Bono Christelijk?

limosa

Bericht door limosa »

Marnix schreef:
limosa schreef:Bono is een succesvolle muzikant en U2 een succesvolle band. Maar christelijk is het van geen kant. Het is de wereld met een sausje van religie er bij.
Jaja, jou mening dat alle muziek waar een drumstel en gitaar in zit onchristelijk is kennen we nou wel...
Onzin, je kunt van alles en iedereen wel roepen dat het "moet kunnen" maar ik houd vol dat niet alles kan. Je ziet toch zelf ook wel wat een verschrikkelijke dwalingen dat hij verkondigt?

Bono zet Mohammed en Jezus naast elkaar als gelijkwaardig, dan stopt het voor mij toch echt. Het is te hopen dat hij werkelijk nog eens aan zichzelf ontdekt wordt en Jezus zoekt en vindt.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

limosa schreef:
Marnix schreef:
limosa schreef:Bono is een succesvolle muzikant en U2 een succesvolle band. Maar christelijk is het van geen kant. Het is de wereld met een sausje van religie er bij.
Jaja, jou mening dat alle muziek waar een drumstel en gitaar in zit onchristelijk is kennen we nou wel...
Onzin, je kunt van alles en iedereen wel roepen dat het "moet kunnen" maar ik houd vol dat niet alles kan. Je ziet toch zelf ook wel wat een verschrikkelijke dwalingen dat hij verkondigt?

Bono zet Mohammed en Jezus naast elkaar als gelijkwaardig, dan stopt het voor mij toch echt. Het is te hopen dat hij werkelijk nog eens aan zichzelf ontdekt wordt en Jezus zoekt en vindt.
Toch is je reactie nogal kortzichtig en ik merk dat als het over moderne muziek gaat, je vaker die gewoonte hebt.

Ik vraag me overigens ook af hoeveel kennis van het onderwerp je hebt. De songteksten zijn regelmatig duidelijk verwijzend naar het christelijk geloof. Daarnaast heeft Bono in het verleden ook vanaf het podium getuigd van Jezus, en is Hij duidelijk voor zijn geloof uitgekomen.

Ik wil niet goedpraten wat hier gebeurd is, hoewel ik wel graag wat meer er over zou willen weten, context, hoor en wederhoor... maar het zou kunnen dat Bono in zijn levenslange strijd voor wereldvrede, hierin een grens heeft overschreden. Dat is dan niet goed... maar dat wil nog niet zeggen dat hij nooit christelijke is geweest in U2.

maar nogmaals, ik wil eerst wel wat meer weten over wat er precies gebeurd is. En tja, jij vindt het waarschijnlijk toch allemaal wereldgelijkvormig enzo.... zoals je volgens mij zo ongeveer alle christelijke bands te werelds vindt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
limosa

Bericht door limosa »

Marnix schreef:
limosa schreef:
Marnix schreef:
limosa schreef:Bono is een succesvolle muzikant en U2 een succesvolle band. Maar christelijk is het van geen kant. Het is de wereld met een sausje van religie er bij.
Jaja, jou mening dat alle muziek waar een drumstel en gitaar in zit onchristelijk is kennen we nou wel...
Onzin, je kunt van alles en iedereen wel roepen dat het "moet kunnen" maar ik houd vol dat niet alles kan. Je ziet toch zelf ook wel wat een verschrikkelijke dwalingen dat hij verkondigt?

Bono zet Mohammed en Jezus naast elkaar als gelijkwaardig, dan stopt het voor mij toch echt. Het is te hopen dat hij werkelijk nog eens aan zichzelf ontdekt wordt en Jezus zoekt en vindt.
Toch is je reactie nogal kortzichtig en ik merk dat als het over moderne muziek gaat, je vaker die gewoonte hebt.

Ik vraag me overigens ook af hoeveel kennis van het onderwerp je hebt. De songteksten zijn regelmatig duidelijk verwijzend naar het christelijk geloof. Daarnaast heeft Bono in het verleden ook vanaf het podium getuigd van Jezus, en is Hij duidelijk voor zijn geloof uitgekomen.

Ik wil niet goedpraten wat hier gebeurd is, hoewel ik wel graag wat meer er over zou willen weten, context, hoor en wederhoor... maar het zou kunnen dat Bono in zijn levenslange strijd voor wereldvrede, hierin een grens heeft overschreden. Dat is dan niet goed... maar dat wil nog niet zeggen dat hij nooit christelijke is geweest in U2.

maar nogmaals, ik wil eerst wel wat meer weten over wat er precies gebeurd is. En tja, jij vindt het waarschijnlijk toch allemaal wereldgelijkvormig enzo.... zoals je volgens mij zo ongeveer alle christelijke bands te werelds vindt.
ik heb geen verstand van eieren maar ik weet wel of ze stinken, en van muziek heb nog meer verstand dan van eieren

je hebt weer veel tekst nodig om zaken dicht te redeneren waarvan iedereen hier op Refoforum op z'n klompen kan aanvoelen dat het niet goed zit, degenen die nog steeds dachten dat U2 en Bono iets christelijks hadden worden nu door hem zelf uit de droom geholpen, maar in plaats van dat onder ogen te zien probeer je het te bagatelliseren, maak toch eens een keuze
Petrus

Bericht door Petrus »

limosa schreef:
Marnix schreef:
limosa schreef:
Marnix schreef: Jaja, jou mening dat alle muziek waar een drumstel en gitaar in zit onchristelijk is kennen we nou wel...
Onzin, je kunt van alles en iedereen wel roepen dat het "moet kunnen" maar ik houd vol dat niet alles kan. Je ziet toch zelf ook wel wat een verschrikkelijke dwalingen dat hij verkondigt?

Bono zet Mohammed en Jezus naast elkaar als gelijkwaardig, dan stopt het voor mij toch echt. Het is te hopen dat hij werkelijk nog eens aan zichzelf ontdekt wordt en Jezus zoekt en vindt.
Toch is je reactie nogal kortzichtig en ik merk dat als het over moderne muziek gaat, je vaker die gewoonte hebt.

Ik vraag me overigens ook af hoeveel kennis van het onderwerp je hebt. De songteksten zijn regelmatig duidelijk verwijzend naar het christelijk geloof. Daarnaast heeft Bono in het verleden ook vanaf het podium getuigd van Jezus, en is Hij duidelijk voor zijn geloof uitgekomen.

Ik wil niet goedpraten wat hier gebeurd is, hoewel ik wel graag wat meer er over zou willen weten, context, hoor en wederhoor... maar het zou kunnen dat Bono in zijn levenslange strijd voor wereldvrede, hierin een grens heeft overschreden. Dat is dan niet goed... maar dat wil nog niet zeggen dat hij nooit christelijke is geweest in U2.

maar nogmaals, ik wil eerst wel wat meer weten over wat er precies gebeurd is. En tja, jij vindt het waarschijnlijk toch allemaal wereldgelijkvormig enzo.... zoals je volgens mij zo ongeveer alle christelijke bands te werelds vindt.
ik heb geen verstand van eieren maar ik weet wel of ze stinken, en van muziek heb nog meer verstand dan van eieren

je hebt weer veel tekst nodig om zaken dicht te redeneren waarvan iedereen hier op Refoforum op z'n klompen kan aanvoelen dat het niet goed zit, degenen die nog steeds dachten dat U2 en Bono iets christelijks hadden worden nu door hem zelf uit de droom geholpen, maar in plaats van dat onder ogen te zien probeer je het te bagatelliseren, maak toch eens een keuze
Dat mag toch niet ál te moeilijk zijn: je kunt ook nog eens de geit én de kool sparen als je dat wilt................
limosa

Bericht door limosa »

Petrus schreef:Dat mag toch niet ál te moeilijk zijn: je kunt ook nog eens de geit én de kool sparen als je dat wilt................
de kool en de geit sparen zou nog kunnen misschien maar twee heren, God én de Mannon, dienen dat kan niet
Petrus

Bericht door Petrus »

limosa schreef:
Petrus schreef:Dat mag toch niet ál te moeilijk zijn: je kunt ook nog eens de geit én de kool sparen als je dat wilt................
de kool en de geit sparen zou nog kunnen misschien maar twee heren, God én de Mannon, dienen dat kan niet
Je komt daarmee in een geestelijk spagaat die voor geen weldenkend mens leidt tot het kunnen volhouden van een "dubbele" agenda.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

limosa schreef:, maak toch eens een keuze
Dat is het denk een beetje het probleem. Het moet of helemaal goed, of helemaal fout zitten. En dat lukt bij Bono niet, want die laat zich niet in een hokje duwen. Nuance's zijn af en toe gewoon nodig.
Bono is een figuur die met zijn doen en laten, met zijn stem en teksten idd intrigerend is. Zijn muziek is pakkend. Bijna te verleidelijk om je ervoor af te sluiten. Veel van zijn teksten zijn zo dubbel, dat het niet meevalt hem daarop af te wijzen.
Nochtans hou ik me verre van deze band. Er zijn teveel dingen die me tegen staan. Ik snap niet waarom ze vaak zo sarcastisch doen over God of het geloof, en waarom ze zoveel stof tot discussie veroorzaken, en dan doel ik bijv. op het verkleden van Bono als duivel, en de gewraakte passage in deze topic besproken. Ik hoop dat die punt er te vroeg stond, anders is het voor mij zeker over en uit met U2.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9300
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

limosa schreef:
Marnix schreef:
limosa schreef:Bono is een succesvolle muzikant en U2 een succesvolle band. Maar christelijk is het van geen kant. Het is de wereld met een sausje van religie er bij.
Jaja, jou mening dat alle muziek waar een drumstel en gitaar in zit onchristelijk is kennen we nou wel...
Onzin, je kunt van alles en iedereen wel roepen dat het "moet kunnen" maar ik houd vol dat niet alles kan. Je ziet toch zelf ook wel wat een verschrikkelijke dwalingen dat hij verkondigt?

Bono zet Mohammed en Jezus naast elkaar als gelijkwaardig, dan stopt het voor mij toch echt. Het is te hopen dat hij werkelijk nog eens aan zichzelf ontdekt wordt en Jezus zoekt en vindt.
In het interview dat ik aanhaalde zet Hij de Heere Jezus expliciet op een heel andere plaats dan Mohammed. Dat is de reden waarom ik denk dat de punt inderdaad op de verkeerde plaats staat (Buiten dat dit het enige verslag is waar ik de zin lees met een punt achter true, terwijl andere verslagen de zin laten doorlopen).

Ik luister vrijwel geen U2 maar ik ben hier benieuwd naar de live-DVD.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

limosa schreef:
Marnix schreef:
limosa schreef:
Marnix schreef: Jaja, jou mening dat alle muziek waar een drumstel en gitaar in zit onchristelijk is kennen we nou wel...
Onzin, je kunt van alles en iedereen wel roepen dat het "moet kunnen" maar ik houd vol dat niet alles kan. Je ziet toch zelf ook wel wat een verschrikkelijke dwalingen dat hij verkondigt?

Bono zet Mohammed en Jezus naast elkaar als gelijkwaardig, dan stopt het voor mij toch echt. Het is te hopen dat hij werkelijk nog eens aan zichzelf ontdekt wordt en Jezus zoekt en vindt.
Toch is je reactie nogal kortzichtig en ik merk dat als het over moderne muziek gaat, je vaker die gewoonte hebt.

Ik vraag me overigens ook af hoeveel kennis van het onderwerp je hebt. De songteksten zijn regelmatig duidelijk verwijzend naar het christelijk geloof. Daarnaast heeft Bono in het verleden ook vanaf het podium getuigd van Jezus, en is Hij duidelijk voor zijn geloof uitgekomen.

Ik wil niet goedpraten wat hier gebeurd is, hoewel ik wel graag wat meer er over zou willen weten, context, hoor en wederhoor... maar het zou kunnen dat Bono in zijn levenslange strijd voor wereldvrede, hierin een grens heeft overschreden. Dat is dan niet goed... maar dat wil nog niet zeggen dat hij nooit christelijke is geweest in U2.

maar nogmaals, ik wil eerst wel wat meer weten over wat er precies gebeurd is. En tja, jij vindt het waarschijnlijk toch allemaal wereldgelijkvormig enzo.... zoals je volgens mij zo ongeveer alle christelijke bands te werelds vindt.
ik heb geen verstand van eieren maar ik weet wel of ze stinken, en van muziek heb nog meer verstand dan van eieren
Alleen is je reuksysteem nogal beinvloed door allerlei zaken... :) En spreek svp voor jezelf en niet voor anderen ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

Prive

ma 31 jul 2006, 20:48
Bono invloedrijkste popster
LONDEN - De zanger van de popgroep U2, Bono, is de invloedrijkste popster van de laatste 25 jaar. Dat blijkt uit een enquête die is gehouden om het 25-jarig bestaan van de muziekzender MTV luister bij te zetten.

Heb in het geheel geen verstand van deze zaken maar vraag
mij alleen af : kan een popgroep wel Christelijk zijn?
Komt op mij zo disco achtig over!!
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

[...
Laatst gewijzigd door geledu op 30 aug 2010, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

geledu schreef:
Oude-Waarheid schreef:Prive

ma 31 jul 2006, 20:48
Bono invloedrijkste popster
LONDEN - De zanger van de popgroep U2, Bono, is de invloedrijkste popster van de laatste 25 jaar. Dat blijkt uit een enquête die is gehouden om het 25-jarig bestaan van de muziekzender MTV luister bij te zetten.

Heb in het geheel geen verstand van deze zaken maar vraag
mij alleen af : kan een popgroep wel Christelijk zijn?
Komt op mij zo disco achtig over!!
Ach, Oude Waarheid, wat denk je toch bekrompen, dit moet toch kunnen, blijf je toch niet vastbijten in tradities.
Al is zijn levensstijl door en door werelds,leeft hij zich uit in allerlei wereldse feesten,speelt wereldse muziek, wij kunnen toch daar geen oordeel over geven, misschien doet hij het uit een christelijke intentie.De buitenkant doet er toch niet toe !!?? :wink:
Heb al eerder gezegt wat binnen in leeft komt naar buiten openbaar
en elk vat giet uit wat er in zit.
Heeft dit ook met bekrompen zijn te maken :?
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

....
Laatst gewijzigd door geledu op 30 aug 2010, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
jacob

Bericht door jacob »

Maar dan wel met het feit dat jij aan de andere gequote woorden van Bono volledig voorbij gaat.

Iemand die blij is met een Zaligmaker omdat hij zoveel verkeerde dingen heeft gedaan geeft met deze blijdschap een mooie belijdenis.
Laten we wel wezen, oude-waarheid met al zijn kennis van de waarheid heeft hier nog geen blijk van gegeven. Het is geen verwijt, het doet pijn.

Wat het waard is zal de eeuwigheid openbaren.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

jacob schreef:Maar dan wel met het feit dat jij aan de andere gequote woorden van Bono volledig voorbij gaat.

Iemand die blij is met een Zaligmaker omdat hij zoveel verkeerde dingen heeft gedaan geeft met deze blijdschap een mooie belijdenis.
Laten we wel wezen, oude-waarheid met al zijn kennis van de waarheid heeft hier nog geen blijk van gegeven. Het is geen verwijt, het doet pijn.

Wat het waard is zal de eeuwigheid openbaren.
Dus Jacob jij gaat af op 1 regel die bono een keer gezegd zou
hebben?
Je moet eens weten wat Gert & Hermien ooit gepreekt hebben
je zou toen ook zeggen dat is een wonder.
Maar herinner nog wat een Predikant een keer zei :
Laat het eerst maar eens over zomeren en over winteren!!!
Het zit niet zo zeer in woorden maar daden denk ik zo!
Plaats reactie