Beroepingswerk discussie [4]

Isala

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Isala »

Luther schreef:Verder vind ik dat je erg makkelijk spreekt over ivoren torens en dat anderen tot schuld moeten komen.
Ik spreek er niet gemakkelijk over. Ik spreek vanuit de praktijk.
Hierover heb ik al wel eens wat gedeeld op het forum, dus dat hoef ik niet nogmaals te doen.
En ik heb het over iedereen en niet over anderen.
Dat is een groot verschil en ik vraag je dan ook mij correct te citeren.

Al jaren bidden veel dominees: Wilt U bijeen brengen wat bij elkaar hoort.
Maar ik krijg wel de indruk dat veel dominees ook graag zelf willen bepalen wat bij elkaar hoort. Tenminste, als ik kijk de openstelling van de kansels. Een zangavond gaat nog wel, maar dan houd het al gauw op.
Hora est!
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Er zal een flink deel binnen de HHK zijn die er totaal geen moeite mee heeft dat kand. Roelofsen het beroep aanneemt. In die zin kan het ook best een zegen zijn. Iedereen blij.
liz boer

Bericht door liz boer »

Goudleus schreef:Er zal een flink deel binnen de HHK zijn die er totaal geen moeite mee heeft dat kand. Roelofsen het beroep aanneemt. In die zin kan het ook best een zegen zijn. Iedereen blij.
Hoe weet je dat zo goed?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Goudleus

Bericht door Goudleus »

liz boer schreef:
Goudleus schreef:Er zal een flink deel binnen de HHK zijn die er totaal geen moeite mee heeft dat kand. Roelofsen het beroep aanneemt. In die zin kan het ook best een zegen zijn. Iedereen blij.
Hoe weet je dat zo goed?
Ik ken de VOGG in Oldebroek vanwege familie. Als er een kand. binnen de HHK in hun ligging past, dan zal dat niet gelden voor een groot deel van HHG's.
liz boer

Bericht door liz boer »

Goudleus schreef:
liz boer schreef:
Hoe weet je dat zo goed?
Ik ken de VOGG in Oldebroek vanwege familie. Als er een kand. binnen de HHK in hun ligging past, dan zal dat niet gelden voor een groot deel van HHG's.
Oké, dat klopt wel.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Fransman

Bericht door Fransman »

Genoeg mensen in de hhk zullen het als die het aanneemt het niet leuk vinden omdat hij wel bij hun ligging past
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Fransman schreef:Genoeg mensen in de hhk zullen het als die het aanneemt het niet leuk vinden omdat hij wel bij hun ligging past
Dan moeten ze overstappen naar VOGG. Of ze vragen hem voor te gaan namens GBS, Mbuma of SGP
HHKtE

Bericht door HHKtE »

In Gameren en Nederhemert zeker niet....
Jantje

Bericht door Jantje »

Of straks Garderen...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Zijn deze speculaties bevorderlijk?
(~)
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Wandelende schreef:Zijn deze speculaties bevorderlijk?
Nee
Goudleus

Bericht door Goudleus »

Bevorderlijk? voor wat/wie? Het is een discussie. Uiteindelijk neemt Roelofsen zelf de beslissing.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Goudleus schreef:
Bevorderlijk? voor wat/wie? Het is een discussie. Uiteindelijk neemt Roelofsen zelf de beslissing.
Over wie er niet en wie er wel moeite mee zouden kunnen hebben. Dat zijn speculaties die geen enkel doel dienen.
(~)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Isala schreef:
Luther schreef:Verder vind ik dat je erg makkelijk spreekt over ivoren torens en dat anderen tot schuld moeten komen.
Ik spreek er niet gemakkelijk over. Ik spreek vanuit de praktijk.
Hierover heb ik al wel eens wat gedeeld op het forum, dus dat hoef ik niet nogmaals te doen.
En ik heb het over iedereen en niet over anderen.
Dat is een groot verschil en ik vraag je dan ook mij correct te citeren.

Al jaren bidden veel dominees: Wilt U bijeen brengen wat bij elkaar hoort.
Maar ik krijg wel de indruk dat veel dominees ook graag zelf willen bepalen wat bij elkaar hoort. Tenminste, als ik kijk de openstelling van de kansels. Een zangavond gaat nog wel, maar dan houd het al gauw op.
Daar ben ik het mee eens, maar volgens mij ging het nu om iets anders. Ik heb er i.i.g. geen enkele moeite mee dat kand. Roelofsen nu in de VOGG Oldebroek is beroepen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Adagio

Bericht door Adagio »

Herman schreef:
Piet Puk schreef:Maar betekent dit dat de Heere kerkverbanden heeft gemaakt of hebben wij als mensen die gemaakt? Ik vind het wel bijzonder altijd dat iedereen een gemeente vind binnen zijn kerkverband
Ik kan hier slecht antwoord op geven, omdat ik niet precies voor mezelf kan bepalen hoe ik dit moet zien. Momenteel hang ik de stelling aan dat de kerkelijke verdeeldheid dermate onbijbels is, dat er in het geheel geen zegen te verwachten is! En dat levert een aardig krampachtige beleving op, kan ik je zeggen. Maar hoe nu verder?
Jes. 66 `Alzo zegt de HEERE: De hemel is Mijn troon en de aarde is de voetbank Mijner voeten; waar zou dat huis zijn, dat gijlieden Mij zoudt bouwen? En waar is de plaats Mijner rust? Want Mijn hand heeft al deze dingen gemaakt, en al deze dingen zijn geweest, spreekt de HEERE; maar op dezen zal Ik zien, op den arme en verslagene van geest en die voor Mijn woord beeft.`
Gesloten