Vakantie

JvW
Berichten: 814
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door JvW »

Als gezinshuis ben je ondernemer. Even los of je veel of weinig verdiend daarmee. Als pleeggezin kun je als ouders allebei buitenshuis werken (even los van het feit of dat verstandig is met pleegkinderen). Met een gezinshuis is er in ieder geval één ouder fulltime (en meestal veeeeel meer) bezig met pleegzorg binnen het gezinshuis. In de constructie van gezinshuis is het de inkomensbron van het hele gezin, dus de eigen onderneming. Bij gewone pleegzorg heb je een kostenvergoeding.
Heel zwart-wit gezien klopt het dus wat de campingeigenaar zegt over het tijdelijk verhuizen van het bedrijf. Ik vind hier echter geen christelijke ondertoon in terug.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
DDD
Berichten: 29960
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Als je dan zzp-er bent en vanaf de camping werkt en daar zes weken rondloopt, dan verhuis je ook je bedrijf?

Ik vind het toch eerlijk gezegd wel wat discutabel allemaal en ik vraag me vooral af waarom zoiets een relevant criterium zou (kunnen) zijn.
merel
Berichten: 10721
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

DDD schreef: 06 sep 2024, 08:47 Als je dan zzp-er bent en vanaf de camping werkt en daar zes weken rondloopt, dan verhuis je ook je bedrijf?

Ik vind het toch eerlijk gezegd wel wat discutabel allemaal en ik vraag me vooral af waarom zoiets een relevant criterium zou (kunnen) zijn.
Dat is natuurlijk wel een totaal andere situatie. Een bouwbedrijf die daar zijn bouwkeet neerzet wordt ook niet geaccepteerd. Een gezinshuis brengt de nodige hectiek en problematiek met zich mee. Het maakt nogal uit of dat een paar weken op jaar basis betreft of elk weekend, elke feestdag en elke vakantie.
Plaats reactie