Het papieren RD... Hoe lang nog?

Ben je bereid het papieren RD de hele week te ontvangen?

Ja, ik vind het RD prima zo.
6
11%
Ja, hoewel de prijs-kwaliteitsverhouding wel vragen oproept.
1
2%
Ja, maar ik zou graag een dikkere krant willen, met meer lange artikelen.
11
20%
Ja, maar het RD zou theologisch bevindelijker moeten worden.
2
4%
Nee, ik ga mijn abonnement stopzetten, of omzetten naar een digitale variant.
2
4%
Nee, want ik mis de lange artikelen, zoals bij Trouw en NRC.
8
15%
Nee, het RD heeft voor mij steeds minder meerwaarde, doordat ik het nieuws al via radio/tv/internet volg, en er verder te weinig méér gebracht wordt.
4
7%
Nee, ik heb geen abonnement, en dat houd ik zo.
21
38%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Marnix »

Ik blijf vooral digitaal op de hoogte. En momenteel via gratis kranten in de trein, maar dat gaat denk ik verdwijnen als ik in Hilversum ga wonen. Mis wel eens goede achtergrondartikelen. Maar een abonnement vind ik wat duur. Vooral ook omdat ik dan niet zou kunnen kiezen tussen het ND voor het christelijk nieuws en artikelen vanuit christelijk perspectief en bijv. de Trouw voor de bredere achtergrond van een nog wat hogere kwaliteit.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
priscilla
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:47

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door priscilla »

Hendrikus schreef:
priscilla schreef:We lezen wel elsevier. Zelfde niveau en dan vanuit chr. oogpunt, dat lijkt me wel wat.
Daar hebben we toch CV-Koers voor?
http://www.cvkoers.nl/
Komt CV-koers elke week?
Gaan ze in op de nieuwsgebeurtenissen van die week?
Ik dacht eigenlijk niet, maar het is al even terug dat ik voor het laatst een exemplaar las.
Gebruikersavatar
priscilla
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:47

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door priscilla »

jvdg schreef:
priscilla schreef:We lezen wel elsevier. Zelfde niveau en dan vanuit chr. oogpunt, dat lijkt me wel wat.
:)

Spruyt is al undercover binnen. :huhu
Ha, ha inderdaad.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Ik blijf vooral digitaal op de hoogte. En momenteel via gratis kranten in de trein, maar dat gaat denk ik verdwijnen als ik in Hilversum ga wonen. Mis wel eens goede achtergrondartikelen. Maar een abonnement vind ik wat duur. Vooral ook omdat ik dan niet zou kunnen kiezen tussen het ND voor het christelijk nieuws en artikelen vanuit christelijk perspectief en bijv. de Trouw voor de bredere achtergrond van een nog wat hogere kwaliteit.
Je maakt het jezelf moeilijk: Kies voor RD.
Wat bieden ND en vooral Trouw meer als het RD?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23937
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door refo »

denkertje21 schreef:Wat een gemopper allemaal...
Stel je nou toch voor dat er géén RD was... Wat leg je dan in je gezin neer?
Natuurlijk, er zal genoeg op aan te merken zijn. Daarom zitten we tenslotte ook allemaal in verschillende kerken uit de zelfde bijbel te lezen en de zelfde psalmen te zingen...

Maar ik ben heel dankbaar voor het RD. En doe dan maar net als de kippen: pik er maar uit wat goed voor je is!
Maar daar wordt het kippenvoer wel een beetje te duur voor.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Marnix schreef:Ik blijf vooral digitaal op de hoogte. En momenteel via gratis kranten in de trein, maar dat gaat denk ik verdwijnen als ik in Hilversum ga wonen. Mis wel eens goede achtergrondartikelen. Maar een abonnement vind ik wat duur. Vooral ook omdat ik dan niet zou kunnen kiezen tussen het ND voor het christelijk nieuws en artikelen vanuit christelijk perspectief en bijv. de Trouw voor de bredere achtergrond van een nog wat hogere kwaliteit.
Je maakt het jezelf moeilijk: Kies voor RD.
Wat bieden ND en vooral Trouw meer als het RD?
Nou, dat is precies het punt. Natuurlijk biedt het RD op een bepaald gebied veel meer dan Trouw ooit zal kunnen of willen bieden. Wat m.n. Trouw, maar in mindere mate het ND op vrijdag en zaterdag, echt goed doet is de afdeling achtergrond en opinie. Elke dag is het weer een genot om de 'Verdieping' te lezen. En daar komt 's zaterdags o.a. nog de bijlage 'Letter en Geest' bij. weinig plaatjes, veel tekst. En dat mis ik wel bij het RD.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
jvdg schreef:
Marnix schreef:Ik blijf vooral digitaal op de hoogte. En momenteel via gratis kranten in de trein, maar dat gaat denk ik verdwijnen als ik in Hilversum ga wonen. Mis wel eens goede achtergrondartikelen. Maar een abonnement vind ik wat duur. Vooral ook omdat ik dan niet zou kunnen kiezen tussen het ND voor het christelijk nieuws en artikelen vanuit christelijk perspectief en bijv. de Trouw voor de bredere achtergrond van een nog wat hogere kwaliteit.
Je maakt het jezelf moeilijk: Kies voor RD.
Wat bieden ND en vooral Trouw meer als het RD?
Nou, dat is precies het punt. Natuurlijk biedt het RD op een bepaald gebied veel meer dan Trouw ooit zal kunnen of willen bieden. Wat m.n. Trouw, maar in mindere mate het ND op vrijdag en zaterdag, echt goed doet is de afdeling achtergrond en opinie. Elke dag is het weer een genot om de 'Verdieping' te lezen. En daar komt 's zaterdags o.a. nog de bijlage 'Letter en Geest' bij. weinig plaatjes, veel tekst. En dat mis ik wel bij het RD.
Volledig mee eens, maar om daarom het RD te bannen vind ik tever gaan.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Luther schreef:
jvdg schreef:
Marnix schreef:Ik blijf vooral digitaal op de hoogte. En momenteel via gratis kranten in de trein, maar dat gaat denk ik verdwijnen als ik in Hilversum ga wonen. Mis wel eens goede achtergrondartikelen. Maar een abonnement vind ik wat duur. Vooral ook omdat ik dan niet zou kunnen kiezen tussen het ND voor het christelijk nieuws en artikelen vanuit christelijk perspectief en bijv. de Trouw voor de bredere achtergrond van een nog wat hogere kwaliteit.
Je maakt het jezelf moeilijk: Kies voor RD.
Wat bieden ND en vooral Trouw meer als het RD?
Nou, dat is precies het punt. Natuurlijk biedt het RD op een bepaald gebied veel meer dan Trouw ooit zal kunnen of willen bieden. Wat m.n. Trouw, maar in mindere mate het ND op vrijdag en zaterdag, echt goed doet is de afdeling achtergrond en opinie. Elke dag is het weer een genot om de 'Verdieping' te lezen. En daar komt 's zaterdags o.a. nog de bijlage 'Letter en Geest' bij. weinig plaatjes, veel tekst. En dat mis ik wel bij het RD.
Volledig mee eens, maar om daarom het RD te bannen vind ik tever gaan.
Nee hoor, wees niet bang, maar ik hoop dat men meeleest en mogelijk zelfs een reactie geeft. De hoofdredacteur is ook lid van RF, dus... [w.b.kranendonk]
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door jvdg »

Luther schreef:[Nee hoor, wees niet bang, maar ik hoop dat men meeleest en mogelijk zelfs een reactie geeft. De hoofdredacteur is ook lid van RF, dus... [w.b.kranendonk]
Wim was een mede-belijdeniscatechisant bij Ds. Mijnders.
Toen wist hij al veel hoor. :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33456
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
albion schreef:Ik heb een e-paper, maar ik kan beter stoppen want door de weeks lees ik de krant nooit. Alleen vrijdag en zaterdag (even vluchtig) als het in de bus valt.
Komt dat omdat je gewoon geen krantenlezer bent, of zou je graag iets veranderd zien bij het RD?
Volgens mij omdat ze haar inloggegevens kwijt is...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18763
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door helma »

ik mis de boekenbijlage
bijna het enige wat ik echt bijhield
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Marnix schreef:Ik blijf vooral digitaal op de hoogte. En momenteel via gratis kranten in de trein, maar dat gaat denk ik verdwijnen als ik in Hilversum ga wonen. Mis wel eens goede achtergrondartikelen. Maar een abonnement vind ik wat duur. Vooral ook omdat ik dan niet zou kunnen kiezen tussen het ND voor het christelijk nieuws en artikelen vanuit christelijk perspectief en bijv. de Trouw voor de bredere achtergrond van een nog wat hogere kwaliteit.
Je maakt het jezelf moeilijk: Kies voor RD.
Wat bieden ND en vooral Trouw meer als het RD?
Tjonge.

Trouw biedt mijns inziens meer kwaliteit als het gaat om nieuws en achtergronden. Het gaat wat dieper in op het nieuws. Ik wil bij nieuws vooral achtergronden weten, het nieuws zelfs bereikt me wel digitaal. Trouw gaat op dat vlak wat dieper.

Als het om de christelijke opinie en nieuws gaat ligt het ND dichter bij mijn geloofsovertuiging. Daarnaast vind ik de kwaliteit doorgaans wat hoger.

Het RD is op zich een prima krant, op een paar minpuntjes op gebied van censuur, wat eerder hier al is genoemd, en het tijdstip van bezorgen na. Dat jij bent opgegroeid met het RD en het dus voor jou een logische keuze is (ook gezien kerkelijke achtergrond enzo) kan zo zijn, maar je gaat dat nou wel heel stellig op mij toepassen als je zegt dat ik het me heel moeilijk maak en het RD natuurlijk verreweg de beste keuze is.

Ik hoop dat we iets dieper kunnen discussieren over zaken dan het elkaar vertellen wat logisch en goed is. Natuurlijk zou ik als het aan jou lag het RD lezen, SGP stemmen, lid zijn van een van de in de forumregels genoemde kerkverbanden.... maar het is niet voor niets dat dat bij mij niet het geval is. Probeer je daar een beetje in te verplaatsen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 jan 2010, 21:35

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Rosa »

Ik vind de nieuwe versie van het RD echt dramatisch slecht. Wat vinden jullie van de nieuwe bijlage? het formaat is wel aardig maar daardoor nog dunner als de dunne bijlages die er eerst bijzaten. En wat denk je? In iedere bijlage staat op 2 pagina's een grote foto! Dan denk ik: trek het land in en vertel iets, doe iets, zeg iets. Met mij zouden ze wel een interviewtje af mogen nemen hoor of zoals Luther het zegt: meer achtergrondinfo. Daarom hebben wij de Elsevier. Ik denk dat de meeste mensen het RD hebben uit gewoonte of traditie in onze zuil want voor het informatieve gehalte zijn alleen de doordenkers gebrand op een krant uit het niet reformatorische sigment.
Het geheim van je leven waardevol te maken, bestaat erin te geloven dat het dat is...
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11449
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Mister »

De nieuwe tabloid bijlage is een verdrietig dun exemplaartje. Maak daar nu eens werk van! Ook dit jaar blijft dus Elsevier nog maar even...
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door memento »

Mister schreef:De nieuwe tabloid bijlage is een verdrietig dun exemplaartje. Maak daar nu eens werk van! Ook dit jaar blijft dus Elsevier nog maar even...
Elsevier is ook duur: 150 EUR per jaar...
Plaats reactie