Er zijn helaas meer kerken in de wereld waar dat kan. Ik weet het bijvoorbeeld van de CofE.Isala schreef:In de PKN worden transgenders gezegend, (waarmee zij de enige in de wereld is!)
https://www.thetimes.co.uk/article/chur ... -qfzznztx7
Er zijn helaas meer kerken in de wereld waar dat kan. Ik weet het bijvoorbeeld van de CofE.Isala schreef:In de PKN worden transgenders gezegend, (waarmee zij de enige in de wereld is!)
O, dan heb ik samen met Trouw een misser gemaakt:J.C. Philpot schreef:Er zijn helaas meer kerken in de wereld waar dat kan. Ik weet het bijvoorbeeld van de CofE.Isala schreef:In de PKN worden transgenders gezegend, (waarmee zij de enige in de wereld is!)
https://www.thetimes.co.uk/article/chur ... -qfzznztx7
Dit is juist een gevolg van vrijzinnigheid. Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.Isala schreef:In de PKN worden transgenders gezegend, (waarmee zij de enige in de wereld is!)Mara schreef:Nogmaals, een homostel mag geen kind laten dopen, wellicht wel in de vrijzinnige kerken, maar je vraagt je dan in ernst af, of het kind dan beter af is.
kunnen homo's of lesbiennes predikant zijn,
hebben sjamanen en 'nieuwe spirituelen' recht om onderdeel te zijn van de kerk,
worden 'christelijke' yoga oefeningen aanbevolen,
zijn praktiserende homostellen welkom aan de tafel van de Heere,
mogen kinderen gedoopt worden van homoseksuele stellen,
en worden kerken vanuit de synode gestimuleerd positief tegenover homoseksualiteit te staan.
Je vraag je af: gaat dit niet nóg verder dan vrijzinnigheid? dit is goddeloos.
Dat is zeker waar. Ik denk ook wel eens: hoe lang nog? Het grootste gedeelte van de PKN dwaalt steeds verder van Gods heilig Woord af.eilander schreef:Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.
Misschien nu nog wel Eilander, maar het is denk ik kwestie van tijd en er gaan landelijke afspraken over gemaakt worden.eilander schreef:Dit is juist een gevolg van vrijzinnigheid. Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.Isala schreef:In de PKN worden transgenders gezegend, (waarmee zij de enige in de wereld is!)Mara schreef:Nogmaals, een homostel mag geen kind laten dopen, wellicht wel in de vrijzinnige kerken, maar je vraagt je dan in ernst af, of het kind dan beter af is.
en worden kerken vanuit de synode gestimuleerd positief tegenover homoseksualiteit te staan.
leuk verzonnen, je hebt er talent voor!Bezorgd schreef:Hollander schreef:Met dergelijke middelen krijg je op hele andere manieren contact.Piet Puk schreef:Wie kan me de link van de vorige post met 'contactadvertenties' uitleggen?
Dat denk ik ook, dan zijn contactadvertenties niet zo nodig.
Enige nadeel is dat ze de volgende dag niet meer weten met wie ze contact hebben gehad.
Dan is een contactadvertentie in het RD misschien wel weer handig.
"Wil die (waarschijnlijk refo) jongere op Goeree Overflakkee die net als ik troep gebruikte afgelopen vrijdag, met wie ik leuk gesproken heb contact met me op nemen? Ik had een rode vest aan, en was helemaal doorgedraaid door het snuiven. Brieven onder nr 321 ovv RDspeeddate "
Wat een rare brief dan. Kooplieden en bootsgezellen. Hoe kom je op het idee om zo aan jongeren te schrijven. Ik zou zelf nog niet eens zo willen worden aangeschreven.-DIA- schreef:Citaat uit een Open Brief aan de catechisanten in De Wachter Sions:
"Babylon was superwelvarend. Haar weelde en verkwisting was groot. Haar kracht onaantastbaar. Maar God kwam met Zijn oordelen over haar Godvergeten bestaan. Toen viel ze. Toen hebben de koningen en de kooplieden gehuild. Toen hebben de stuurlieden en de bootsgezellen geweend. In één uur was haar macht en welvaart ten einde."
Voor de hele open brief, zie bij Meditaties, elders op dit forum.
Volgens mij wordt de PKN gemiddeld genomen juist steeds orthodoxer.Isala schreef:Dat is zeker waar. Ik denk ook wel eens: hoe lang nog? Het grootste gedeelte van de PKN dwaalt steeds verder van Gods heilig Woord af.eilander schreef:Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.
Ook heb ik er grote moeite mee, dat van actie Kerkbalans, een gedeelte van mijn geld naar de hele breedte van deze kerk gaat, en waarmee ik dus ook deze goddeloze praktijken financieel ondersteun. Je kunt zeggen: dat gebeurd met onze belastingcentjes ook, maar daar heb ik geen keuze in. In Gods gemeente behoort dit niet zo zijn!
eilander schreef:Dit is juist een gevolg van vrijzinnigheid. Tegelijkertijd wordt immers rechtse GB-gemeenten, die aan bovenstaand rijtje geen enkele ruimte willen geven, geen strobreed in de weg gelegd.Isala schreef:In de PKN worden transgenders gezegend, (waarmee zij de enige in de wereld is!)Mara schreef:Nogmaals, een homostel mag geen kind laten dopen, wellicht wel in de vrijzinnige kerken, maar je vraagt je dan in ernst af, of het kind dan beter af is.
Allicht gequoot uit de SV, Openbaring 18:15-17.DDD schreef:Wat een rare brief dan. Kooplieden en bootsgezellen. Hoe kom je op het idee om zo aan jongeren te schrijven. Ik zou zelf nog niet eens zo willen worden aangeschreven.-DIA- schreef:Citaat uit een Open Brief aan de catechisanten in De Wachter Sions:
"Babylon was superwelvarend. Haar weelde en verkwisting was groot. Haar kracht onaantastbaar. Maar God kwam met Zijn oordelen over haar Godvergeten bestaan. Toen viel ze. Toen hebben de koningen en de kooplieden gehuild. Toen hebben de stuurlieden en de bootsgezellen geweend. In één uur was haar macht en welvaart ten einde."
Heb je ook de hele brief gelezen?DDD schreef:Wat een rare brief dan. Kooplieden en bootsgezellen. Hoe kom je op het idee om zo aan jongeren te schrijven. Ik zou zelf nog niet eens zo willen worden aangeschreven.-DIA- schreef:Citaat uit een Open Brief aan de catechisanten in De Wachter Sions:
In DWS staat de naam er meestal boven. In dit geval staat er C. DubbeldDDD schreef:Nee, maar die kom ik mogelijk in een ander draadje nog tegen, begreep ik.
Dat is inmiddels gebeurd. De brief is verder gelukkig niet in hetzelfde taalregister. Het is een vriendelijke brief, al zou ik er een naam onder zetten. Maar dat is daar de gewoonte. Het zal vast een vorm van bescheidenheid zijn. Het zal niet de bedoeling zijn om hem uitvoerig te recenseren. Ik zie er wel een soort oproep tot bekering in, en in ieder geval ook confronterende bespiegelingen. Dus het was goed om de brief te lezen.
Ik geloof dat het Gouda is waar hij woont. Ik weet niet of het daar de gewoonte is om er geen naam onder te zetten.gallio schreef:In DWS staat de naam er meestal boven. In dit geval staat er C. DubbeldDDD schreef:Nee, maar die kom ik mogelijk in een ander draadje nog tegen, begreep ik.
Dat is inmiddels gebeurd. De brief is verder gelukkig niet in hetzelfde taalregister. Het is een vriendelijke brief, al zou ik er een naam onder zetten. Maar dat is daar de gewoonte. Het zal vast een vorm van bescheidenheid zijn. Het zal niet de bedoeling zijn om hem uitvoerig te recenseren. Ik zie er wel een soort oproep tot bekering in, en in ieder geval ook confronterende bespiegelingen. Dus het was goed om de brief te lezen.