Oké, kan je met Bijbelse onderbouwingen komen hoe je er bij komt dat seksualiteit niet alleen voorbehouden is aan huwelijkse grenzen?MarJT schreef: ↑07 nov 2024, 16:00Hier kan ik bijzonder weinig mee. Het beleven van seksualiteit is niet alleen voorbehouden aan huwelijkse grenzen. Dan leg je wel een heel zwaar kruis op de alleenstaanden. Als je zou zeggen dat de beleving van seksuele omgang bedoeld is binnen het huwelijk heb je een punt.HersteldHervormd schreef: ↑07 nov 2024, 13:13 Welkom in de liberale, grenzeloze wereld. De wereld waarin een ieder zijn of haar eigen grenzen en definities heeft. Het beleven van seksualiteit is bedoeld binnen het huwelijk. De Bijbel is hier heel erg helder in. De definitie van begeren is ook kristalhelder. Ik begrijp dus niet zo de pogingen om bepaalde dingen te bagatelliseren. Een mens heeft behoefte aan grenzen, ook op dit gebied. Zodra je de grenzen gaat personaliseren is het hek letterlijk van de dam. De Bijbel is zo heerlijk duidelijk, het geeft houvast. Zodra je deze houvast los laat sta je er alleen voor.
Ik pleit niet voor een liberale kijk op seksualiteit met de on-Bijbelse vrijheden, maar op een open en eerlijke kijk dat we allemaal seksuele wezens zijn. Tot nu toe krijg ik niet het idee dat dit besef aanwezig is.
Ik zeg trouwens letterlijk: Het beleven van seksualiteit is bedoeld binnen het huwelijk.