Mooi !Arja schreef:CITAAT: Onze liefde is het antwoord op Gods liefde. Geen zondaar heeft ooit zijn hart tot God gekeerd als niet eerst het hart van de HEERE zich op ons had gericht.
jouw naam ..en avator
Mooi !Arja schreef:CITAAT: Onze liefde is het antwoord op Gods liefde. Geen zondaar heeft ooit zijn hart tot God gekeerd als niet eerst het hart van de HEERE zich op ons had gericht.
Vergat erbij te zetten dat het citaat van John Owen was.AnJa schreef:Mooi !Arja schreef:CITAAT: Onze liefde is het antwoord op Gods liefde. Geen zondaar heeft ooit zijn hart tot God gekeerd als niet eerst het hart van de HEERE zich op ons had gericht.
jouw naam ..en avator
Bedankt, daar was ik idd nog benieuwd naar.Arja schreef:Vergat erbij te zetten dat het citaat van John Owen was.AnJa schreef:Mooi !Arja schreef:CITAAT: Onze liefde is het antwoord op Gods liefde. Geen zondaar heeft ooit zijn hart tot God gekeerd als niet eerst het hart van de HEERE zich op ons had gericht.
jouw naam ..en avator
Hé ja, we lijken op elkaar qua plaatje en naam. Dat is toch ook wat
En dan zit daar een vmbo'er van 15 in de kerk, en die denkt: waar heeft die man het over?-DIA- schreef:Uit een preek van onze predikant over Prediker 12:5 (midden)
Wat gaat Salomo hier doen? Hij gaat liefdevol schrijven en vermanen. Hij gaat twee dingen aan het einde van het Predikerboek bijzonder noemen. Dan gaat hij in de eerste plaats zo hartelijk vermanen en waarschuwen tegen de zonde. Weet je waarom? Omdat die man zelf in de diepte van de modder van de zonde gezonken is. Omdat hij weet welk een gramschap dat teweeggebracht heeft.
Tegenwoordig houdt men het voor liefde als je niet over de zonde praat niet de zonde noemt, en alles maar bagatelliseerd. Dat is liefde. Dat is geen liefde, gemeente! De liefde is, waar de de zonde uit de bewogenheid aangewezen wordt en de medereiziger naar de eeuwigheid vermaand wordt tegen de zonde. Dat gaat Salomo doen. Anderzijds wordt die man verwaardigd om zo goed van God te spreken. Dat de Heere zo’n ellendeling, die het zó voor de Heere verzondigd heeft op z’n oude dag, niet met een mannelijke wegwerping heeft weggedaan. O, het is alsof die oude ziel van die koning vertederd is en zegt: Heere, dat U nog voor naar zo’n albederver heeft willen omzien.
Dezelde discussie als de discussie over het beslag....-DIA- schreef:Als de Heilige Geest erin meekomt verstaat zelfs een mens die geen verstand heeft! Spot niet! Een ernstige waarschuwing!
Maar er komt een geslacht op dat zich hieraan ergert. Dat is erg, erger dan we kunnen uitspreken.gallio schreef:Dezelde discussie als de discussie over het beslag....-DIA- schreef:Als de Heilige Geest erin meekomt verstaat zelfs een mens die geen verstand heeft! Spot niet! Een ernstige waarschuwing!
Zoals ik eerder opmerkte, het is gewoon jargon. Het is best belangrijk om je best te doen om dat te vermijden, vooral als je de Bijbelse boodschap door probeert te geven.
Ik zou het woord 'ergeren' niet willen gebruiken; ik ben nogal ontspannen op het moment . Maar ik vind wel dat een predikant zich in moet zetten om zijn woorden eenvoudig te houden, zodat iedereen het begrijpt. Dat bedoelt Hendrikus ook volgens mij.-DIA- schreef:Maar er komt een geslacht op dat zich hieraan ergert. Dat is erg, erger dan we kunnen uitspreken.gallio schreef:Dezelde discussie als de discussie over het beslag....-DIA- schreef:Als de Heilige Geest erin meekomt verstaat zelfs een mens die geen verstand heeft! Spot niet! Een ernstige waarschuwing!
Zoals ik eerder opmerkte, het is gewoon jargon. Het is best belangrijk om je best te doen om dat te vermijden, vooral als je de Bijbelse boodschap door probeert te geven.
Lees het geheel, een zich afzetten tegen de GGgallio schreef:Ik zou het woord 'ergeren' niet willen gebruiken; ik ben nogal ontspannen op het moment . Maar ik vind wel dat een predikant zich in moet zetten om zijn woorden eenvoudig te houden, zodat iedereen het begrijpt. Dat bedoelt Hendrikus ook volgens mij.-DIA- schreef:Maar er komt een geslacht op dat zich hieraan ergert. Dat is erg, erger dan we kunnen uitspreken.gallio schreef:Dezelde discussie als de discussie over het beslag....-DIA- schreef:Als de Heilige Geest erin meekomt verstaat zelfs een mens die geen verstand heeft! Spot niet! Een ernstige waarschuwing!
Welnee, dat maak jij er van.-DIA- schreef:Lees het geheel, een zich afzetten tegen de GGgallio schreef:
Ik zou het woord 'ergeren' niet willen gebruiken; ik ben nogal ontspannen op het moment . Maar ik vind wel dat een predikant zich in moet zetten om zijn woorden eenvoudig te houden, zodat iedereen het begrijpt. Dat bedoelt Hendrikus ook volgens mij.
Lees heel het forum maar eens na. We zijn recht door zee, en ieder kan dit nalezen.gallio schreef:Welnee, dat maak jij er van.-DIA- schreef:Lees het geheel, een zich afzetten tegen de GGgallio schreef:
Ik zou het woord 'ergeren' niet willen gebruiken; ik ben nogal ontspannen op het moment . Maar ik vind wel dat een predikant zich in moet zetten om zijn woorden eenvoudig te houden, zodat iedereen het begrijpt. Dat bedoelt Hendrikus ook volgens mij.
Ik ben geen GG-er, dus afzetten tegen de GG is voor mij geen scope, dus maar terug naar de kern van de bovenstaande post:-DIA- schreef:Lees heel het forum maar eens na. We zijn recht door zee, en ieder kan dit nalezen.gallio schreef:Welnee, dat maak jij er van.-DIA- schreef:Lees het geheel, een zich afzetten tegen de GGgallio schreef:
Oude taal, behoudende liturgie, en alles wat rechts van de GG is moet het helaas vaak ontgelden.
En dat heb ik vanaf het begin (al zo'n 10 jaar geleden) moeten constateren.
Ik wil er verder niets over zeggen, hert is iets wat een ieder die wat oplet zelf kan nakijken.
Vriend Hendrikus mag het zelf zeggen. Daar is hij mans genoeg voor, maar wat ik moet constateren,
in die gevallen antwoord hij vaak niet. Niet naïef zijn! U kunt ook lezen.
Ik bedoel verder niets over de persoon van vriend Hendrikus, alleen de hier verifieerbare zaken.
Hij is een kundig organist, en een fijne man, als het niet over deze dingen gaat.
Laten we dan ook de positieve zaken in het licht stellen, want het is niet mijn bedoeling om
negatief over Hendrikus te doen, alleen dus een paar feiten die hij zelf wel kan onderschrijven.