Dat klinkt als een gezellige (op de blauwtong na, dan) beestenboel, hoewel ik geen fan ben van de spinnen eerlijk gezegd, en ze vaker doodmep dan ik zelf zou willen. Maar ik overweeg een cursus tegen spinnenangst, waarmee ik dat hoop te verbeteren.Wim Anker schreef: ↑19 sep 2024, 10:43Yep! Een hond. En in het land lopen 40+ schapen (al zijn ze van een ander, en worden de dode nu regelmatig afgevoerd (blauwtong en andere perikelen). En het kippenhok is af, volgend jaar scharrelkippen hoop ik. En de jongens zeuren om konijnen. Vissen hebben we ook. En spinnen. Ik breng ze naar buiten, die beesten willen ook leven tenslotte.
Het spanningsveld wat wordt beschreven is overigens erg interessant.
Ik heb zelf een kat gehad, gered van een vroege dood omdat ze doof was. Dat vond ik tever gaan. Dat geldt overigens net zo als het extreme doorfokken van diverse rassen. De Perzische kat en een Franse bulldog met hun veel te platte neus, Chihuahua's waar de oogbollen eruit poppen enzovoort.
Genoemd kattenbeest heb ik uiteindelijk een soort gebarentaal aan kunnen leren, wat ooit begon als een soort experiment maar wat heel leuk en handig uitpakte. Het was een ontzettend arrogant dier (daarom klikte het waarschijnlijk zo goed) en toen ik haar vanwege ernstige gezondheidsproblemen in heb laten slapen, ben ik ook even flink van slag geweest. Want ze was toevallig wel mijn arrogante kat. Tegelijkertijd heb ik zelf wel moeite als ik mensen hoor zeggen 'dat is mijn kind' of 'kom maar bij mama'. Ik was erg dol op mijn kat, maar het bleef wel een dier, en geen mens.