Wintervakantie in Fiss

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Hallooooo,

Ik kan natuurlijk niet achterblijven dus...
hier ook mijn verhaal... over de geweldige skileraar, het skieeen, het lekkere eten, de drol en Anton uit Tirol! :cool:

Vrijdag ochtend heeeeeeeel vroeg (vond ik!) werd ik opgehaald door mn oom. Hij stond om 4.55 voor de deur en ik deed nog effe mn haar goed en ik was gereed om te vertrekken. Mijn tante stond al gepakt en bezakt klaar bij hun huis en we constateerden dat we wel flink stom zijn om zo achtelijk vroeg ons warme bedje te moeten verlaten... maarjah... t was wel voor je eigen bestwil.... als we niet in de file's wilde staan en een beetje op tijd daar aan wilden komen MOEST het wel! Na een half uur gingen de luikjes dicht en ik was een poos lang in dromenland... wist van de hele wereld niets af... Ik had lekker mn kussen ontvoerd en meegenomen op de achterbank. Ik had de achterbank voor mij alleen dus ik kon lekker (wel schoenen uit natuurlijk) op de achterbank zittend/liggen! De eerste paar uurtjes heb ik effe stevig door geknord...! Toen ik enigsinds bij mn vestand kwam reden we net een terrein waar een bezinepomp behoorde te staan op.... je leest t goed.... behoorde te staan... we reden door want in geen velden of wegen was de pomp (die toch echt op die plek hoorde te staan...) te bekennen. De volgende dan maar... en ook die... was helemaal foetsie... gelukkig konden we t nog net uitzingen tot de volgende pomp want anders had Daphne uit moeten stappen en dat hele ..... eind moeten gaan duwen. Je begrijpt wel dat IK daar geen zin in had! We kwamen in Duitsland en daar had t al best leuk gesneeuwd! Je werd dr best vrolijk van want jah... als er in duitsland al leuke sneeuw is... zal er in Oostenrijk ook wel leuke sneeuw liggen! Het was een gezellige rit waar we veel gelachen en stom ge.o.h'd hebben! In Oostenrijk aangekomen kwamen we bij Landeck, daar hadden ze zo'n prachtige nieuwe tunnel (wat je dr aan moet vinden weet ik niet maar hij schijnt voor de kenners onder ons... helemaal geweldig te zijn!) maar t was heel slecht aangegeven allemaal. We moesten op weg 115 (dacht ik) komen maar nergens was die weg te bekennen. We waren op zoek naar Fiss maar nergens een bord met Fiss te vinden. Goed... wij de tunnel nog een keer in (minstens een kilometer of 7) en na veel rondjes en bochtjes en zoekerij zagen we toch uit eindelijk een bordje wat op onze weg moest lijken. We kwamen rond een uur of 15 aan bij ons pensionnetje in Ladis. Het was SCHITTEREND weer, de zon stond mooi te schijnen aan een strak blauwe lucht. Alles wat je hoorde was stilte en af en toe een paar vrolijke vogeltjes!!! :du
Het lag op een mooie heuvel, buiten stond al een man met zn handen in zn zakken en begroette ons. Het was duidelijk dat wij stelletje nederlanders (die het stille en eenzame stijle en besneeuwde paadje af kwamen glibberen) de nieuwe gasten waren voor een nacht. We stelden ons voor en meneer bracht ons naar onze kamers. Ik had een mooie een persoonskamer en een paar kamers verderop zaten mn tante en oom. We hadden een gezamelijke douche en toilet. Niet erg voor een dag maar vind een eigen douche en toilet toch prettiger! We pakten de benodigde spullen uit de auto en gingen de buurt effe verkennen. We reden naar Fiss, het dorp waar we de hele week zouden doorbrengen. We zetten de auto bij de plaatselijke VVV en gingen op zoek naar de Angerhof. De Angerhof bleek niet ver weg bij de kerk vandaan. Het was een mooi en best groot hotel wat bovenop een heuvel lag. Ja we zagen het helemaal zitten!
Toen nog even rond gekeken, mooi kerkje, wat weinig winkeltjes maar who cares! De skipiste bekeken en weer naar de auto gelopen. We reden naar Ladis (een dorpje wat 3 km verdop lag en we voor een nacht gingen overnachten) om daar te kijken of er restaurantjes waren om even lekker warme chocolademelk MET slagroom (natuurlijk!) te gaan drinken. Ik bedacht me dat ik nog wat vergeten had dus ik dook de plaatselijke Spar in en mn oom en tante gingen het restaurantje alvast in. Ik liep naar t restaurantje en daar stond al lekkere chocolademelk en appelstrudel met veeeeeeeeel slagroom en kanneel op met te wachten! We zaten helemaal vol van alles en we besloten om nog effe te relaxen in ons pensionnetje en daarna bij het kasteel te gaan eten. De gastheer van het pension had ons verteld dat het kasteel goed eten had. We kwamen terug en de gastvrouw vroeg of ze voor ons moest reserveren bij het kasteel. Er was nog plek maar dan moesten we wel in een halfuur weg. Besloten dit toch maar te gaan doen en zo gezegd zo gedaan. We reden naar het kasteel, het was een mooi restaurantje BIJ het kasteel, wat middeleeuws aandeed. De vrouwen hadden klederdracht aan en als ze even bukten kon je tot sint Juttemus :! kijken... ik kwam tot de conclusie dat de kleding erg mooi is maar IK zou er niet mee lopen! Lekker gegeten. Het was kei druk en men verwachtte wel als je t op had dat je dan weer vertrok en niet effe lekker na ging tafelen. Uit fatsoen zijn we maar "snel" weg gegaan! We waren allemaal versleten van de reis dus zijn we maar vroeg naar bed gegaan. Om half 10 lag ik in mn bed! (Das VROEG hoor!!!) :+
De volgende morgen zouden we om half 9 gaan ontbijten. Gedaan natuurlijk maar aan de ontbijttafel werd ik pas voor de helft wakker. Ik was ZO moe... zei ook niet zo veel, maar had wel effe meegedeeld dat ik nog half sliep. De gastvrouw had voor ons een tafel gedekt bij het raam. Om kwart over 10 vertrokken we naar Fiss.
De zon stond schitterend aan de hemel, en de lucht was aardig blauw. We stopten nog even bovenaan het glibberige weggetje om een foto'tje te maken en te filmen. We gingen weg met enige weemoed. We hadden op dit schitterende plekje wel de hele week willen doorbrengen. We reden naar de Angerhof in Fiss en we liepen naar binnen.
Binnen bij de resceptie zat een vrouw met een grote bril en ook traditionele kleding aan. We stelden ons voor en we werden gelijk onze kamers gewezen. Onze kamers waren tegen over elkaar met uitzicht op het dal en de mooie kerk! We hadden een balkon naast elkaar! We pakten ditmaal alle spullen uit de auto en gingen onze kamer inrichten. Toen we klaar waren gingen we naar de skipiste om daar bij de Intersport ski's voor mij te huren. We hebben alles mooi bekeken en hebben nog heerlijk in de zon, uit de wind op een terras gezeten. Wat was dat heeeeerlijk!!!! Toen de wolken voor de zon kwamen vertrokken we weer. 'S middags zijn we de skies van mn oom en tante op gaan halen en ik heb mn skies uit het speciale depot gehaald. We zouden samen een blauwe piste af gaan... ik schrok me kapot toen ik die mededeling kreeg de vorige dag... ik dacht... "maar ik kan helemaal niet skieen!" Vorigjaar had ik mn allereerste skiles gehad, en oke t ging wel goed.... maar k had t een jaar niet gedaan.
Ik wilde mezelf niet laten kennen en heb me over laten praten! Ik deed mn skies onder en sjeesde achter mn oompie aan.... Verrek... k wist t toch allemaal nog wel! We zijn twee keer van Fiss naar Ladis geskied en van het tussen station weer terug naar Fiss. Het ging niet vervelend!!

De volgende morgen, (zondag) hadden we besloten om lekker uit te slapen. We moesten wel tussen 8 en 10 ontbijten maar toch konden we redelijk lekker uitslapen! We hadden gegeten en rond 11 zouden we een cd'tje gaan luisteren met een preek.

's Middags hebben we een wandeling gemaakt door de sneeuw en de bossen. Het was schitterend! Zo ontzettende mooi! Het is wonderlijk dat Gods natuur zo ontzettend mooi is! We liepen naar het naast gelegen dorp Serfaus. Mn oom was een keer voor de foto naast het pad gaan lopen, hij zakte tot zn knieen in de sneeuw! Geweldig!
Onderweg, probeerde ik mn oom nog in te peperen... maar ik met mn grote talent van gooien... miste elke keer... schaamschaamschaam! :# Wat ook wel weer erg grappig was. De eerste sneeuwbal die mn oom terug gooide was precies raak... midden in mn gezicht.... Ik was hem dankbaar dat ie zei... "Meer geluk dan wijsheid!" :!

We kwamen in Serfaus en daar was de modernste techniek om van de ene kant van het dorp naar de andere kant te komen. Het was een soort metro die om de 6 minuten van de ene kant naar de andere kant van het dorp reed. Het was een mysterieus geluid, de naderende metro. Als je het geluid van de Big Ben hoorde, opende er een soort liftdeuren en waarrempel... daar stond een voortuig wat een klein beetje op een lightrail leek. We gingen de piste bekijken een beetje orienteren. Alles zag dr mooi uit en ik kwam tot de conclusie, hier zal ik niet komen met mn skies....! 's Avonds een wandeling gemaakt met mn oom door het dorp. Het was schitterend. De sterren aan de hemel, de maan, de sneeuw, de bergen, verlichte huizen! Ik kreeg last van mn enkel, mn sneeuwboots had lekker zitten hakken in mn enkel en jahoor... ik had nog een dag op mn skies gestaan en ik had al n kapotte enkel.

De volgende dag begon mn skiles. Ik maakte me gereed, skibroek, skisokken, skishirt, en een inlegkruisje op mn enkel... Ik moest verschrikkelijk lachen toen mn tante met dit idee aan kwam! Maar ik had dus een mini wondje en ze zei, als je dit dr nu opplakt dan bescherm je het een beetje. We hadden beiden geen pleisters bij. Ik scheurde een klein zakdoekje, legde het op het wondje en plakte het inlegkruisje op mn voet...!!! (Niemand die het ziet!!!!) (Was trouwens een goede tip! Ik heb nergens last meer van gehad!)

Alle leerlingen moesten zich verzamelen bij een blauw "meetingpoint" (wat een blauwe opblaaspoort was). Ik kwam aangeskied... en daar zag ik een gezellige skileraar en die vroeg hoevaak ik al had geskied. Ik hoopte bij hem in t klasje te komen maar helaas! Het was een knappe kerel, met een bruin gezicht waar ik best wel eens een beschuitje mee zou willen eten :in maargoed... de zeepbel knapte uitelkaar toen ik doorverwezen werd...! :i
Ik zei dat ik al wel wat bochtjes kon maken enzo... Hij dumpte me in een groepje met nogmeer nederlanders. Mijn skileraar heette Mathias, dik, rond, klein, een jaar of 55 met een grote skibril... Wat een tegenvaller... ik maar denken dat er alleen maar knappe kerels waren die skiles gaven... niet dus...! :i

Goed, we begonnen met wat bochtjes skieen zodat Mathias kon zien hoe "ver" iedereen was. Er was een nederlandse vrouw die t doodeng vond, en we stonden op een lopende band om naar boven te gaan. Zij stapt met moeite van dat rotding af en omdat ze juist zo stuntelde... struikelde ik en daar lag ik dan.... aan t eind van de lopendeband... en k wist met geen mogelijkheid weer op te staan. "Aufstehen" riep Mathias, ja dat snap ik ook nog wel... maar HOE... mn enkel deed zeer (heb deze 2 maanden geleden verzwikt). Na een minuut of 5 stond ik weer en nu moest ik die ski weer onder mn voet klikken. "Die binding aufmachen" PARDON?! Wat bedoelde hij nou weer?! Ik stond m gek aan te kijken en keek weer naar mn ski... Oooooh nu begon er een lampje te branden! Ik moest dat ding achter mn skischoen (op de ski) naar beneden drukken want anders krijg je dat ding dr nooit meer in.... wist ik veel... nu wel!

Het ging best leuk en de ochtend ging snel voorbij. Ondanks de harde wind, de sneeuwkanonnen die maar sneeuw bleven produceren en wat vervolgens weer in je gezicht waaide was het wel super stoer! Ik kwam wel tot de conclusie dat die Mathias een ouwe snoepert was, alles wat jong en meisje was... zat ie naar te knipogen en mee te sjansen....! :$ Halverwege de ochtend hoorde ik luid gejubel... en jahoor... daar stonden ze dan, de rotsen in de branding... mijn eigen oompie en tante... met luid gejubel beantwoordde ik hun blije gezichten... :D
De ochtend vloog voorbij en ik wist dat mn oom en tante dichtbij skieden en zocht ze op. We gingen samen eten in een stulpje halverwege de piste tussen Fiss en Ladis. Het was ongelooflijk druk binnen, het was dan ook geen weer om lekker buiten te bivakeren. Om half 2 moest ik weer bij mn skiklasje zijn.

We zijn lekker bezig geweest en de middag ging ook snel! 's Avonds zou er een skishow zijn op de Moseralm... Wij klokslag 20.00 uur gereed want dat wilden we wel zien. In geen velden noch wegen skileraren te zien... hadden we dat dan helemaal verkeerd gelezen?!

De volgende ochtend moest ik weer om 10.00 bij mn skiklas zijn. Snel ontbeten, mn skibroek, skisokken (wat een dingen joh!) snowboots en skijas aangetrokken. Inmiddels begreep ik hoe het skidepot werkte en deed mn skischoenen aan bij de piste. Met mn skies onder mn arm liep ik naar de gondel opweg naar de les. We hadden eerst nog de blauwe piste gedaan en nadat we die hadden gedaan vertrokken we voor t eerst naar de rode! De Moseralmbahn... vooruit dan maar! We gingen in de gondel en ik dacht... ach als die vent denkt dat we t kunnen dan moet het maar! Komen we daar en Mathias skiede (natuurlijk!) voorop... we gingen een smal padje af... met allemaal hobbels... dit was (vond ik toen!) doodeng... en aan het eind van het padje begon de echte piste... MAN wat was dat stijl... echt niet leuk meer... ik vond het echt ... niet fijn! :# :i Maar toen we beneden stonden... keken we wel terug met een voldaan gevoel... zo deze hebben we toch wel weer mooi gedaan! :cool: Ik snap wel dat ze deze baan de Moseralmbahn hebben genoemd.. ik heb wel een paar keer "Mozes" gedacht...! :wo

Er was er een gevallen en die gleed zo met dr hoofd naar beneden zeker wel een meter of 2 a 3 .... 't was wel een grappig gezicht :, maar ik was wel blij dat IK het niet was die zo'n schuiver maakte!!!!! :! Er zaten in mijn skiklasje 2 nederlandse meiden waar ik 's middags mee heb gegeten. Er was een soort MacDonalds en daar hebben we lekker een hamburger naar achter zitten werken! 's Morgens hoorde ik die meiden zeggen dat de skishow helemaal geweldig was... Hij was wel op die maandag... maar we moesten een stukje omhoog en dat hadden we niet begrepen... Helaas! Gemist.

Aan het eind van de les, ben ik naar het hotel gelopen. Mijn oom en tante zaten al lekker beneden aan de warme chocolademelk en de gluhwein. Op dinsdag en donderdag was er altijd taart/strudel! Ik lekker chocolademelk MET slagroom en een heeeeeerlijke appelstrudel! 's Avonds lekker in mn dagboek zitten schrijven, het filmpje zitten kijken en mn boek gelezen!

Woensdag... Het was alweer woensdag.... Het was bewolkt maar af en toe scheen de zon heeeeerlijk! Vandaag zijn we de Moseralm nog een paar keer afgegaan en richting Serfaus geskied. Ons klasje werd steeds kleiner en nu waren er al helemaal geen duitsers meer te bekennen. De twee nederlandse meiden hadden toch wel angst in de benen. Ik voelde me wel zeker en zolang ik niet nadacht ging het goed! Niet gevallen! De meiden hielden het klasje op en Mathias irriteerde zich (vond ik wel zichtbaar) aan hun gezeur. Het moet voor de lol zijn en niet als het even iets moeilijker wordt dat je dat niet wilt... Mooi weer skieers (zei hij onder 4 ogen tegen mij!) Het was een mooi tochtje en JA daar kwamen we aan bij de piste waar ik zondagmiddag onderaan heb gestaan en niet kon vermoedden dat ik daar zou komen met mn skies! We waren weer terug in Fiss en ik had nog energie voor 10. We waren toen nog maar met 4 lessers en Mathias. Mathias stelde nog voor om nog een keer naar Ladis te skien maar dat zagen de beide damens niet zitten dus ben ik samen met nog een jongen achter Mathias aan geskied. Het ging super fijn! De piste die ik zaterdag echt zwart vond... vond ik nu LICHTblauw!
(DUS oompie...!!!) :D Na de les heb ik mn stoute skietjes nog een keer onder gedaan en ben nog 2 keer alleen (voor t eerst alleen) naar Ladis geskied! Heerlijk. Ik was gewend om altijd achter mensen aan te skieen (wat ook moet in je skieklas!) nu moest ik zelf bedenken waar ik mn bochtjes maakte enzo. Maar ook deze keer kwam ik zonder beenbreuken beneden! :du

Donderdag, vandaag was er nog maar heel weinig van mn skiklasje over. We begonnen maandag met 8 mensen en vandaag waren we nogmaar met zn 3en. Een nederlandse vrouw en een nederlandse jongen. De twee meiden zijn niet meer gekomen omdat ze t niet meer zagen zitten.... 'S ochtends zijn we nog een keer de Moseralmbahn afgeweest. Dit ging echt prut bij mij. Ik had geen lef meer, ik was echt bang geworden waarom?! Geen idee... het lukte gewoon niet meer zo goed. We hadden zoals elke dag pauze van 12-13.30 en ik zocht voor t gemak de Mac maar weer op. De nederlandse vrouw was weg omdat ze naar haar dochtertje moest en de jongen ging extra sokken halen omdat ie zulke koude voeten had. Zat ik daar leuk in mn eentje... Ik maar effe smsen... Toen kwam daar de nederlandse vrouw met haar dochtertje. Ik ben maar bij haar gaan zitten! Ze kwam uit Friesland en was christen. We spraken over thuis en de kerk enzo! 's Middags skiede ze niet mee, ze moest bij haar dochtertje blijven die ziek was geworden. Ik bleef alleen met de nederlandse jongen en Mathias over. We gingen helemaal naar boven met de gondel en Mathias probeerde me zenuwachtig te maken :pu Wat hem dus niet gelukt is! Ik vroeg hem... aaaah ben je nu zenuwachtig? :cool: (Had ie niet verwacht!!!) hij zei... ja onwijs! Ik zei... moet je niet doen joh, als ik het niet ben... moet jij t ook maar niet doen! We kwamen boven (+/-2500 meter) en t stormde als een idioot, sneeuwde als een gek.... ik zag geen hand voor ogen...laat staan Mathias!
Ik zag 3 meter voor me vaag een schim lopen dus... ben ik die maar achter aan gelopen. (Had ik effe geluk dat ik achter de juiste aan liep...!!!!) Het was mysterieus maar ook wel super mooi! Zoveel natuurgeweld! We liepen naar een sleeplift en jahoor... t was een tweepersoons en Mathias vroeg mij natuulijk naast hem te zitten...!!! gniffelgniffel... en ondertussen maar een beetje sjansen... nou... hij kreeg wat terug hoor die man... whahaha :,

We skieden een eindje en gelukkig kwam de zon weer om de hoek. De top bleef wel in de wolken maar gelukkig was t een stukkie verderop rustig! Zonnetje begon te schijnen. Met een uurtje waren we 10 km verder op. Mathias bekende dat hij het niet erg vond dat de twee zeur meiden niet meer kwamen opdraven! We hebben fijn geskied, de laatste keer de Moseralm nog een keer afgesjeesd en toen hebben we afscheid genomen. (Viel me mee dat die vent me niet om mn nek vloog en mn effe 3 zoenen gaf hahaha!)

Om half 4 stonden mn oom en tante op me te wachten. We gingen rodelen.... We huurden een slit... en gingen de gondel in. Mn oom had de filmcamera mee genomen (Zoals elke dag!) wij in de gondel met HOGE verwachtingen! Stappen we uit dat ding...
alles vlak... lopen we naar de rodelbaan... moesten we eerst 10 minuten LOPEN.... leuke rodelbaan....er werd hier en daar al "wat een ROTPAD" :mad2: geroepen... hadden we dat maar niet gedaan... of iets harder!!! Want na 10 minuten werd het al wat stijler. Mn oompie ging voor met zn filmcamera.... kom ik met een ROTVAART naar beneden stuiven, allemaal sneeuw in mn gezicht, 1000hobbels.... maar dat was ZO snel dat mn oompie nog niet kon filmen.... was een grappige reactie en ik begon te lachen...:, ik probeerde te stoppen.... SLA IK BIJNA over de KOP.... :o
wat het allemaal NOG grappiger maakte.... ik lag daar schuin over mn sleetje heen... en ik lachte me echt helemaal blauw... stoppen kon ik niet. Mn oompie met de camera dr boven op... goed... k kon niet de hele avond daar blijven liggen en stikken van de lach ben dus verder gegaan! :bou: k kroop weer op de houtenros.... en weer... ging ik met een rotvaart naar beneden...je blijft lachen! Ik wilde stoppen en wederom werd ik dr vanaf geslingerd! :o Ik heb kei en kei hard liggen lachen daar... kwam mn tante voorbij.... die wilde stoppen maar lukte niet meer.... whahahah er stoof allemaal sneeuw omhoog toen ze voorbij kwam suizen... whahahahahahah ik kroop er weer op en zette de achtervolging in! Mijn oom was al weer verder gegaan en stond ons op te wachten... zegt ie op de film... nou... k zie nog niets aankomen maar k hoor die wijven nu al gillen... whahahahah en even later kwamen wij voorbij.... blauw van de lach... hoor je mn tante: Eerst ga je niet ... en nu als een raket.... whahahahahahah Ik stopte wederom om nog effe te genieten van het moment... dr waren zo veel hobbels dat ik dr dus vanaf schoot en VOOR mn slee terecht kwam... wat STOM... whahaha Het was geweldig...!!!! Wat hebben wij gelachen. We hebben nog een aantal keren het filmpje nagekeken... wederom... blauw van de lach en veel buikpijn! (Ennuh.... oompie... u zag ook een beetje blauw... gelukkig kwam u later weer bij....)

Vrijdag, laatste dagje nog effe flink genieten! Ik doe mn gordijntjes open wat zie ik?! Een strakblauwe lucht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zonnetje dr bij! Vandaag geen skiles dus we konden het rustig aan doen. Uitgebreid ontbijt en daarna heeeeeerlijk op t balkon in de zon gezeten om lekker een kleurtje te kweken! Mn oom kon zn mondje niet meer dichthouden tijdens het zonnen en wilde graag gaan skieen... terwijl mn tante en ik genoten van de heeeeeeeerlijke zon! Nog een paar fototjes en n filmpje geschoten en daar ging we! Om een uur of half 11 zijn we voor de laatste keer naar de piste gelopen

Ski's uit depot gehaald en opweg naar de Frommes abfahrt. Mn oom en tante hadden deze donderdag ook gedaan maar hadden net als ik... weinig uitzicht dus besloten we deze te gaan doen. Hij was 10 km lang en de lucht was ditmaal strakblauw en de zon deed ook leuk zn best! ZOEFZOEFZOEF.... we suisden heeeerlijk van de berg af en t ging heel erg goed! We kwamen halverwege een leuk tentje tegen en daar zouden we wat gaan drinken. Ik had nog geen valpoging gedaan maar toen we daar aankwamen en mn oom (gelukkig) NET zn camera nog niet op ons gericht had gericht... vlogen aldus mn tante mn beide stokken een eind de hoogte in... k viel dus bijna... BIJNA!!! Mn oom balen dat ie dat niet op de film had staan... hahaha had u toch eerder moeten zijn... hahaha! (Of had u niet gedacht dat ik... die zo gratieus de berg af kwam suizen toch nog een klein schoonheidsfoutje zou maken... hahaha!)
We hebben lekker in de zon gezeten en zijn door gegaan naar Fiss. Dit was ongeveer een kilometer of 10. In Fiss hebben we nog gekozen om naar Serfaus te gaan. In Serfaus zijn we nog naar boven gegaan. Waar een heel uitgebreid skigebied was. We hebben daar gelunched, lekkere kaiserssmarre gegeten en een MEGA glas Cola (wat ook de hele week centraal stond!!!) Op de terugweg was ik echt mega moe, alles zat n beetje tegen, t wilde niet meer zo leuk zoals ik wilde en t was ONWIJS druk... uiteindelijk was ik blij beneden te zijn! Ik vond het super gaaf hoor! Voor t eerst met mn oom en tante skieen!

'S avonds lekker gefondu't was bere gezellig. Vroeg ons bedje opgezocht want ja... de wekker ging bij mij wel weer om 4.25 uur.

Een beetje onrustig geslapen en jahoor... daar ging die rothaan in mn wekker weer. Het was de dag dat we weg zouden gaan. Aan de ene kant wel weer fijn weer naar je eigen gedoetje te gaan maar 't is wel balen. Zo'n fijne week en dan weer weg. Ik zou de sneeuw, de bergen, de huizen, de taal, het hotel, mn kamer, mn oom en tante gewoon missen. Ik kan gelukkig wel kijken naar een onwijs mooie vakantie. Mn oom heeft dus van elke dag een mooi filmpje gemaakt en veel foto's!

Toen dat kreng (voor de goede orde, de mn telefoon ... die een afschuwelijk geluid maakt van een ontwaakte haan...) dus afging ben ik snel mn bed uitgesprongen en onder de douche gejumpt! Mn haar stond alle kanten op en zonder een stevige haarmassage... krijg ik t nie in model! Ik lekker douchen en ja natuulijk neurien... niet te hard hoor... want dat vond ik sneu voor mn buren! Klokslag 5 uur reden we weg. Ik op de achterbank met mn kussen en al! Nog even genieten van de omgeving, ookal was het pikkedonker. Het was nog een heel karwei om Fiss uit te komen. De auto was niet meer van zn plek geweest sinds aankomst dus even de weg terug zoeken. We reden eerst verkeerd en na omkeren leek het er even op dat de auto vast zat.... dan heb je wel een probleem!!! Maar gelukkig was de auto sterk en de chaufeur goed dus... waren we weer los! We reden even terug het dorp weer in, maar de weg die we moesten hebben was afgesloten door een grote bus die stond in te laden. Leuk geregeld.... Wij weer draaien en gelukkig vonden we toch nog een weg die ons uit het dorp leidde! We reden Fiss uit... rijden we achter een nederlander die niet harder dan 25 km reed en telkens op zn rem trapte... tot ergenis van... uhm de chaufeur!!!!
We hebben er 2.15uur over gedaan om Oostenrijk uit te komen....! In Duitsland lag er bijna tot Nederland sneeuw. Tuurlijk het werd steeds minder (helaas!!!) maar vlakbij de grens konden we nog kleine witte plekjes aanwijzen.... Mn oom merkte op.... in Oostenrijk ligt er BERGEN sneeuw en hier moet je sneeuw aanwijzen... "Kijk daar ligt sneeuw... WOW..." hahahaha! Hoe dichter we bij Nederland kwamen, hoe slechter het weer werd. Het ging waaien en dat was duidelijk merkbaar met dakkoffer en al.
Net voor Nederland begon het te regenen en 't ging steeds harder... Volgens mn oom had ik de uitstraling van: "WOW ik verlang er zo naar om heeeeerlijk door de regen en wind te lopen".... Eenmaal in Nederland moesten we weer die "suffe" 120 km aanhouden. In Duitsland reed mn oom regelmatig 180km. als je dan 120 moet rijden... sta je zowat stil. (Je zou maar 120km per uur moeten lopen...!!!!!!!!!!!!!!!)

Omdat ik al voorbereid was dat we hoge snelheden zouden bereiken had ik van te voren al maatregelen getroffen, zodat ik niet al kotsend langs de kant van de weg zou staan...

Ook in Gouda regende het... helaas. Eerst naar het huis van mn oom en tante gereden. Mijn tante was daar gebleven en ging alvast de spulletjes opruimen. Toen bracht mn oompie mij thuis. Om 14.15 waren we weer bij mijn huis! We hebben het best snel gedaan! Sneller dan de heenreis. Eenmaal thuis heeft mn oompie nog effe koffie gedronken en toen was t afscheid, afscheid van mn oom en tante maar ook van een super gave wintersport!!! Ik heb t mega naar mn zin gehad. De week voor de wintersport kon je mij haast opvegen.... deze week heeft me goed gedaan en ik kan dr voorlopig weer tegen! Snel naar de stad gefietst en mn fotorolletjes naar de 1uur service gebracht, een uur later waren ze klaar.... even was ik weer helemaal terug!!!

T was SUPER!!!

Ome Jelle en Tante Annie, onwijs bedankt voor deze onvergetelijke week. Ik heb heel erg gelachen, genoten en 't heel fijn gevonden. En Oompie... watch out... ik ga op "sneeuwbalgooiles" en op "suisski-omOomenTanteintehalenzondertevallenles"...
Dus nu was het nog een schattige lief glimlachend meisje wat achter u en tante annie aan suisde... maar uhm.... nie voor lang... dan moet ik uw basistechniekjes even opfrissen hahahaha... (geen zorgen... dit duurt nog wel eventjes.. hahaha!)

Goed... nu rest mij nog alleen de wistjedatjes...

wist je dat... Oompie eigenlijk niet van Michael W Smith houdt maar stiekum wel mee swingt met de deuntjes van Anton aus Tirol en Frans Bauer... "Heb je even voor mij" :$

Wist je dat ... Oompie ditmaal niet meer zo knoeide met zijn rode wijn...

Wist je dat... Oompie bijzonder gecharmeerd was van "De Neus.." en "De neus" steeds naar hem knipoogde...

Wist je dat... mn oompie moeite heeft om zn mondje een kwartiertje dicht te houden...?! :+

Wist je dat... oompie van een of andere nederlander wil leren HOE je 25 km per uur de berg op kan rijden EN nog eens contstant op je rem trapt... :t

Wist je dat... Oompie de nieuwe schitterende geweldige tunnel zo gaaf vond... dat hij er maar liefst 2 keer doorheen wilde rijden... met de smoes... "waar is Fiss nou gebleven?!"
:,

Wist je dat... ik enorm heb gelachen om 't verslag van mn oompie!

Wist je dat .... ik enorm dankbaar ben dat ik mee mocht!

Nou... heb je nog vragen?! Stel ze gerust... (Watch out oompie!!!!!) (gnagnagna):P

Daphne :)
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat een kort verhaal. :,:,:,;););)
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oh wacht....

nog wat vergeten... een aantal uitspraken....:

"Hij rect bij het leven"
"Wat een weeeeeeeeeeeeeer.... een appel is geen peer"
"we hebben op de ShitSlit gezeten"

:bo
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

geloof er niets van. Wil bewijzen zien.


tukker
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
geloof er niets van. Wil bewijzen zien.


tukker

wat wil je zien dan?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Foto's , films etc.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

kom eens langs in Gouda :eur
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Nee, zet ze maar op OSW. Kan iedereen meegenieten.
Jelle

Bericht door Jelle »

Rustig, rustig maar. een aantal foto's volgen nog wel en stukjes film, moet ik even kijken of dat lukken wil.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Rustig, rustig maar. een aantal foto's volgen nog wel en stukjes film, moet ik even kijken of dat lukken wil.

Kijk daar is ons rustpuntje en rots in de branding :u:u:u:u:u:thu:,:!
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Rustig, rustig maar. een aantal foto's volgen nog wel en stukjes film, moet ik even kijken of dat lukken wil.
De mac moet weer op gang komen ;)
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

http://www.pixum.nl/viewalbum/?id=1155193

Hier enkele van onze foto's. misschien volgen er meer.
Er zitten ook foto's bij wat plaatsjes zijn vanuit de film dus uiteraard minder van kwaliteit, maar wel leuk om te zien.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het valt me op dat Jelle er zelf zo weinig op staat :,:,:,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

:,:,:,dat klopt, jelle staat meestal zelf achter de camera inplaats van ervoor. En wat wil je met twee blonde vrouwen bij je:D:D:D:D

http://www.pixum.nl/viewalbum/?id=1155193
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

OOMPIE...

SUPER DIE FOTO'S... alleen sommige wil ik effe met u over praten :? :,

Oorspronkelijk gepost door Jelle
:,:,:,dat klopt, jelle staat meestal zelf achter de camera inplaats van ervoor. En wat wil je met twee blonde vrouwen bij je:D:D:D:D

http://www.pixum.nl/viewalbum/?id=1155193
BLOND? Heeft u dan wel goed gekeken... of heeft u dan wel de juiste vrouwen mee genomen vanuit Oostenrijk?! :t
Plaats reactie