Nogmaals beste tukker, wie zie jij op de SGP stemmen als deze partij omgaat? Ik bedoel dan structureel en rond die 35%. Ik heb al meer georakeld dat wat verloren is niet terug komt. Er zullen er best wegblijven om het vrouwenstandpunt, maar er gaan er meer weg om andere principiële standpunten. Lees de ingezonden brief in het RD maar eens hierin las je een pakket aan maatregelen van de stichting die er niet om logen. Ik zal er een paar bekende noemen: Het artikel 36 principe, het abortus principe, het euthanasieprincipe. Op al deze principes zal de partij moeten inleveren aan de ene kant om ooit eens mee te mogen doen en volgens de stichting juist moeten aanscherpen als ze meedoen. Bij wijziging van standpunten zal de 35 % afvallen maar absoluut niet meer dan 1% bijkomen. Overigens zie ik binnen 5 jaar een afsplitsing in de partij. Nogmaals ik ken de secretaris en verschillende prominenten uit de stichting en daar wordt ik niet blij van, dat zijn hardliners van het zuiverste water.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
En wat te denken van de mensen die nu wel ineens SGP gaan stemmen.
tukker
Let wel dit is geen afkeuring van hun gedachtengoed, want ondanks dat ik het niet met hun eens ben, ben ik wel van mening dat je je principe moet vasthouden ondanks zwaar weer.
wat ik wel vind is dat een partij of groepering, tot op zekere hoogte, pluriform moet zijn anders krijg je onwerkbare versplinteringen. [het probleem zit'em natuurlijk in de "tot op zekere hoogte" dat begrijp ik ook wel, want hoe hoog of laag gaan we?].
Maar omterug te komen op mijn begin stelling, "wat wegloopt krijg je niet terug".