Gelezen, gedacht, gehoord...

Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 952
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Adagio »

Website RD: "De Evangelische Omroep experimenteert met kunstmatige intelligentie (AI) om de Bijbel te ontsluiten".
Kunstmatig ontsluiten.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9398
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

Adagio schreef: 09 jul 2024, 12:40 Website RD: "De Evangelische Omroep experimenteert met kunstmatige intelligentie (AI) om de Bijbel te ontsluiten".
Kunstmatig ontsluiten.
Ik hoop dat dit geen vervanging wordt voor nauwgezette studie en het lezen van Gods Woord zelf. Onder de bede dat de Heilige Geest zelf Gods Woord voor ons hart zal ontsluiten. Daar kan geen AI en geen EO tegenop.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9398
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

Los daarvan: wat een onrespectvolle manier om met de bijbel om te gaan.

https://www.eo.nl/bijbel-lab/bijbelbabbels-live
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9398
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door J.C. Philpot »

Bible-bashing drug boss accused of targeting Afro-Brazilian religions and Catholic congregations
https://www.theguardian.com/world/artic ... g-churches

Ongelofelijk. Zwaarbewapende evangelische drugsbazen die hun geloof uitdragen, en Rooms Katholieke parochies willen dwingen om te sluiten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
TSD
Berichten: 2297
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door TSD »

https://www.rd.nl/artikel/1070686-johan ... tot-geloof

Benieuwd naar het boek. Een grondige studie hierover is inderdaad wel wenselijk om gepubliceerd te worden, na zoveel gehakketak heen en weer, zeker omdat het gaat wie nu in het spoor van de reformatie / Dordt zou gaan en wie niet.
Piet Puk
Berichten: 5663
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Piet Puk »

Mannetje
Berichten: 8191
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Mannetje »

Hoe je ook over die gemeente en de voorganger denkt, het antwoord is beneden alle peil.
-
Bobber
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jul 2024, 21:00

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Bobber »

Ja dat vind ik ook. Ik mis objectiviteit. Ze zitten helemaal in lijn van aantal GG'ers (Vreugdenhil en Dooijeweert) en HHK (vd Brink).
DDD
Berichten: 29841
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

Pardon?

Waar lees je ooit zoiets van deze heren?
Henk J
Berichten: 2834
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Henk J »

Bobber schreef: 28 aug 2024, 13:11 Ja dat vind ik ook. Ik mis objectiviteit. Ze zitten helemaal in lijn van aantal GG'ers (Vreugdenhil en Dooijeweert) en HHK (vd Brink).
Hoe bedoel je dit? Dat Refoweb op die lijn zit? Of de gemeente in Alblasserdam die genoemd wordt?
Dat eerste is sowieso onjuist, op zulke scherpe taal die weinig inhoudelijk is kun je de door jouw genoemde mannen niet betrappen. Ds. Vreugdenhil en evangelist Van Dooijeweert zijn nooit zo scherp, ds. Van den Brink is wel scherper maar die onderbouwt ook goed.
De gemeente in Alblasserdam is sowieso heel anders dan de genoemde mannen.
Bobber
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jul 2024, 21:00

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Bobber »

Excuses heren voor de verwarring. Ik bedoel betreffende genoemde namen niet in deze casus van Bethabara.
Maar ik bedoel dat Refoweb vaak niet objectief is en nu dus Bethabara afkraakt en dit ook in andere gevallen doet en bijv. Van de Brink een podium geeft en niet het tegengeluid laat horen.
Laatst gewijzigd door Bobber op 28 aug 2024, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1447
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Marck »

TSD schreef: 11 jul 2024, 14:47 https://www.rd.nl/artikel/1070686-johan ... tot-geloof

Benieuwd naar het boek. Een grondige studie hierover is inderdaad wel wenselijk om gepubliceerd te worden, na zoveel gehakketak heen en weer, zeker omdat het gaat wie nu in het spoor van de reformatie / Dordt zou gaan en wie niet.
Al kennis van kunnen nemen? Het boek bedoel ik.
Henk J
Berichten: 2834
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Henk J »

Bobber schreef: 28 aug 2024, 13:52 Excuses heren voor de verwarring. Ik bedoel betreffende genoemde namen niet in deze casus van Bethabara.
Maar ik bedoel dat Refoweb vaak niet objectief is en nu dus Bethabara afkraakt en dit ook in andere gevallen doet en bijv. Van de Brink een podium geeft en niet het tegengeluid laat horen.
Ah, nu begrijp ik je beter. Inderdaad kiezen de webmasters van Refoweb altijd wel stevig partij, dat zie je ook altijd in de rubriek dwars. Kan me het stukje rechterflankistan nog wel herinneren, daar wordt je niet vrolijk van.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2533
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: atymolenaar@gmail.com
Contacteer:

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Arja »

Henk J schreef: 28 aug 2024, 14:24
Bobber schreef: 28 aug 2024, 13:52 Excuses heren voor de verwarring. Ik bedoel betreffende genoemde namen niet in deze casus van Bethabara.
Maar ik bedoel dat Refoweb vaak niet objectief is en nu dus Bethabara afkraakt en dit ook in andere gevallen doet en bijv. Van de Brink een podium geeft en niet het tegengeluid laat horen.
Ah, nu begrijp ik je beter. Inderdaad kiezen de webmasters van Refoweb altijd wel stevig partij, dat zie je ook altijd in de rubriek dwars. Kan me het stukje rechterflankistan nog wel herinneren, daar wordt je niet vrolijk van.
Ik ken de gemeente niet, maar zag gelijk sterretjes ✨ na het lezen van het antwoord. Eh… emoji's dus 😵

💡 Jansen, een voormalige proponent uit de PKN, zag plots het licht.
👑 Daarna kroonde hij zichzelf tot dominee.
📜 Nu heeft hij ook meneer Roukens tot dominee benoemd.
⚠️ Het kerkverband is een sektarisch baptistisch clubje.
🥊 Men vecht elkaar de tent uit.
📜 Roukens was eerder lerend ouderling bij Jansen.
🔥 Roukens en Jansen hebben onderling ruzie.
⛓️ De geschiedenis herhaalt zich: wie eenmaal scheurt, blijft scheuren.
📉 De cyclus van "opkomen, blinken en verzinken" speelt zich ook hier af.

Spoiler: De beantwoorder van de vraag op Refoforum is nu absent 😅. Hij is op aanraden van de "reageerders" druk bezig met het zoeken 🔍 naar de balk in zijn eigen oog 🕵️‍♂️. Het duurt even voordat hij terugkomt, want hij probeert de scheuringen te tellen: Afscheiding, Doleantie, Vrijgemaakten, en nog veel meer. Wie scheurt, blijft scheuren...

---

Troost (voor mezelf)
Ik ben de goede Herder; en Ik ken de Mijnen, en worde van de Mijnen gekend. Gelijkerwijs de Vader Mij kent, alzo ken Ik ook den Vader; en Ik stel Mijn leven voor de schapen. Ik heb nog andere schapen, die van dezen stal niet zijn; deze moet Ik ook toebrengen; en zij zullen Mijn stem horen; en het zal worden een kudde, en een Herder.
GerGem-Meisje: over Trappen en Treden: https://arithaschrijfblog.blogspot.com/
Ambtenaar
Berichten: 9680
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Ambtenaar »

Lijkt me niets mis met het antwoord.
Plaats reactie