voor wie neem jij je petje af?

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10556
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door Orchidee »

Zita schreef:voor Marnix. Omdat hij nog steeds vriendelijk en geduldig en aardig blijft reageren.
:super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:
MarthaMartha schreef:
vlinder schreef:
Zita schreef:voor Marnix. Omdat hij nog steeds vriendelijk en geduldig en aardig blijft reageren.
Yep ik ook!
en ik! :hi
hee joh.. jij zou je bad ingaan... :fouet
toen ik op "bevestig" klikte, dacht ik al "oeps, nu krijg ik op mijn kop van Jet", dus ben ik maar meteen ervandoor gespurt naar boven...

(dus als je nu lavendel ruikt, dan ben ik het)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door sela »

Orchidee schreef:
Zita schreef:voor Marnix. Omdat hij nog steeds vriendelijk en geduldig en aardig blijft reageren.
:super

lief opgemerkt. al zullen anderen het ook weer niet helemaal verkeerd bedoeld hebben. marnix verdient idd vandaag een extra hugje... :super
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door Lassie »

sela schreef:
Orchidee schreef:
Zita schreef:voor Marnix. Omdat hij nog steeds vriendelijk en geduldig en aardig blijft reageren.
:super

lief opgemerkt. al zullen anderen het ook weer niet helemaal verkeerd bedoeld hebben. marnix verdient idd vandaag een extra hugje... :super

huggen kan hij erg goed.... :sorc
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10556
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door Orchidee »

Voor mijn man... :love
Hij moest vanmorgen weer om 4.15 uur op...zoals meestal... :bobo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 11005
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door Ad Anker »

Voor de moderators. Het is weer ouderwets gezellig op het forum. :super
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 18016
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door huisman »

Anker schreef:Voor de moderators. Het is weer ouderwets gezellig op het forum. :super
Ik open nog wel wat topics (Pas op ik heb een verborgen agenda om jullie allemaal van facebook af te halen en terug te keren tot het RF )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door Afgewezen »

huisman schreef:
Anker schreef:Voor de moderators. Het is weer ouderwets gezellig op het forum. :super
Ik open nog wel wat topics (Pas op ik heb een verborgen agenda om jullie allemaal van facebook af te halen en terug te keren tot het RF )
Maak je geen zorgen: ik ben tien keer liever op RF dan op Facebook of Twitter. Maar ja, je moet wel een beetje bijblijven natuurlijk. :)
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door MoesTuin »

Voor een eenvoudige wat oudere meneer die in het winkelcentrum aan mensen een eigen kopie blaadje uit deelde

Ik zat het allemaal van een afstandje gade te slaan (terwijl mijn wederhelft zich vermaakte in een kledingwinkel en ik het lekkerder vond om buiten in het zonnetje te wachten)

Deze oudere meneer sprak voorbijgangers aan met de woorden

"Meneer, of mevrouw, of Jongeman of wie er ook voorbij liep"

"Ik heb iets voor u" waarop hij als dat lukte, een klein gestencild blaadje gaf en erbij zei

"Het is van de Heere Jezus" speciaal voor u

Op het blaadje stond kort in eenvoudige woorden de Liefdevolle boodschap nav Joh 3 vers 16 kort gezegt even.

De ene voorbijganger nam het aan, de ander niet, soms volgde een gesprek met een mede christen (de oudere meneer zei dan blij, u bent gered mevrouw....)

Bij een andere voorbijganger, die niets van het geloof wilde weten, ging hij niet verder in discussie, maar zei alleen, "ik hoop dat het u goed zal gaan meneer"

Maar ik had diepe bewondering voor deze oudere meneer, zo in een winkelcentrum te gaan staan, te getuigen van je geloof, zelf gekopieerde blaadjes met de boodschap van de Heer voor de mens erop uitdelen (zijn doel was echt om mensen te redden zeg maar)

Ik zou het niet kunnen.....maar het heeft me wel aan het denken gezet.....

Die man bereikt daar wel vele mensen, ook als veelal de meeste mensen afwijzend reageren in eerste instantie, je weet maar nooit hoe vroeg of laat het toch door gaat werken

Want daar in het winkelcentrum werd "gezaaid" en je weet maar nooit hoe het zal ontkiemen vroeg of laat of nooit....

De Heer werkt!

daar mag op vertrouwd worden.

Petje af voor deze oudere meneer (ik zou het niet kunnen)

Moestuin

plaats toch maar even de boodschap van deze man voor alle voorbijgangers in het winkelcentrum...dat is de kern...

even in lied vorm....tekst van het lied staat in het filmpje, en als je mee leest / zingt, o, dan kom ik tot de conclussie, de oudere meneer in het winkelcentrum bracht zo zijn geloof in de praktijk, Heel veel respect heb ik ervoor.....

[youtube]rKdrrZXCa7I[/youtube]
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door MarthaMartha »

Voor mijn schoonpa van 72 die al wekenlang in ons nieuwe huis aan het klussen is en het wordt zó mooi!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18960
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door helma »

Voor Auto! :hi
Reiziger
Berichten: 1185
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door Reiziger »

judith schreef:Voor mijn leraar GD. Die kan nog eens goed uitleggen! :super
Online
DDD
Berichten: 30003
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door DDD »

Voor minister-president Rutte, die in een seculier land duidelijk voor zijn persoonlijk geloof durft uit te komen:

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/ru ... o_1_753987
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door WimA »

DDD schreef:Voor minister-president Rutte, die in een seculier land duidelijk voor zijn persoonlijk geloof durft uit te komen:

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/ru ... o_1_753987
De moderators zullen het weergeven van mijn meest recente inzicht wel verwijderen maar ik noem het toch maar even. Ik het zojuist ontdekt dat DDD staat voor Driewerf Dwaas.
Online
DDD
Berichten: 30003
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: voor wie neem jij je petje af?

Bericht door DDD »

Het is in ieder geval leuk gevonden;-)

Maar het is toch jammer als je mensen met wie je het oneens bent dwaas moet vinden. Ik denk dat je reactie een mooi voorbeeld is van de angst voor de hoofdstroomcultuur die mede de oorzaak is van het verzet tegen inenten en nog wat andere soms toevallig gekozen ontwikkelingen van de laatste tweehonderd jaar.
Plaats reactie