Evolutie of schepping

Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Medereiziger »

Rochus schreef:Zoals prof. dr. Cees Dekker?

Hij zegt: "Het gaat niet om de strijd tegen evolutie, maar tegen het atheistisch denken achter de evolutie"
Ja. Tenminste, als je de Cees Dekker die van mening is dat geloof en wetenschap prima samengaan, bedoelt. :OO
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Luther »

Ik kreeg deze week het blad Visie onder ogen, waarin een uitspraak van de çhristelijke Loesje' was opgenomen (Visje). Ik wil 'm graag meegeven:

Evolutie of schepping: Waarom moeilijk doen, als het ook in 6 dagen kan?

Voor mensen die er meer over willen weten, een aantal goede links:
- http://www.creatie.info
- http://www.r-evolutie.nl
- http://www.scheppingofevolutie.nl
- http://www.oude-wereld.nl
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Luther »

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Cumulus
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 feb 2009, 17:19

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Cumulus »

Luther schreef:Kijk ook eens op http://www.verzwegenwetenschap.nl
Wat een ongelooflijk slechte site vol met leugens zeg. Dat je dit hier durft te posten. Een discussie over evolutie vs creationisme is zeker geen slecht idee, maar dan niet op basis van leugens en verdraaingen graag.
protje
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jan 2007, 01:11

Re: Evolutie of schepping

Bericht door protje »

Cumulus schreef:
Luther schreef:Kijk ook eens op http://www.verzwegenwetenschap.nl
Wat een ongelooflijk slechte site vol met leugens zeg. Dat je dit hier durft te posten. Een discussie over evolutie vs creationisme is zeker geen slecht idee, maar dan niet op basis van leugens en verdraaingen graag.
Niet dat ik de site geheel doorgespit heb, maar noem eens ff wat leugens en verdraaiingen dan?
Dat lijkt me wat netter ipv Luther zomaar neer te zetten als aandrager van bedrog.
:paladin
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33383
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Tiberius »

protje schreef:
Cumulus schreef:
Luther schreef:Kijk ook eens op http://www.verzwegenwetenschap.nl
Wat een ongelooflijk slechte site vol met leugens zeg. Dat je dit hier durft te posten. Een discussie over evolutie vs creationisme is zeker geen slecht idee, maar dan niet op basis van leugens en verdraaingen graag.
Niet dat ik de site geheel doorgespit heb, maar noem eens ff wat leugens en verdraaiingen dan?
Dat lijkt me wat netter ipv Luther zomaar neer te zetten als aandrager van bedrog.
Mee eens.
Graag een onderbouwing van deze zware aantijgingen.
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Medereiziger »

De 'wetenschappers' die genoemd worden zijn nu niet bepaald geloofwaardig en objectief. Michael Denton bijvoorbeeld heeft (ik meen) 3 jaar na zijn ongenoegen geuit te hebben, een boek uitgebracht waarin hij evolutietheorie weer omarmde.

En ik mis weerlegde feiten, bewijzen, et cetera. Alles wat wordt genoemd is een ontkennende interpretatie van de evolutietheorie, de struisvogelpolitiek zoals we die wel vaker zien, harde gegevens ontbreken.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11436
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Mister »

Noem eens iets concreets?
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Medereiziger »

Mister schreef:Noem eens iets concreets?
Neem nu dit:
Een Amerikaanse wetenschapper, namelijk de moleculair bioloog Michael Denton besloot niet zomaar naïef te geloven wat de schoolboekjes zeggen. In plaats van aan te nemen dat het allemaal wel zal kloppen, is hij op wetenschappelijk niveau gaan onderzoeken welke bewijzen de theorie van Darwin nou werkelijk ondersteunen. Hij kwam in zijn boek Evolution, a theory in crisis tot de schokkende conclusie:
"Nooit is Darwins evolutietheorie ook maar één keer bevestigd door ook maar één ontdekking of wetenschappelijke vooruitgang sinds 1859."
Allemaal lief en aardig, maar diezelfde Denton heeft 3 jaar later het boek 'Nature's Destiny' geschreven, waarin hij daar afstand van neemt.

De beheerder schrijft:
Ik beroep mij enkel op feiten, bewijzen, onderzoeken en wetenschappelijke analyses die controleerbaar zijn, hoewel ze door de heersende evolutionistische elite in de doofpot gestopt worden.
Welke dan?

Nog wat citaten:
Evolutionisten opperen telkens catastrofes wanneer hun theorie in het gevaar komt, maar noemen het creationistische model van een catastrofale wereldwijde vloed op aarde ‘onwetenschappelijk', ondanks de overvloedige fysische en historische bewijzen ervoor.
Een nogal ongelukkige vergelijking natuurlijk.
In 1801 barsste een vulkaan op Hawaii uit. Het vulkanisch gesteente werd later gedateerd via de kalium argon methode. Uitkomst van de test was dat het gesteente maar liefst 160 miljoen tot 3 miljard jaar oud moest zijn! En dat terwijl het 100% zeker was dat het gesteente is ontstaan in 1801.

In 1980 barsste Mount St. Helens uit in Washington. Men heeft 10 jaar later het vulkanisch gesteente gedateerd. Uitkomst was dat het gesteente 0,35 tot 2,8 miljoen jaar oud was. En het was nog maar 10 jaar oud!
Ik mis bewijzen.

Maar buiten wat verder op- of aanmerkingen wel een interessante site. Zal 'm binnenkort eens
volledig doorlezen.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33383
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Tiberius »

Medereiziger schreef:
In 1801 barsste een vulkaan op Hawaii uit. Het vulkanisch gesteente werd later gedateerd via de kalium argon methode. Uitkomst van de test was dat het gesteente maar liefst 160 miljoen tot 3 miljard jaar oud moest zijn! En dat terwijl het 100% zeker was dat het gesteente is ontstaan in 1801.

In 1980 barsste Mount St. Helens uit in Washington. Men heeft 10 jaar later het vulkanisch gesteente gedateerd. Uitkomst was dat het gesteente 0,35 tot 2,8 miljoen jaar oud was. En het was nog maar 10 jaar oud!
Ik mis bewijzen.
Wat had je dan bewezen willen zien? Dat de stenen echt uit 1801 resp. 1980 kwamen?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23900
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Evolutie of schepping

Bericht door refo »

Worden er door een vulkaanuitbarsting gesteenten geschapen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Wilhelm »

Pas was er een programma op de EO : Nederland zingt op zondag (achteraf bekeken uiteraard ;) ) waar wetenschapper Fred Zwarts aan het woord kwam.
Die ging als wetenschapper iig heel wat eerlijker met De Schrift om.

Ondanks " problemen " waar hij als wetenschapper op stuitte , liet hij de schepping van een " oude aarde" eerbiedig staan , om dat God het zegt.
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Medereiziger »

Tiberius schreef:Wat had je dan bewezen willen zien? Dat de stenen echt uit 1801 resp. 1980 kwamen?
Het was op z'n minst prettig geweest als dat gestaafd kon worden door een externe bron die dat kon bevestigen door middel van bewijzen.

Als ik nu beweer dat de uitkomst van die test dat níet bewees, maar netjes de 10 jaren aanduid, heb ik dan gelijk?
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33383
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Tiberius »

Medereiziger schreef:
Tiberius schreef:Wat had je dan bewezen willen zien? Dat de stenen echt uit 1801 resp. 1980 kwamen?
Het was op z'n minst prettig geweest als dat gestaafd kon worden door een externe bron die dat kon bevestigen door middel van bewijzen.

Als ik nu beweer dat de uitkomst van die test dat níet bewees, maar netjes de 10 jaren aanduid, heb ik dan gelijk?
Dat is zo, ja.
Cumulus
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 feb 2009, 17:19

Re: Evolutie of schepping

Bericht door Cumulus »

refo schreef:Worden er door een vulkaanuitbarsting gesteenten geschapen?
Jazeker wel, als magma uit de aarde stroomt en stolt heb je nieuwe gesteenten.
Plaats reactie