Verwachte boeken theologie
Re: Verwachte boeken theologie
Wat een prijzen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- JolandaOudshoorn
Tsja... voor niets gaat de zon op :-)Orchidee schreef:Wat een prijzen
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gelukkig wel
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dit klopt niet. Zoals een oudere man mij ooit toevertrouwde: dat de zon nog opgaat dat heeft de HEERE alles gekost, Zijn eniggeboren Zoon heeft het Hem gekost.JolandaOudshoorn schreef:Tsja... voor niets gaat de zon op :-)Orchidee schreef:Wat een prijzen
Dus voor ons betaald!
Ja en dan heeft het Hem alles gekost!Orchidee schreef:Dus voor ons betaald!
Zeker waar!
De auteur is in 1731 overleden, dus er rusten geen auteursrechten meer op de tekst.Orchidee schreef:Wat een prijzen
Dan wordt de prijs dus puur bepaald door factoren als de kostprijs van het druk- en zetwerk, de gewenste winstmarge en de verwachtingen aangaande het aantal te verkopen exemplaren.
~~Soli Deo Gloria~~
In dit geval zat er ook veel werk in de hertaling en redactie van het boek. De oorspronkelijke uitgave, "Het merch der Christene Got-geleertheit", is gratis op Google Books te vinden.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Er staan 3 positieve recensies van geachtte predikanten bij. Dat veroorzaakt +30 extra marge.
Of ze zijn oprecht verheugd over deze uitgave.....maar dat zal er bij jou wel niet ingaan.Wim Anker schreef:Er staan 3 positieve recensies van geachtte predikanten bij. Dat veroorzaakt +30 extra marge.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Uiteraard denk ik dat deze predikanten oprecht verheugd zijn over deze uitgave en dat ze hun recensie hebben gegeven in de hoop dat daardoor dit boek des te meer gelezen zal worden. Daarover geen misverstand.huisman schreef:Of ze zijn oprecht verheugd over deze uitgave.....maar dat zal er bij jou wel niet ingaan.Wim Anker schreef:Er staan 3 positieve recensies van geachtte predikanten bij. Dat veroorzaakt +30 extra marge.
Dat neemt echter mijn bezwaren tegen dit soort tempelpleincommercie niet weg.
Ook een uitgever mag een eerlijke boterham verdienen en de inhoud van dit boek staat in het teken van de opdracht om de Schriften te onderzoeken. Heeft niets met "tempelpleincommercie" te maken.Wim Anker schreef:Uiteraard denk ik dat deze predikanten oprecht verheugd zijn over deze uitgave en dat ze hun recensie hebben gegeven in de hoop dat daardoor dit boek des te meer gelezen zal worden. Daarover geen misverstand.huisman schreef:Of ze zijn oprecht verheugd over deze uitgave.....maar dat zal er bij jou wel niet ingaan.Wim Anker schreef:Er staan 3 positieve recensies van geachtte predikanten bij. Dat veroorzaakt +30 extra marge.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Even voor mijn begrip: dominees mogen wel een boek aanbevelen, neem ik aan? Dat gebeurt uiteraard op verzoek van de uitgever, in zoverre althans dat ze een exemplaar opgestuurd krijgen om te recenseren. Zit jou probleem ook daarin, of alleen in de hoge (in jouw ogen te hoge) prijs?Wim Anker schreef:Uiteraard denk ik dat deze predikanten oprecht verheugd zijn over deze uitgave en dat ze hun recensie hebben gegeven in de hoop dat daardoor dit boek des te meer gelezen zal worden. Daarover geen misverstand.huisman schreef:Of ze zijn oprecht verheugd over deze uitgave.....maar dat zal er bij jou wel niet ingaan.Wim Anker schreef:Er staan 3 positieve recensies van geachtte predikanten bij. Dat veroorzaakt +30 extra marge.
Die prijs vind ik trouwens wel weer lastig te beoordelen.
De zoveelste catechismusverklaring van een GG predikant. Nu van ds J.J. van Eckeveld. (De Banier)
Wel het lezen waard vermoed ik.
Wel het lezen waard vermoed ik.