bou: :- :bou: :-
Geriella

Bericht door Geriella »

Hoe zou je het vinden als koningin Beatrix niet in Indonesie mocht komen omdat wij in de jaren 1945-1948 de Indonesiers als dieren behandeld hebben?
Wij nodigen Poetin toch ook uit, die mee gedaan heeft aan die dictatuur in Rusland?!
En daarom snap ik niet waarom JZ niet mag komen.

En worden er dan echt veel Nederlanders door Jorge gekwetst als hij wel zou komen?
Volgens mij niet.

Trouwens, JZ heeft nog niet bekend dat hij daaraan meegedaan heeft. Hij wordt er wel van beschuldigd omdat hij daar een van de ministers was.

Groetjes, Geriella :)
Plaats reactie