En wederom verlost van een flinke dosis voor-oordelen...

limosa

Bericht door limosa »

die kaasboer heet Zwartbol, hij komt van Kinderdijk uit de voormalige gemeente van ds. Klok en hij volgt studie bij ds. Kort in Krimpen aan den IJssel

bedoeld wordt overigens de OGGiN

[edit]
ik wilde mijn posting editten maar verwijderde deze en moest opnieuw plaatsen, daarom staat de reactie van Marjan eerder dan deze posting
[/edit]

[Aangepast op 1/3/05 door limosa]
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door limosa
die kaasboer heet Zwartbol, hij komt van Kinderdijk uit de voormalige gemeente van ds. Klok en hij volgt studie bij ds. Kort in Krimpen aan den IJssel

bedoeld wordt overigens de OGGiN
Waarmee associeer ik dat nou :t:t:t:t:t

Mwah, klinkt toepasselijk.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door limosa
die kaasboer heet Zwartbol, hij komt van Kinderdijk uit de voormalige gemeente van ds. Klok en hij volgt studie bij ds. Kort in Krimpen aan den IJssel

bedoeld wordt overigens de OGGiN
Waarmee associeer ik dat nou :t:t:t:t:t

Mwah, klinkt toepasselijk.
toepasselijk is het zeker, hij heeft een indrukwekkend zwarte haardos . . . ;-)
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door memento
Suggesties blijven altijd welkom. Wel graag in de buurt van Ridderkerk, en weekdiensten.

Tot nu toe beslaat mijn lijstje recentelijk geluisterd (naast de GG waar ik lid van ben):
- CGK (ds. Kieviet)
- VOGG (ds. Pronk)
- GGiN (ds. Roos)
- OGG (de kaasboer)
- HHK (ds. Klooster)
- PKN (ds. Schuurman)
Je kunt de OGGiN in Krimpen aan den IJssel nog eens bezoeken, ds. Kort is toch wel een heel verschil met Zwartbol. Da's het aardige van de (V)OGG(iN), je moet per predikant kijken wat je er van vindt want ze kunnen onderling nogal verschillen.
Lecram

Bericht door Lecram »

Die kaasboeren en andere marktlieden kunnen overigens aardig brullen. Dat hoeft dhr. Zwartbol niet meer te leren :D
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Die kaasboeren en andere marktlieden kunnen overigens aardig brullen. Dat hoeft dhr. Zwartbol niet meer te leren :D
Foei Lecram, graag met iets meer eerbied spreken over predikanten...
bedoeld wordt overigens de OGGiN
Ow, ik wist niet dat we de OGG ook al in verschillende smaken hadden...
Je kunt de OGGiN in Krimpen aan den IJssel nog eens bezoeken, ds. Kort is toch wel een heel verschil met Zwartbol. Da's het aardige van de (V)OGG(iN), je moet per predikant kijken wat je er van vindt want ze kunnen onderling nogal verschillen.
Ik heb ds. Kort toegevoegd aan het lijstje 'to go'.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Ik heb ds. Kort toegevoegd aan het lijstje 'to go'.
kreun...
Ach Annemoon, ik dacht dat jij juist ruimdenkendheid voorstond? Als je problemen hebt met kerken op mn lijstje, dan is jouw ruimdenkendheid geen reformatorische ruimdenkendheid, en vraag ik me af wat je dan hier op een reformatorisch forum doet...
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door memento
Oorspronkelijk gepost door anemoon
Ik heb ds. Kort toegevoegd aan het lijstje 'to go'.
kreun...
Ach Annemoon, ik dacht dat jij juist ruimdenkendheid voorstond? Als je problemen hebt met kerken op mn lijstje, dan is jouw ruimdenkendheid geen reformatorische ruimdenkendheid, en vraag ik me af wat je dan hier op een reformatorisch forum doet...


De kreun van Anemoon is heel goed voor te stellen.

Wat een ander OSW forumlid een poos je terug al zei; ONS SMALLE WERELDTJE ,is dit weer ten voeten uit!!!!!
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Je verslag doet me goed Momento.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Ook mij doet het goed, om je verslagje te lezen hoor, vooral datgene wat er voor mij nou weer niet per se had ik gehoeven:bu:bu:bu:in:bu:bu

wat verder wel grapig is....

Marjan post iets over kaas en bij haar handtekening staat: say cheese....:,:,:,

een fladder van vlinder
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Er is een engelstalige website http://www.ship-of-fools.com en die heeft een rubriek The Mystery Worshipper. Iemand gaat ergens een kerkdienst bezoeken en doet verslag op de site. Vragen zijn o.a. over de preek, het interieur van de kerk, waren de mensen vriendelijk e.d.

Kijk maar:
http://www.ship-of-fools.com/Mystery/index.html

Misschien een idee voor OSW.

noemen we 't De Undercover Kerkganger /b]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Oorspronkelijk gepost door memento
Oorspronkelijk gepost door anemoon
Ik heb ds. Kort toegevoegd aan het lijstje 'to go'.
kreun...
Ach Annemoon, ik dacht dat jij juist ruimdenkendheid voorstond? Als je problemen hebt met kerken op mn lijstje, dan is jouw ruimdenkendheid geen reformatorische ruimdenkendheid, en vraag ik me af wat je dan hier op een reformatorisch forum doet...
De kreun van Anemoon is heel goed voor te stellen.

Wat een ander OSW forumlid een poos je terug al zei; ONS SMALLE WERELDTJE ,is dit weer ten voeten uit!!!!!
deze begrijp ik even niet Adorote, memento geeft aan over de kerkmuren heen te kijken en open te staan voor wat daar gezegd wordt, niks mis mee, zouden meer mensen moeten doen . . .
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door memento
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Die kaasboeren en andere marktlieden kunnen overigens aardig brullen. Dat hoeft dhr. Zwartbol niet meer te leren :D
Foei Lecram, graag met iets meer eerbied spreken over predikanten...
a. het was niet oneerbiedig. Je zult het met me eens zijn dat sommige dominees het soms van de kansel afschreeuwen. Die hebben dat ook eerst moeten oefenen. Dat voordeel heeft dhr. Zwartbol.

b. Dhr. Zwartbol is geen predikant.
Plaats reactie