Uitleg 'Bekeer mij, zo zal ik bekeerd zijn'

Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Leerling »

Zeker kan ik dat, maar beantwoordt nu eerst mijn vraag/oproep maar.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Martijn
Berichten: 733
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Martijn »

Leerling schreef:Zeker kan ik dat, maar beantwoordt nu eerst mijn vraag/oproep maar.
Het zo makkelijker zijn om op in te gaan als ik het wel zou weten. Gaat het om de uitleg van het vers, de vertaling? Of de opmerkingen met betrekking tot hyper calvinisten ed?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door refo »

Het zal wel een gevalletje zijn van: ik ben het er niet mee eens, dus is het niet bijbels.
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Leerling »

Martijn schreef:
Leerling schreef:Zeker kan ik dat, maar beantwoordt nu eerst mijn vraag/oproep maar.
Het zo makkelijker zijn om op in te gaan als ik het wel zou weten. Gaat het om de uitleg van het vers, de vertaling? Of de opmerkingen met betrekking tot hyper calvinisten ed?
Allebei de zaken kloppen niet! Dus ik zou zeggen succes met bewijzen.

@refo. Dat kan ook van de andere kant gezegd worden: Het zal wel een gevalletje zijn 'ik ben het ermee eens, dus is het Bijbels'
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door samanthi »

Leerling schreef:
Martijn schreef:
Leerling schreef:Zeker kan ik dat, maar beantwoordt nu eerst mijn vraag/oproep maar.
Het zo makkelijker zijn om op in te gaan als ik het wel zou weten. Gaat het om de uitleg van het vers, de vertaling? Of de opmerkingen met betrekking tot hyper calvinisten ed?
Allebei de zaken kloppen niet! Dus ik zou zeggen succes met bewijzen.

@refo. Dat kan ook van de andere kant gezegd worden: Het zal wel een gevalletje zijn 'ik ben het ermee eens, dus is het Bijbels'
Ik ben echt benieuwd hoe dit anders uitgelegd zou moeten worden. dit staat er twee keer op deze manier en beide in verband met het volk in ballingschap, voor de rest staat er een oproep tot bekering en niet een lijdelijk vragen om bekering, ook kun je dan God de schuld geven want Hij heeft het toch zeker niet gegeven? Ik vraag er iedere dag om, maar Hij heeft het nog niet gegeven, ik heb dit al vele malen gehoord.
https://www.youtube.com/watch?v=RBsJZ71t98o
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Leerling »

Martijn schreef:
Leerling schreef:Zeker kan ik dat, maar beantwoordt nu eerst mijn vraag/oproep maar.
Het zo makkelijker zijn om op in te gaan als ik het wel zou weten. Gaat het om de uitleg van het vers, de vertaling? Of de opmerkingen met betrekking tot hyper calvinisten ed?
Neem ook even het voorbeeld mee, als je wilt, van de verloren zoon. Daar gaat deze ds. namelijk ook op in.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
ejvl
Berichten: 5783
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door ejvl »

Leerling schreef:
Martijn schreef:
Leerling schreef:Zeker kan ik dat, maar beantwoordt nu eerst mijn vraag/oproep maar.
Het zo makkelijker zijn om op in te gaan als ik het wel zou weten. Gaat het om de uitleg van het vers, de vertaling? Of de opmerkingen met betrekking tot hyper calvinisten ed?
Neem ook even het voorbeeld mee, als je wilt, van de verloren zoon. Daar gaat deze ds. namelijk ook op in.
Leerling, je draait het om.
Jij beweert dat het niet bijbels is, onderbouw het dan ook met citaten en wat er precies niet bijbels is. Daar kan dan de discussie over gaan.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Auto »

ejvl schreef: Leerling, je draait het om.
Jij beweert dat het niet bijbels is, onderbouw het dan ook met citaten en wat er precies niet bijbels is. Daar kan dan de discussie over gaan.
Is dat zo dat Leerling het omdraait? Martijn naam het woord 'bijbelser' als eerste in zijn 'quote'
Martijn schreef:
Leerling schreef:
mulder schreef:gisteren bij familie een Ger.Gem synodaal student beluisterd. vooral het einde van de preek is me bijgebleven. Bid er maar veel om, val maar veel op je knieen. dan is er nog een kans dat je nog bekeerd wordt.
is dat alles wat er te zeggen is? dat is toch een bedekt evangelie. om moedeloos van te worden..
Wat wil je dan horen @mulder?
Ik denk dat dit een Bijbelsere inhoud heeft dan wat @Mulder gehoord heeft http://youtu.be/1aqt8OanKtI
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Leerling »

Auto schreef:
ejvl schreef: Leerling, je draait het om.
Jij beweert dat het niet bijbels is, onderbouw het dan ook met citaten en wat er precies niet bijbels is. Daar kan dan de discussie over gaan.
Is dat zo dat Leerling het omdraait? Martijn naam het woord 'bijbelser' als eerste in zijn 'quote'
Martijn schreef:
Leerling schreef:
mulder schreef:gisteren bij familie een Ger.Gem synodaal student beluisterd. vooral het einde van de preek is me bijgebleven. Bid er maar veel om, val maar veel op je knieen. dan is er nog een kans dat je nog bekeerd wordt.
is dat alles wat er te zeggen is? dat is toch een bedekt evangelie. om moedeloos van te worden..
Wat wil je dan horen @mulder?
Ik denk dat dit een Bijbelsere inhoud heeft dan wat @Mulder gehoord heeft http://youtu.be/1aqt8OanKtI
Dank, Auto! Inderdaad was Martijn eerder met het stellen dat iets Bijbels was en daar bevraag ik hem op. Dus als Martijn (of wie weet vind jij het ook Bijbels) nu even duidelijk kan maken waarom dit nu 'wel' Bijbels is, dan komen we misschien verder. :)
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door refo »

Zo wordt het welles-nietes.
ejvl
Berichten: 5783
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door ejvl »

Auto schreef:
ejvl schreef: Leerling, je draait het om.
Jij beweert dat het niet bijbels is, onderbouw het dan ook met citaten en wat er precies niet bijbels is. Daar kan dan de discussie over gaan.
Is dat zo dat Leerling het omdraait? Martijn naam het woord 'bijbelser' als eerste in zijn 'quote'
Martijn kan uitleggen waarom hij e.a bijbelser vind toch, en als leerling claimt dat deze predikant, die mijns inziens binnen de doelgroep, voorwaarden, van dit forum hoort, waar we dus vanuit gaan dat de leer bijbels is, een onbijbelse prediking heeft in genoemde link, vind ik dat nogal wat.

Ik vind dat we er vanuit moeten gaan dat de prediking bijbels is, binnen de doelgroep van dit forum, zoniet kan dat aangetoond worden.

Ik ga bijvoorbeeld toch ook niet zeggen, bewijs maar dat de leer van de GG bijbels is? Als ik dat niet bijbels vind, is het aan mij om dat aan te tonen omdat we er vanuit gaan dat de GG een bijbelse leer heeft.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door huisman »

ejvl schreef:
Auto schreef:
ejvl schreef: Leerling, je draait het om.
Jij beweert dat het niet bijbels is, onderbouw het dan ook met citaten en wat er precies niet bijbels is. Daar kan dan de discussie over gaan.
Is dat zo dat Leerling het omdraait? Martijn naam het woord 'bijbelser' als eerste in zijn 'quote'
Martijn kan uitleggen waarom hij e.a bijbelser vind toch, en als leerling claimt dat deze predikant, die mijns inziens binnen de doelgroep, voorwaarden, van dit forum hoort, waar we dus vanuit gaan dat de leer bijbels is, een onbijbelse prediking heeft in genoemde link, vind ik dat nogal wat.

Ik vind dat we er vanuit moeten gaan dat de prediking bijbels is, binnen de doelgroep van dit forum, zoniet kan dat aangetoond worden.

Ik ga bijvoorbeeld toch ook niet zeggen, bewijs maar dat de leer van de GG bijbels is? Als ik dat niet bijbels vind, is het aan mij om dat aan te tonen omdat we er vanuit gaan dat de GG een bijbelse leer heeft.
Ik heb het gezien en mij verbaasd over het toontje en de voordracht van deze mij onbekende predikant.
Gewoon toneelspel alsof hij iets heel nieuws op het spoor is gekomen.
Bij elke bekende tekst kun je waarschuwen tegen de misbruik daarvan maar de toepaasing van deze predikant was bevreemdend. Leek op schoppen tegen de gereformeerde leer met drogredenen.

Preektte hij trouwens deze tekst uit Jeremia 31 of Klaagliederen 5? En is ook de hele preek te beluisteren dat lijkt mij beter om een eerlijk oordeel te vellen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Terri »

Je durft wel zeg, 'toontje', toneelspel' , ik vind dit laster, temeer daar je zelf zegt hem niet te kennen en kom je toch zo snel met zo'n vernietigend oordeel?
Sorry, ik vind je enorm veranderd, een tijd terug was je stabiel en evenwichtig in je postings, maar wat er toch is gebeurd?......
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door huisman »

Terri schreef:Je durft wel zeg, 'toontje', toneelspel' , ik vind dit laster, temeer daar je zelf zegt hem niet te kennen en kom je toch zo snel met zo'n vernietigend oordeel?
Sorry, ik vind je enorm veranderd, een tijd terug was je stabiel en evenwichtig in je postings, maar wat er toch is gebeurd?......
Is gewoon mijn oordeel en juist omdat ik deze predikant niet ken is het geen laster. Ik ben niet veranderd het forum wel helaas.

Nog even inhoudelijk over mijn kritiek op de voordracht. Als bij ons een student zo'n voordracht zou hebben werd hem dat snel afgeleerd. Staat namelijk de boodschap in de weg.

Ik begrijp trouwens ook wel dat dit wordt uitvergroot door het zo close in beeld brengen van deze predikant.

Misschien kan iemand zijn naam openbaren?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]

Bericht door Zita »

huisman schreef:
Terri schreef:Je durft wel zeg, 'toontje', toneelspel' , ik vind dit laster, temeer daar je zelf zegt hem niet te kennen en kom je toch zo snel met zo'n vernietigend oordeel?
Sorry, ik vind je enorm veranderd, een tijd terug was je stabiel en evenwichtig in je postings, maar wat er toch is gebeurd?......
Is gewoon mijn oordeel en juist omdat ik deze predikant niet ken is het geen laster. Ik ben niet veranderd het forum wel helaas.

Nog even inhoudelijk over mijn kritiek op de voordracht. Als bij ons een student zo'n voordracht zou hebben werd hem dat snel afgeleerd. Staat namelijk de boodschap in de weg.

Ik begrijp trouwens ook wel dat dit wordt uitvergroot door het zo close in beeld brengen van deze predikant.

Misschien kan iemand zijn naam openbaren?
Het is ds Van Campen uit de Maranathakerk. En ik stel voor dat we het op een constructieve wijze over de inhoud hebben.
Plaats reactie