COVID-19

Adje
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

merel schreef:
Adje schreef: Testen ze bij jullie op school of alleen maar in dit geval?
Nee, ouders doen vanaf groep 6 twee keer in de week bij hun kinderen een zelftest. Vaak een keer in het weekend en op woensdagmorgen. Daar kwamen vanmorgen 8 positieve testen uit.
Dat is veel, op één morgen. Niet zo prettig!
merel
Berichten: 10746
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Adje schreef:
merel schreef:
Adje schreef: Testen ze bij jullie op school of alleen maar in dit geval?
Nee, ouders doen vanaf groep 6 twee keer in de week bij hun kinderen een zelftest. Vaak een keer in het weekend en op woensdagmorgen. Daar kwamen vanmorgen 8 positieve testen uit.
Dat is veel, op één morgen. Niet zo prettig!
Inmiddels 12 positieve testen op een klas van 24 :oO
Mannetje
Berichten: 8239
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

merel schreef:
Adje schreef:
merel schreef:
Adje schreef: Testen ze bij jullie op school of alleen maar in dit geval?
Nee, ouders doen vanaf groep 6 twee keer in de week bij hun kinderen een zelftest. Vaak een keer in het weekend en op woensdagmorgen. Daar kwamen vanmorgen 8 positieve testen uit.
Dat is veel, op één morgen. Niet zo prettig!
Inmiddels 12 positieve testen op een klas van 24 :oO
Dan heb je in één keer maar wel vast de helft gehad. Iedere week één is nog veel vervelender.
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9599
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

merel schreef:
Adje schreef:
merel schreef:
Adje schreef: Testen ze bij jullie op school of alleen maar in dit geval?
Nee, ouders doen vanaf groep 6 twee keer in de week bij hun kinderen een zelftest. Vaak een keer in het weekend en op woensdagmorgen. Daar kwamen vanmorgen 8 positieve testen uit.
Dat is veel, op één morgen. Niet zo prettig!
Inmiddels 12 positieve testen op een klas van 24 :oO
Dat is mogelijk niet eens zulk slecht nieuws.
Ik heb het vermoeden dat Zweden nu relatief minder problemen heeft omdat mogelijk meer dan de helft van de kinderen die nog niet in aanmerking komen voor een vaccin al eens besmet is geweest.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 10746
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Klopt, alleen zouden wij vandaag een kinderfeestje hebben ( schaatsen). Iedereen zit nu in quarantaine. Dat was wel even een hard gelag.
Adje
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

merel schreef:Klopt, alleen zouden wij vandaag een kinderfeestje hebben ( schaatsen). Iedereen zit nu in quarantaine. Dat was wel even een hard gelag.
Dat is inderdaad wel heel sneu!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

merel schreef:Klopt, alleen zouden wij vandaag een kinderfeestje hebben ( schaatsen). Iedereen zit nu in quarantaine. Dat was wel even een hard gelag.
Echt heel sneu. :fi
En hoe ging/gaat het met de schoolreisjes?
Ik realiseer me dat ik dit schooljaar nog geen bussen bij de basisschool heb zien staan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 10746
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:Klopt, alleen zouden wij vandaag een kinderfeestje hebben ( schaatsen). Iedereen zit nu in quarantaine. Dat was wel even een hard gelag.
Echt heel sneu. :fi
En hoe ging/gaat het met de schoolreisjes?
Ik realiseer me dat ik dit schooljaar nog geen bussen bij de basisschool heb zien staan.
Schoolreisjes zijn al twee jaar niet doorgegaan. Net zoals het schoolkamp van mijn oudste en de kerst- en paarvieringen, gezamenlijke musicals. Zelfs Sinterklaas was digitaal.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 6601
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:
Dat is mogelijk niet eens zulk slecht nieuws.
Ik heb het vermoeden dat Zweden nu relatief minder problemen heeft omdat mogelijk meer dan de helft van de kinderen die nog niet in aanmerking komen voor een vaccin al eens besmet is geweest.
Precies, lijkt mij ook.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 18016
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

https://nos.nl/l/2408639#UPDATE-container-57821871

Dit is nieuws waar we dankbaar voor mogen zijn. Omicron vrijwel zeker minder gevaarlijk dan de Delta variant.
Ook Dr Fauci van de CDC (RIVM van USA) zegt hetzelfde met nog wat slagen om de arm.

https://www.aljazeera.com/news/2021/12/ ... rity-fauci

Zou dit het begin van het einde van de pandemie zijn?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9599
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

huisman schreef:https://nos.nl/l/2408639#UPDATE-container-57821871

Dit is nieuws waar we dankbaar voor mogen zijn. Omicron vrijwel zeker minder gevaarlijk dan de Delta variant.
Ook Dr Fauci van de CDC (RIVM van USA) zegt hetzelfde met nog wat slagen om de arm.

https://www.aljazeera.com/news/2021/12/ ... rity-fauci

Zou dit het begin van het einde van de pandemie zijn?
Laten we erop hopen en bidden. Het is wel vroeg om er veel zinnigs over te zeggen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 10746
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Ook in de klassen van de andere twee kinderen inmiddels meerdere besmettingen vandaag. Ik ben benieuwd wanneer wij aan de beurt zijn. Bij mijn oudste op de middelbare school is het relatief rustig, bijna geen meldingen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9599
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Trouwens, met Omicron is Nederland wel op tijd met maatregelen nemen (zij het omdat met het eerder uit de hand liet lopen en men op de rem moest staan). Wat Omicron betreft kan Nederland waarschijnlijk leren van andere landen. Dat is wel een voordeel van dit nadeel (om maar een Nederlands filosoof te parafraseren :) ).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Valcke
Berichten: 7642
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

parsifal schreef:Trouwens, met Omicron is Nederland wel op tijd met maatregelen nemen (zij het omdat met het eerder uit de hand liet lopen en men op de rem moest staan). Wat Omicron betreft kan Nederland waarschijnlijk leren van andere landen. Dat is wel een voordeel van dit nadeel (om maar een Nederlands filosoof te parafraseren :) ).
Ik heb anders nog niets gehoord van maatregelen ter vergroting van het aantal IC-verpleegkundigen, zoals het faciliteren van spoedopleidingen, enzovoort. Je lijkt alleen maar te doelen op boosters/vaccinatie. Maar wanneer er iets bewezen is, dan is het dat dit niet voldoende is, er moet juist meer gebeuren in de sfeer van structurele maatregelen. De capaciteit zal op termijn moeten worden vergroot, want de capaciteit doet er wel degelijk toe (exponentiële groei gaat nimmer ongebreideld door). Overigens begrijp ik ook dat dit kort dag is voor de enkele maanden totdat de omikron variant hier zal zijn. Maar men zal toch een keer moeten beginnen, want covid zal (naar alle waarschijnlijkheid) langer onder ons blijven.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: COVID-19

Bericht door Ditbenik »

Valcke schreef:
parsifal schreef:Trouwens, met Omicron is Nederland wel op tijd met maatregelen nemen (zij het omdat met het eerder uit de hand liet lopen en men op de rem moest staan). Wat Omicron betreft kan Nederland waarschijnlijk leren van andere landen. Dat is wel een voordeel van dit nadeel (om maar een Nederlands filosoof te parafraseren :) ).
Ik heb anders nog niets gehoord van maatregelen ter vergroting van het aantal IC-verpleegkundigen, zoals het faciliteren van spoedopleidingen, enzovoort. Je lijkt alleen maar te doelen op boosters/vaccinatie. Maar wanneer er iets bewezen is, dan is het dat dit niet voldoende is, er moet juist meer gebeuren in de sfeer van structurele maatregelen. De capaciteit zal op termijn moeten worden vergroot, want de capaciteit doet er wel degelijk toe (exponentiële groei gaat nimmer ongebreideld door). Overigens begrijp ik ook dat dit kort dag is voor de enkele maanden totdat de omikron variant hier zal zijn. Maar men zal toch een keer moeten beginnen, want covid zal (naar alle waarschijnlijkheid) langer onder ons blijven.
Ja, dat kunnen we makkelijk blijven roepen. Opleiden, spoedopleiding enz. Maar zolang er jaarlijks veel te weinig aanmeldingen binnen komen kun je daar niks mee. Tel daar de steeds groter wordende uitstroom bij op en iedereen begrijp dat je de ic-capaciteit voorlopig onmogelijk kunt uitbreiden.
Plaats reactie