COVID-19

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: COVID-19

Bericht door Hendrikus »

Jantje schreef:Er achter..., dat betekent dus ook op het moment dat hij de straat schuin over stak. Toch?
Je lijdt aan een in deze kringen bekend kwaaltje: inlegkunde bedrijven, lezen wat er niet staat en wat ook niet bedoeld is.
~~Soli Deo Gloria~~
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Hendrikus schreef:
Jantje schreef:Er achter..., dat betekent dus ook op het moment dat hij de straat schuin over stak. Toch?
Je lijdt aan een in deze kringen bekend kwaaltje: inlegkunde bedrijven, lezen wat er niet staat en wat ook niet bedoeld is.
Op wie of wat slaat 'deze kringen'?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

newton schreef:
Zita schreef:
'1 persoon op bezoek? Haha, ik laat m'n vader echt niet buiten staan als ouders samen even langskomen.'
Ik vind dit ook nog steeds een bijzondere regel. M'n moeder zou wel alleen op bezoek mogen komen maar niet samen met m'n vader? Maar als ze alleen op bezoek is zit ze een uurtje later wel weer gezellig, binnen 1,5 meter, naast m'n vader op de bank. En ze slapen in het zelfde bed.
Contact met slechts 1 ander huishouden per dag zou dan logischer zijn.

En sowieso is de bezoekregel slechts een advies en niet een harde regel zoals de avondklok.
Het geldt voorlopig tot 9 februari. En al zou het tot de zomer zijn, wat dan nog? We leven allemaal nog en er vallen geen bommen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Komt pa vandaag en ma morgen.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Zo heel gek vind ik het niet. Alleenstaanden mogen wel op bezoek maar mensen die samenwonen niet. Dat is toch niet heel onredelijk?
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door BJD »

Zita schreef:Het blijft met toch wel verbazen: al die serieuze refo's die er gewoon voor uitkomen dat ze de corona-regels overtreden en het ook nog vanzelfsprekend vinden.
'1 persoon op bezoek? Wat een onzin. Onze woonkamer is groot genoeg.'
'1 persoon op bezoek? En de verjaardag van de kinderen dan? Nee hoor, dat vind ik belangrijker.'
'1 persoon op bezoek? Haha, ik laat m'n vader echt niet buiten staan als ouders samen even langskomen.'
'1 persoon op bezoek? Nou, oma is al oud. Voor haar vind ik het belangrijker dat ze veel bezoek heeft dan dat ze risico's minimaliseert. En oma zelf vindt het ook fijner om mensen te zien.'
'1 persoon op bezoek? De groeten. Als er een vriend van mijn puberzoon is geweest, zou er verder niemand meer kunnen komen? Dat kan niet de bedoeling zijn.'
Op m’n werk (politie) noemen ze zulke mensen (vaak uiterst conservatieve) wel eens ‘gereformeerde kampers’. Eigen wetjes en lak aan de overheid. :D Ik snap wel wat ze bedoelen. Subculturen hebben vaak overeenkomsten.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: COVID-19

Bericht door Bezorgd »

Adje schreef:
Posthoorn schreef:
Zita schreef:Het blijft met toch wel verbazen: al die serieuze refo's die er gewoon voor uitkomen dat ze de corona-regels overtreden en het ook nog vanzelfsprekend vinden.
'1 persoon op bezoek? Wat een onzin. Onze woonkamer is groot genoeg.'
'1 persoon op bezoek? En de verjaardag van de kinderen dan? Nee hoor, dat vind ik belangrijker.'
'1 persoon op bezoek? Haha, ik laat m'n vader echt niet buiten staan als ouders samen even langskomen.'
'1 persoon op bezoek? Nou, oma is al oud. Voor haar vind ik het belangrijker dat ze veel bezoek heeft dan dat ze risico's minimaliseert. En oma zelf vindt het ook fijner om mensen te zien.'
'1 persoon op bezoek? De groeten. Als er een vriend van mijn puberzoon is geweest, zou er verder niemand meer kunnen komen? Dat kan niet de bedoeling zijn.'
Het is een advies, geen dwingende maatregel. :hum
Zo werd hier vorig jaar al geschreven op dit forum...
Met de mededeling dat de overheid achter de voordeur niet mag handhaven.
Juist dit.
Het is een advies.
Natuurlijk moet je je er zoveel mogelijk aan houden, maar er is ruimte om er in bijzondere gevallen wat rekkelijker mee om te gaan.
Als ik hoor dat er mensen naar een ouder gaan en dat hun partner in de auto blijft zitten, begrijp ik dat bv niet.

Dat zijn dan toch echt de preciezen. Ik kan me niet voorstellen dat het advies zo is bedoeld.

Het advies is in bepaalde gevallen te zwart wit.
Een oma mag wel op bezoek bij een gezin van 5 personen in een flatje, maar die 5 personen mogen dan niet naar oma die in een grote boerderij woont.
Het gaat om de geest van het advies.
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Zo heel gek vind ik het niet. Alleenstaanden mogen wel op bezoek maar mensen die samenwonen niet. Dat is toch niet heel onredelijk?
Het betekent dat een alleenstaand persoon wel bij de samenwonenden mag komen, maar andersom niet. Terwijl het beide keren 3 mensen in 1 huis zijn. Dat is misschien niet onredelijk, maar wel onverklaarbaar.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:
Adje schreef:
Posthoorn schreef:
Zita schreef:Het blijft met toch wel verbazen: al die serieuze refo's die er gewoon voor uitkomen dat ze de corona-regels overtreden en het ook nog vanzelfsprekend vinden.
'1 persoon op bezoek? Wat een onzin. Onze woonkamer is groot genoeg.'
'1 persoon op bezoek? En de verjaardag van de kinderen dan? Nee hoor, dat vind ik belangrijker.'
'1 persoon op bezoek? Haha, ik laat m'n vader echt niet buiten staan als ouders samen even langskomen.'
'1 persoon op bezoek? Nou, oma is al oud. Voor haar vind ik het belangrijker dat ze veel bezoek heeft dan dat ze risico's minimaliseert. En oma zelf vindt het ook fijner om mensen te zien.'
'1 persoon op bezoek? De groeten. Als er een vriend van mijn puberzoon is geweest, zou er verder niemand meer kunnen komen? Dat kan niet de bedoeling zijn.'
Het is een advies, geen dwingende maatregel. :hum
Zo werd hier vorig jaar al geschreven op dit forum...
Met de mededeling dat de overheid achter de voordeur niet mag handhaven.
Juist dit.
Het is een advies.
Natuurlijk moet je je er zoveel mogelijk aan houden, maar er is ruimte om er in bijzondere gevallen wat rekkelijker mee om te gaan.
Als ik hoor dat er mensen naar een ouder gaan en dat hun partner in de auto blijft zitten, begrijp ik dat bv niet.

Dat zijn dan toch echt de preciezen. Ik kan me niet voorstellen dat het advies zo is bedoeld.

Het advies is in bepaalde gevallen te zwart wit.
Een oma mag wel op bezoek bij een gezin van 5 personen in een flatje, maar die 5 personen mogen dan niet naar oma die in een grote boerderij woont.
Het gaat om de geest van het advies.
Over het algemeen zal oma in een flatje wonen en de kinderen in een groter huis

Waarom zou je mensen bezoeken en dan in een auto blijven zitten? Blijf dan gewoon thuis. Zo ingewikkeld is het toch niet om een paar weken/maanden weinig mensen te zien? Mijn ( alleenstaande) broer werkt al sinds maart thuis en ziet vooral vrienden via zoom o.i.d.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Dat is lang niet voor iedereen zo makkelijk, @merel.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: COVID-19

Bericht door Bezorgd »

Inderdaad.
Ik denk dat de neveneffecten echt onderschat worden.
Mensen horen in een groep thuis, hebben contact met anderen nodig.

Ik schrok gisteren van dit artikel, al herken ik het wel:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -onderzoek

Ruim de helft van de Nederlanders heeft last van stress. Oorzaken zijn onder meer de uitzichtloosheid van de situatie, een gebrek aan sociaal contact of zorgen om werk.
(..)
De stress uit zich bijvoorbeeld in een gebrek aan energie, of een gespannen of somber gevoel.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

eilander schreef:Dat is lang niet voor iedereen zo makkelijk, @merel.
Dat zeg ik ook niet. Ik merk dan mijn broer dat hij het echt zwaar heeft. Toch houdt hij zich wel aan de voorschriften. Ik zou zelf met een nauwe kring van mensen afspraken maken over elkaar zien en deze groep echt beperken tot 3 ofzo, zodat je toch meer aanspraak hebt.
Laatst gewijzigd door merel op 28 jan 2021, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1492
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Vanwege de behoefte aan sociaal contact zou de overheid moeten toestaan dat mensen elkaar buiten wel mogen ontmoeten in groepen, met een kleine afstand.
De kans op besmetting is dan niet nul, maar wel zeer klein.

Dat geeft perspectief uit de uitzichtloosheid.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door BJD »

Bezorgd schreef:Het gaat om de geest van het advies.
Precies. En die geest is.. werk thuis en vermijdt contact. En niet alles is in beton gegoten of is juridisch haalbaar. Maar dat betekent niet dat je er niet zo veel mogelijk aan kan houden. Niet de mazen of randjes opzoeken, m.i.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3110
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: COVID-19

Bericht door Lilian1975 »

eilander schreef:Dat is lang niet voor iedereen zo makkelijk, @merel.
Mijn man heeft een aantal collega's die uitgevallen zijn. Psychische klachten. Werkten sinds maart thuis. Woonden alleen. Hielden zich aan de voorschriften.


Ik vind @.Merel dat je er te gemakkelijk over praat.

Deze hele maatregel is echt een uiting van de koude kille wetenschap. Waar elke vorm. Van menselijkheid ontbreekt. Waar als je de bezoeken omdraait je het gevoel krijgt verschrikkelijk slecht te zijn.

Volgens de regels zouden wij niet bij schoonmoeder op bezoek mogen. Wij halen haar op. Ze klaagt niet. Maar wij zien wel wat deze tijd met haar doet.
Ja het zou erg om deze maanden deze mensen niet te zien. Ze zouden vereenzamen. Zeker deze generatie vraagt niet snel hulp.
Ze maanden alleen laten?
Daar is niets christelijke barmhartigheids aan.

Uiteraard halen wij haar niet op als we ziek, verkouden of wat dan ook zijn.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 28 jan 2021, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie