COVID-19

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9675
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Oversterfte is eigenlijk een beroerde maat in zichzelf, omdat het afhangt van hoe je berekent wat de verwachte sterfte is, en dat moet je altijd uitleggen. Als je zoals ik in vorige post deed, gewoon kijkt naar absolute aantallen overlijdens in 2015-2019 en je zou op grond daarvan verwachte sterfte bepalen, dan zou vergrijzing deel van oversterfte kunnen verklaren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 6752
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 05 okt 2024, 10:40 Oversterfte is eigenlijk een beroerde maat in zichzelf, omdat het afhangt van hoe je berekent wat de verwachte sterfte is, en dat moet je altijd uitleggen. Als je zoals ik in vorige post deed, gewoon kijkt naar absolute aantallen overlijdens in 2015-2019 en je zou op grond daarvan verwachte sterfte bepalen, dan zou vergrijzing deel van oversterfte kunnen verklaren.
Dus vergrijzing zou kunnen zorgen voor een exponentiële oversterfte? Dat lijkt me niet plausibel.

Even wat anders: heb je je nickname laten inspireren door het werk van Wagner?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9675
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef: 05 okt 2024, 10:52
parsifal schreef: 05 okt 2024, 10:40 Oversterfte is eigenlijk een beroerde maat in zichzelf, omdat het afhangt van hoe je berekent wat de verwachte sterfte is, en dat moet je altijd uitleggen. Als je zoals ik in vorige post deed, gewoon kijkt naar absolute aantallen overlijdens in 2015-2019 en je zou op grond daarvan verwachte sterfte bepalen, dan zou vergrijzing deel van oversterfte kunnen verklaren.
Dus vergrijzing zou kunnen zorgen voor een exponentiële oversterfte? Dat lijkt me niet plausibel.

Even wat anders: heb je je nickname laten inspireren door het werk van Wagner?
Dat eerste: daarom wordt meestal wel gewerkt met leeftijds correctie.

Dat tweede, nee we hebben ons beide laten inspired en door de verhalen rond koning Arthur.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie