'RD steunt kwakzalverij'
-
Re: 'RD steunt kwakzalverij' (uit: Gelezen, ...)
Gekke vraag, maar hoe moeten we A. vogel zie? Dat is toch ook vaag
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Wat is er dan voor vaags aan A. Vogel?Bertiel schreef:Gekke vraag, maar hoe moeten we A. vogel zie? Dat is toch ook vaag
KwakzalverijPosthoorn schreef:Wat is er dan voor vaags aan A. Vogel?Bertiel schreef:Gekke vraag, maar hoe moeten we A. vogel zie? Dat is toch ook vaag
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
Was toch ook met verdunnen en schuddden?
Waarom kwakzalverij
Waarom kwakzalverij
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Waarom?samanthi schreef:KwakzalverijPosthoorn schreef:Wat is er dan voor vaags aan A. Vogel?Bertiel schreef:Gekke vraag, maar hoe moeten we A. vogel zie? Dat is toch ook vaag
Potentiëren is óf bedriegerij óf het is toverij.Posthoorn schreef:Waarom?samanthi schreef:KwakzalverijPosthoorn schreef:Wat is er dan voor vaags aan A. Vogel?Bertiel schreef:Gekke vraag, maar hoe moeten we A. vogel zie? Dat is toch ook vaag
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
A. Vogel is toch gewoon geneeskrachtige kruiden?
als ik 1 op tien verdun en dan schud dan komt de oerkracht terug, dan ga ik dat ook die verdunning ook weer een op tien verdunnen en zie weer de oerkracht keert terug... er zijn verdunningen tot D1000 dan zit er niets mee van de stof in.Bertiel schreef:Was toch ook met verdunnen en schuddden?
Waarom kwakzalverij
Nee dat is fytotherapie, dat ik puur kruiden.Herman schreef:A. Vogel is toch gewoon geneeskrachtige kruiden?
Een voor de goede orde: Vogel was geen homeopaat. Hij is gewoon begonnen als kruidenverkoper, die ook sterk de nadruk legde op gezond leven, volgens de 'natuur'. Vogel gebruikte in zijn arsenaal ook wel homeopathische middelen, maar dat was bij hem geen hoofdzaak.samanthi schreef:Potentiëren is óf bedriegerij óf het is toverij.
Heel veel A.Vogel-middelen zijn gewoon fytotherapeutische middelen. Het Vogel-assortiment heeft nog wel wat algemene homeopathische 'huismiddelen', maar nogmaals dat is ondergeschikt aan de fytotherapeutische preparaten.
Afgezien daarvan is het probleem met homeopathie vooral dat de werking niet verklaard kan worden. Maar wat men vandaag niet weet, kan morgen ineens bekend zijn. Inmiddels blijkt homeopathie in de praktijk zijn waarde te bewijzen, dus volgens mij is daar niets mis mee.
Bij volle maanlicht geschudde flesjes met 1 procent kruid en 99 procent alcohol en water heeft niemand baat!
Bij gezond verstand heeft iedereen baat!
Baat het niet, schaad het niet gaat ook niet op!
Het schaad je financiën enorm en je geest ook!
Het kan een soort "godsdienst" worden al die kwakzalverij...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
De middelen van dr Vogel verkoopt middelen die Potentieërd zijn en dat is bedriegerij.Posthoorn schreef:Een voor de goede orde: Vogel was geen homeopaat. Hij is gewoon begonnen als kruidenverkoper, die ook sterk de nadruk legde op gezond leven, volgens de 'natuur'. Vogel gebruikte in zijn arsenaal ook wel homeopathische middelen, maar dat was bij hem geen hoofdzaak.samanthi schreef:Potentiëren is óf bedriegerij óf het is toverij.
Heel veel A.Vogel-middelen zijn gewoon fytotherapeutische middelen. Het Vogel-assortiment heeft nog wel wat algemene homeopathische 'huismiddelen', maar nogmaals dat is ondergeschikt aan de fytotherapeutische preparaten.
Afgezien daarvan is het probleem met homeopathie vooral dat de werking niet verklaard kan worden. Maar wat men vandaag niet weet, kan morgen ineens bekend zijn. Inmiddels blijkt homeopathie in de praktijk zijn waarde te bewijzen, dus volgens mij is daar niets mis mee.
Vogel schudde niet bij maanlicht, dat is een broodje-aapverhaal. En over homeopathie zijn de meningen nu eenmaal verdeeld. Wat niet verklaard kan worden, is volgens sommigen 'gek' of zelfs verkeerd. Ik denk daar duidelijk anders over. Ook iemand als dr. R. Seldenrijk doet dat, zie zijn boek 'Duurzame en integrale geneeskunst['.Orchidee schreef:Bij volle maanlicht geschudde flesjes met 1 procent kruid en 99 procent alcohol en water heeft niemand baat!
De werking van homeopathie is te vergelijken met het placebo-effect. Dit concludeerden Zwitserse en Engelse onderzoekers in een meta-studie in het gerenommeerde tijdschrift The LancetPosthoorn schreef:Vogel schudde niet bij maanlicht, dat is een broodje-aapverhaal. En over homeopathie zijn de meningen nu eenmaal verdeeld. Wat niet verklaard kan worden, is volgens sommigen 'gek' of zelfs verkeerd. Ik denk daar duidelijk anders over. Ook iemand als dr. R. Seldenrijk doet dat, zie zijn boek 'Duurzame en integrale geneeskunst['.Orchidee schreef:Bij volle maanlicht geschudde flesjes met 1 procent kruid en 99 procent alcohol en water heeft niemand baat!
Re: 'RD steunt kwakzalverij'
Ingrediënten van Echinaforce tabletten
De werkzame stoffen in dit middel zijn: ethanolextract van verse bloeiende Echinacea purpurea. Een tablet (750 mg) bevat gedroogde plantenextracten
(Echinacea purpurea kruid en wortels). Dit komt overeen met 317-629 mg verse Echinacea planten. Andere hulpstoffen zijn: lactose, maïszetmeel, soja polysacchariden, magnesiumstearaat.
https://www.avogel.nl/product/geneesmid ... letten.php
Dit is dus niet gepotentieerd, maar zijn gewoon in alcohol opgeloste kruiden.
De werkzame stoffen in dit middel zijn: ethanolextract van verse bloeiende Echinacea purpurea. Een tablet (750 mg) bevat gedroogde plantenextracten
(Echinacea purpurea kruid en wortels). Dit komt overeen met 317-629 mg verse Echinacea planten. Andere hulpstoffen zijn: lactose, maïszetmeel, soja polysacchariden, magnesiumstearaat.
https://www.avogel.nl/product/geneesmid ... letten.php
Dit is dus niet gepotentieerd, maar zijn gewoon in alcohol opgeloste kruiden.
-