Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bertiel
Berichten: 4745
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Bertiel »

Ach!
Zondag werd bij ons voorbede gedaan voor ds den Haan die onderzoeken in het ziekenhuis ondergaat. Blijkbaar toch ook niet goed.
Ds heeft veel bij ons gepreekt in de afgelopen vacante periode. Werd breed gewaardeerd in de gemeente
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 10087
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef: 15 jan 2024, 21:31 Hij is opgenomen in een hospice, het is een aflopende zaak ( menselijkerwijs gesproken dan)
Ach wat erg. Dat vond ik altijd zo'n fijne man.
Chrisje72
Berichten: 1498
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Chrisje72 »

merel schreef:
Chrisje72 schreef: 15 jan 2024, 21:31 Hij is opgenomen in een hospice, het is een aflopende zaak ( menselijkerwijs gesproken dan)
Ach wat erg. Dat vond ik altijd zo'n fijne man.
Zeker, het raakt me ook best wel. Een maandje geleden was hij nog bij ons!
merel
Berichten: 10087
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Chrisje72 schreef: 15 jan 2024, 22:38
merel schreef:
Chrisje72 schreef: 15 jan 2024, 21:31 Hij is opgenomen in een hospice, het is een aflopende zaak ( menselijkerwijs gesproken dan)
Ach wat erg. Dat vond ik altijd zo'n fijne man.
Zeker, het raakt me ook best wel. Een maandje geleden was hij nog bij ons!
Hij heeft ten tijde van de scheuring van de CGK Nunspeet samen met ds Schenau en dat Buijs heel veel gedaan voor beide gemeentes. Erg prettige man.
Piet Puk
Berichten: 5538
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Piet Puk »

Job schreef: 13 jan 2024, 18:10 Geen jongen gevonden. Wel zijn jas gisteren in het water bij Papendrecht. Mochten zijn ouders nog hoop hebben gehad, dan zal dat daarmee wel weg zijn. Heel droevig.
Weet jij of ze nog verder zijn gaan zoeken na vorige week zaterdag? Zo niet, wat is hiervan de reden?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef: 20 jan 2024, 21:32
Job schreef: 13 jan 2024, 18:10 Geen jongen gevonden. Wel zijn jas gisteren in het water bij Papendrecht. Mochten zijn ouders nog hoop hebben gehad, dan zal dat daarmee wel weg zijn. Heel droevig.
Weet jij of ze nog verder zijn gaan zoeken na vorige week zaterdag? Zo niet, wat is hiervan de reden?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -gorinchem
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Ad Anker schreef: 20 jan 2024, 21:36
Piet Puk schreef: 20 jan 2024, 21:32
Job schreef: 13 jan 2024, 18:10 Geen jongen gevonden. Wel zijn jas gisteren in het water bij Papendrecht. Mochten zijn ouders nog hoop hebben gehad, dan zal dat daarmee wel weg zijn. Heel droevig.
Weet jij of ze nog verder zijn gaan zoeken na vorige week zaterdag? Zo niet, wat is hiervan de reden?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -gorinchem
Het is onvoorstelbaar waar die ouders en andere naasten doorheen gaan. Zo losgescheurd worden van je kind van het ene op het andere ogenblik. Het achterlaten van een geliefde op een begraafplaats is al heel erg, maar bijna zeker weten dat het lichaam van je lieve jongen zo is overgegeven aan de elementen (die niet mis waren afgelopen 4 weken), dat zal het hart verscheuren. Toch, zo getuigden zij in het ND, mogen ze zich door de Heere gedragen weten. Dat kan ook niet anders, je zou anders toch wel krankzinnig worden van verdriet.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Wat me deze week net als veel andere mensen ook bezighoudt, zijn de moorden in Weiteveen, Drenthe. En de dynamiek die het verhaal erachter en het filmpje van de dader losmaakten in de samenleving. Los van het feit dat er nu twee jonge kinderen wees zijn waarvan eentje zijn vader heeft afgeslacht zien worden, bleken de gebeurtenissen een katalysator voor boze burgers die zich niet gehoord voelen door de overheid. Ieder die het wat gevolgd heeft op social media, proeft iets van de geweldige boosheid en giftigheid die er bij een groep burgers zit. Om bang van te worden. Ik denk dat ons nog veel te wachten staat. Coronaperiode heeft iets ontketend, die geest gaat niet meer in de fles.

Ik scrollde en zocht trouwens nog wat op Facebook en kwam gezellige familiekiekjes tegen van beide gezinnen uit Weiteveen. Het komt voor hen nooit meer goed.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Ik zit me nu serieus te beraden (af te vragen) of ik me geheel van het forum ga terugtrekken. Veel zaken hebben we benoemd, er werd door een deel mee ingestemd, maar dit is nu een zo kleine groep (geworden) dat ik me afvraag of deze (oude bevindelijke) kant van de gereformeerde belijdenis nog zin heeft.
Ik ga er me nu zeker op beraden.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16783
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: 20 jan 2024, 23:23 Ik zit me nu serieus te beraden (af te vragen) of ik me geheel van het forum ga terugtrekken. Veel zaken hebben we benoemd, er werd door een deel mee ingestemd, maar dit is nu een zo kleine groep (geworden) dat ik me afvraag of deze (oude bevindelijke) kant van de gereformeerde belijdenis nog zin heeft.
Ik ga er me nu zeker op beraden.
Waren die talloze vorige keren dat je je hierover beraadde niet serieus?
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef: 20 jan 2024, 23:31
-DIA- schreef: 20 jan 2024, 23:23 Ik zit me nu serieus te beraden (af te vragen) of ik me geheel van het forum ga terugtrekken. Veel zaken hebben we benoemd, er werd door een deel mee ingestemd, maar dit is nu een zo kleine groep (geworden) dat ik me afvraag of deze (oude bevindelijke) kant van de gereformeerde belijdenis nog zin heeft.
Ik ga er me nu zeker op beraden.
Waren die talloze vorige keren dat je je hierover beraadde niet serieus?
Begrijpt u niet dat de er steeds verder wordt afgeweken van de oude paden? Met name denk ik aan velen die wel iets zien in de denkwijze van dr. G.A. van den Brink. Hier kan ik niet in mee, en ik wil hier geen strijd meer. Ik wordt oud en kan me niet meer zo inlaten met alle nieuwe dingen om het oude te verdedigen, en het lijkt ook of deze zaken niet meer te stuiten zijn.
Het is niet zozeer een niet willen, maar het kost me teveel strijd, en om dat de juiste woorden te vinden. Ik ervaar het alsof men soms iemand op een woord wil 'vangen'. Dit kan ik niet meer opbrengen.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17588
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

-DIA- schreef: 20 jan 2024, 23:49
Hendrikus schreef: 20 jan 2024, 23:31
-DIA- schreef: 20 jan 2024, 23:23 Ik zit me nu serieus te beraden (af te vragen) of ik me geheel van het forum ga terugtrekken. Veel zaken hebben we benoemd, er werd door een deel mee ingestemd, maar dit is nu een zo kleine groep (geworden) dat ik me afvraag of deze (oude bevindelijke) kant van de gereformeerde belijdenis nog zin heeft.
Ik ga er me nu zeker op beraden.
Waren die talloze vorige keren dat je je hierover beraadde niet serieus?
Begrijpt u niet dat de er steeds verder wordt afgeweken van de oude paden? Met name denk ik aan velen die wel iets zien in de denkwijze van dr. G.A. van den Brink. Hier kan ik niet in mee, en ik wil hier geen strijd meer. Ik wordt oud en kan me niet meer zo inlaten met alle nieuwe dingen om het oude te verdedigen, en het lijkt ook of deze zaken niet meer te stuiten zijn.
Het is niet zozeer een niet willen, maar het kost me teveel strijd, en om dat de juiste woorden te vinden. Ik ervaar het alsof men soms iemand op een woord wil 'vangen'. Dit kan ik niet meer opbrengen.
@DIA blijf maar. Wij leren van jou en jij leert hier ook. knip
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel
Berichten: 4745
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Bertiel »

knip, i.v.m. knip hieronder.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18760
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Mijn moeder in het ziekenhuis...
Longontsteking, griep en hartritmestoornissen.
Bertiel
Berichten: 4745
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Bertiel »

sterkte Helma, heel wat op een hogere leeftijd!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie