Waarde van het O.T. (wetten) in deze tijd!

Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door kridje
Lise,
heb je artikel 25 al gelezen van de NGB? De kern van elke wet blijft nog steeds gelden. Al deze kernen maken een gebod van de 10 geboden.

Ik zal een voorbeeld aanhalen. In Deuterononium 22 wordt gesproken over dat we geen kleren mogen dragen van gemengde stoffen. Kijk eens op de label van je rok/broek of jas of..... Welke stoffen zitten erin? Alles of haast alles in gemengd. Hoe leggen we de woorden van vers 11 dan uit?
Puur op de kleding kunnen we het niet toepassen, maar de kern kunnen we wel op andere dingen toepassen. Zo wordt er bijvoorbeeld op Genetische manipulatie vanuit dit vers/gebod antwoord gegeven. De kern van dit vers/gebod maakt dus duidelijk dat we niet met genen van dieren/mensen mogen gaan klooien en samvoegen zodat er iets anders wordt ontdekt.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.
[font=Georgia]Wow: ijzersterke posting [/font]:thu
Lise

Bericht door Lise »

Kridje,

zo is het duidelijk. Art 25 heb ik gelezen, dit is bedoeld om onze heiliging niet in allerlei (oudtestamentische) ceremonien, rituelen en symbolen te zoeken, maar in Christus alleen, Die de hele oudtestamentische eredienst, al de ceremonien en figuren, heeft vervuld.
Maar ik ben het met je eens dat je er wel uit kunt leren dat de kern van de wet door de 10 geboden blijft gelden. Het Nieuwe Testament is zonder het Oude Testament onverstaanbaar.
Plaats reactie