Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

PVV
21
50%
VVD
13
31%
GL-PvdA
4
10%
NSC
1
2%
Een andere partij
0
Geen stemmen
Weet ik niet
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Zeeuw
Berichten: 11749
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wie word de grootste partij?

Bericht door Zeeuw »

SGP natuurlijk.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33388
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wie word de grootste partij?

Bericht door Tiberius »

elbert schreef: 21 nov 2023, 16:30
Tiberius schreef: 21 nov 2023, 15:56Dat denk ik ook. Timmermans is een capabele vent, zullen velen vinden.
Waar baseren ze dat dan op, vraag ik me dan af. Misschien op de Europese Green Deal, maar dat is zo'n gedrocht, dat ik dat moeilijk een teken van bekwaamheid kan vinden.
Ik kan me dat wel voorstellen. Kijk, ik ga hem niet stemmen, omdat ik altijd SGP, CU of CDA stem en dat doe ik nu weer.
Maar dat hij mensen aanspreekt, is wel logisch gezien zijn lange staat van politieke dienst: kamerlid, staatssecretaris, minister en eurocommissaris. En inderdaad, waar gewerkt worden, vallen spaanders, daar ontkomt niemand aan.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10636
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Welke partij wordt de grootste?

Bericht door Ad Anker »

Zo dan?
DDD
Berichten: 28939
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welke partij wordt de grootste(volgens jou)?

Bericht door DDD »

Prima zo. Al zou een extra spatie niet misstaan. Of beter gezegd: correcter zijn.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33388
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Tiberius »

Die spatie is inderdaad brood nodig.
Henk J
Berichten: 2644
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wie word de grootste partij?

Bericht door Henk J »

merel schreef: 21 nov 2023, 15:51 Ik denk juist dat het PvdA/GL wordt ten koste van D66, Volt en SP.
Zou maar zo kunnen nu de kans dat de PVV de grootste wordt ineens reëel lijkt. Hoewel ik niets heb met de ideeën bij PvdA/GL heb ik liever Timmermans dan Wilders, het is van belang dat de premier van ons land een fatsoenlijk persoon is.
TSD
Berichten: 2148
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Wie word de grootste partij?

Bericht door TSD »

elbert schreef: 21 nov 2023, 16:30 Het meest waarschijnlijk is een kabinet met daarin in elk geval VVD en NSC, eventueel aangevuld met partijen als de BBB (veel zetels in de Eerste Kamer) en nog een paar andere partijen om boven de 75 zetelgrens te komen.
Zonder PVV en GL/PvdA is een kabinet waarschijnlijk nauwelijks te vormen, dan moet je uit in totaal 90-95 zetels een kabinet vormen met 75+ en dat met partijen aan beide kanten van het spectrum, lijkt me onmogelijk. Dus als het zo gaat worden zoals het lijkt dan is een kabinet met PVV óf GL/PvdA zo goed als onvermijdelijk.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Job »

Tiberius schreef: 21 nov 2023, 18:32 Die spatie is inderdaad brood nodig.
:haha
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
elbert
Berichten: 1347
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Wie word de grootste partij?

Bericht door elbert »

TSD schreef: 21 nov 2023, 19:00Zonder PVV en GL/PvdA is een kabinet waarschijnlijk nauwelijks te vormen, dan moet je uit in totaal 90-95 zetels een kabinet vormen met 75+ en dat met partijen aan beide kanten van het spectrum, lijkt me onmogelijk. Dus als het zo gaat worden zoals het lijkt dan is een kabinet met PVV óf GL/PvdA zo goed als onvermijdelijk.
Als ik naar de laatste peilingen kijk, dan is er een strategische vlucht van kiezers uit het midden naar de flanken met aan de ene kant rechtse kiezers die naar de PVV gaan en linkse die zich bij GL/PvdA voegen. De afkeer tussen links en rechts is groot.
Ik geloof niet dat Wilders premier kan worden omdat meerdere partijen hem uitsluiten. Hooguit is een gedoogconstructie zoals in het kabinet Rutte 1 een optie, maar of iedereen daar trek in heeft?
Daarom zou het me niets verbazen als er een kabinet komt met daarin VVD, GL/PvdA en ook bijv. NSC, D66 en CDA. Dat is een beetje van alles wat, behalve de PVV, wat ervoor zorgt dat een groot deel van de kiezers zich opnieuw buitenspel voelt gezet en helemaal als de PVV de grootste wordt.
Overigens zal de formatie naar zo'n coalitie weer lang zijn en denk ik ook niet dat die een lang leven beschoren zal zijn. Het is allemaal weinig stabiel.
Laatst gewijzigd door elbert op 22 nov 2023, 08:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Online
Bertiel
Berichten: 4689
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Bertiel »

Ik heb het direct na de val van het kabinet al tegen mij vrouw gezegd, Mark Rutte gaat nog een record op zijn naam schrijven, de langst zittende demissionaire premier...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Henk J
Berichten: 2644
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wie word de grootste partij?

Bericht door Henk J »

elbert schreef: 22 nov 2023, 08:24 Als ik naar de laatste peilingen kijk, dan is er een strategische vlucht van kiezers uit het midden naar de flanken met aan de ene kant rechtse kiezers die naar de PVV gaan en linkse die zich bij GL/PvdA voegen. De afkeer tussen links en rechts is groot.
Ik geloof niet dat Wilders premier kan worden omdat meerdere partijen hem uitsluiten. Hooguit is een gedoogconstructie zoals in het kabinet Rutte 1 een optie, maar of iedereen daar trek in heeft?
Daarom zou het me niets verbazen als er een kabinet komt met daarin VVD, GL/PvdA en ook bijv. NSC, D66 en CDA. Dat is een beetje van alles wat, behalve de PVV, wat ervoor zorgt dat een groot deel van de kiezers zich opnieuw buitenspel voelt gezet en helemaal als de PVV de grootste wordt.
Overigens zal de formatie naar zo'n coalitie weer lang zijn en denk ik ook niet dat die een lang leven beschoren zal zijn. Het is allemaal weinig stabiel.
Bij de laatste verkiezingen zaten de peilingen er ook nog aardig naast, kortom het blijft lastig. De exitpoll vanavond zal meer zeggen en morgenochtend is er denk ik echt een goed beeld.
Henk J
Berichten: 2644
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Henk J »

Bertiel schreef: 22 nov 2023, 08:28 Ik heb het direct na de val van het kabinet al tegen mij vrouw gezegd, Mark Rutte gaat nog een record op zijn naam schrijven, de langst zittende demissionaire premier...
Dat record heeft hij natuurlijk al met de formatie van Rutte IV, al die tijd was hij demissionair premier.
Ik pleit voor Johan Remkes als informateur, een man die knopen doorhakt.
HHR
Berichten: 1033
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Wie word de grootste partij?

Bericht door HHR »

elbert schreef: 22 nov 2023, 08:24
TSD schreef: 21 nov 2023, 19:00Zonder PVV en GL/PvdA is een kabinet waarschijnlijk nauwelijks te vormen, dan moet je uit in totaal 90-95 zetels een kabinet vormen met 75+ en dat met partijen aan beide kanten van het spectrum, lijkt me onmogelijk. Dus als het zo gaat worden zoals het lijkt dan is een kabinet met PVV óf GL/PvdA zo goed als onvermijdelijk.
Als ik naar de laatste peilingen kijk, dan is er een strategische vlucht van kiezers uit het midden naar de flanken met aan de ene kant rechtse kiezers die naar de PVV gaan en linkse die zich bij GL/PvdA voegen. De afkeer tussen links en rechts is groot.
Ik geloof niet dat Wilders premier kan worden omdat meerdere partijen hem uitsluiten. Hooguit is een gedoogconstructie zoals in het kabinet Rutte 1 een optie, maar of iedereen daar trek in heeft?
Daarom zou het me niets verbazen als er een kabinet komt met daarin VVD, GL/PvdA en ook bijv. NSC, D66 en CDA. Dat is een beetje van alles wat, behalve de PVV, wat ervoor zorgt dat een groot deel van de kiezers zich opnieuw buitenspel voelt gezet en helemaal als de PVV de grootste wordt.
Overigens zal de formatie naar zo'n coalitie weer lang zijn en denk ik ook niet dat die een lang leven beschoren zal zijn. Het is allemaal weinig stabiel.
Als PVV vandaag de grootste wordt en niet mee mag doen, dan verwacht ik snel nieuwe verkiezingen waar PVV zo groot wordt dat ze het alleen kunnen doen.
Zeeuw
Berichten: 11749
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wie word de grootste partij?

Bericht door Zeeuw »

HHR schreef: 22 nov 2023, 08:38
elbert schreef: 22 nov 2023, 08:24
TSD schreef: 21 nov 2023, 19:00Zonder PVV en GL/PvdA is een kabinet waarschijnlijk nauwelijks te vormen, dan moet je uit in totaal 90-95 zetels een kabinet vormen met 75+ en dat met partijen aan beide kanten van het spectrum, lijkt me onmogelijk. Dus als het zo gaat worden zoals het lijkt dan is een kabinet met PVV óf GL/PvdA zo goed als onvermijdelijk.
Als ik naar de laatste peilingen kijk, dan is er een strategische vlucht van kiezers uit het midden naar de flanken met aan de ene kant rechtse kiezers die naar de PVV gaan en linkse die zich bij GL/PvdA voegen. De afkeer tussen links en rechts is groot.
Ik geloof niet dat Wilders premier kan worden omdat meerdere partijen hem uitsluiten. Hooguit is een gedoogconstructie zoals in het kabinet Rutte 1 een optie, maar of iedereen daar trek in heeft?
Daarom zou het me niets verbazen als er een kabinet komt met daarin VVD, GL/PvdA en ook bijv. NSC, D66 en CDA. Dat is een beetje van alles wat, behalve de PVV, wat ervoor zorgt dat een groot deel van de kiezers zich opnieuw buitenspel voelt gezet en helemaal als de PVV de grootste wordt.
Overigens zal de formatie naar zo'n coalitie weer lang zijn en denk ik ook niet dat die een lang leven beschoren zal zijn. Het is allemaal weinig stabiel.
Als PVV vandaag de grootste wordt en niet mee mag doen, dan verwacht ik snel nieuwe verkiezingen waar PVV zo groot wordt dat ze het alleen kunnen doen.
Haha, er zitten niet alleen bonen in je koffie begrijp ik?
MGG
Berichten: 3666
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door MGG »

De 1e kamer maakt het er niet makkelijker op. NSC heeft daar 0 zetels en BBB 16.
Verder vraag ik mij af of de VVD en Pvda/GL zich kunnen schikken in een 2e rol.
Ik hoop op een minderheidskabinet en dat de rechtse partijen dan wat meer bereiken op het gebied van migratie.
Plaats reactie