COVID-19

HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ik hoop natuurlijk een CU er, maar mijn verwachting is dat het een VVD er word.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

HersteldHervormd schreef:Ik hoop natuurlijk een CU er, maar mijn verwachting is dat het een VVD er word.
Ik maak mij geen enkele illusie! Ook een CU er zal het in veler oog niet goed doen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Ernst Kuipers wordt genoemd.
Valcke
Berichten: 7634
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Adje schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik hoop natuurlijk een CU er, maar mijn verwachting is dat het een VVD er word.
Ik maak mij geen enkele illusie! Ook een CU er zal het in veler oog niet goed doen!
Bovendien is de CU in deze crisis bijna steeds meegegaan in het kabinetsbeleid. Alleen in het kader van 2G hebben ze op het laatst een duidelijke stem laten horen. Echter, coronatoegangsbewijzen en ook het eerdere beleid inclusief de complete noodwetgeving is steeds door de CU gesteund. De SGP heeft zich in deze crisis veel principiëler (en grondwettelijk) opgesteld.
TSD schreef:Deze polarisatie is zeer kwaadaardig. Geldt wel beide kanten op. Ik hoop dat er een regeringsploeg komt die in staat is dat tij te keren en werkelijk samenbindend op te treden, al zijn de verwachtingen helaas niet hoog gespannen.
Geheel mee eens.
TSD
Berichten: 2198
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

refo schreef:Ernst Kuipers wordt genoemd.
Je kan veel van hem zeggen, maar tenminste wel iemand met een veel logischere achtergrond qua vakgebied.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Hierbij een interview van Buitenhof met Anders Tegnell, de Zweedse staatsepidemioloog, die leiding geeft aan de Zweedse corona-aanpak.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:Hierbij een interview van Buitenhof met Anders Tegnell, de Zweedse staatsepidemioloog, die leiding geeft aan de Zweedse corona-aanpak.
Wel informatief, maar weinig nieuws :). Wat denk ik wel belangrijk is, is dat Zweden door met adviezen te werken in plaats van harde wetten het idee blijft dat er een grote verantwoordelijkheid bij de bevolking ligt en we moeten samenwerken in de aanpak. In Nederland is dat een gepasseerd station. Nu is wel de vraag of het in Nederland al een gepaseerd station was voordat de pandemie uitbrak. Net als in de VS is de verdeeldheid en zo groot dat een grote groep mensen altijd tegen de adviezen uitgaat.
Mogelijk dat het anders was geweest als Nederland ook met adviezen had gewerkt en de populisten het hadden kunnen gooien op "het gaat niet ver genoeg" en dat refrein waren blijven zingen. Maar dat is koffiedik kijken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Charles
Berichten: 1556
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Collega vertelde net dat hij afgelopen week een paar dagen in Zweden was. Daar lijkt het alsof Corona is afgeschaft gaf hij aan. Geen QR codes (ook niet voor vliegtuig), geen afstand houden, geen mondkapjes. Men is daar terug naar normaal.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Charles schreef:Collega vertelde net dat hij afgelopen week een paar dagen in Zweden was. Daar lijkt het alsof Corona is afgeschaft gaf hij aan. Geen QR codes (ook niet voor vliegtuig), geen afstand houden, geen mondkapjes. Men is daar terug naar normaal.
Hangt er vanaf waar je bent. Men is nog steeds wel voorzichtiger hoor. En zeker in winkels gaat men de drukte uit de weg. Er is nog steeds redelijk wat thuiswerk en nu zijn er meer regels voor plaatsen waar meer dan honderd mensen binnen samen komen (of 2G of strikte aftstandsregels).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Waar ik mij wel over verbaas is het sluiten van meerdere teststraten. Vanmorgen moest ik met een van de kinderen testen; dichtstbijzijnde teststraat was 13 km verder. Dat is een verdubbeling van de afstand en dat in de randstad.
Charles
Berichten: 1556
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: COVID-19

Bericht door Bonny »

Charles schreef:Afbeelding
Dat komt uit “De Andere Krant”. De mensen achter Follow the Money vinden daar iets van: https://www.ftm.nl/tag/de-andere-krant
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Wat is de relevantie van dit stukje proza?
TSD
Berichten: 2198
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

merel schreef:Waar ik mij wel over verbaas is het sluiten van meerdere teststraten. Vanmorgen moest ik met een van de kinderen testen; dichtstbijzijnde teststraat was 13 km verder. Dat is een verdubbeling van de afstand en dat in de randstad.
Dat verbaast mij ook, ik belde tijdens de topweek toen er volgens GGD flink was opgeschaald, maar een hier nabij gelegen teststraat was er ook niet meer.

Verder begreep ik vandaag dat de GGD nu al telefonisch aangeeft dat je niet mag testen omdat je klachten niet zwaar genoeg zijn, zolang je niet op bed ligt wordt je soms telefonisch geen testplaats meer aangeboden :fi , je moet het dan doen met een (veel minder betrouwbare) zelftest, dus advies wordt dan een verplichting (in de zin dat de andere mogelijkheid niet meer geboden wordt). Via de website lukt het dan weer wel. Het actief ontmoedigen van testen is wel het laatste wat we nodig hebben.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Charles schreef:Afbeelding
Het is wat ingewikkelder: https://www.washingtonpost.com/politics ... -research/

Ik verbaas me trouwens altijd over hoe lovende bijvoegelijke naamwoorden moeten worden gebruikt voor wetenschappers die het verhaal steunen wat je wilt maken, terwijl ze weggelaten worden voor degene die een tegengestelde claim doet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie