Hoeveel verdient de RF'er

Wat is je bruto jaarsalaris?

€00.000 - €10.000
10
10%
€10.000 - €20.000
7
7%
€20.000 - €30.000
13
13%
€30.000 - €40.000
15
15%
€40.000 - €50.000
11
11%
€50.000 - €60.000
9
9%
€60.000 - €80.000
15
15%
€80.000 - €100.000
10
10%
€100.000 - ...........
8
8%
 
Totaal aantal stemmen: 98

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9075
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:Ik kan even geen goed topic vinden voor mijn vraag/opmerking, daarom dit topic.

Ik zat laatst eens te denken aan het volgende: Stel je bent dokter of arts, dan verdien je echt serieus veel geld. Opzich gun ik dat verder iedereen, daar gaat het ook niet over. Maar stel dat ik zelf dokter zou zijn, zou ik het eigenlijk wel lastig vinden om eigenlijk zo veel geld te verdienen over de rug van al je zieke patiënten. Het is natuurlijk een beetje zwart-wit, maar toch zou ik er wel moeite mee hebben eerlijk gezegd. Kijk, werk je nou bij een commercieel bedrijf, en je maakt leuke winsten vind ik dat heel anders als in de quartaire sector.
De dokter wordt door de (zorg)verzekeringsmaatschappijen betaald. Die hebben geld genoeg.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17636
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef:Ik kan even geen goed topic vinden voor mijn vraag/opmerking, daarom dit topic.

Ik zat laatst eens te denken aan het volgende: Stel je bent dokter of arts, dan verdien je echt serieus veel geld. Opzich gun ik dat verder iedereen, daar gaat het ook niet over. Maar stel dat ik zelf dokter zou zijn, zou ik het eigenlijk wel lastig vinden om eigenlijk zo veel geld te verdienen over de rug van al je zieke patiënten. Het is natuurlijk een beetje zwart-wit, maar toch zou ik er wel moeite mee hebben eerlijk gezegd. Kijk, werk je nou bij een commercieel bedrijf, en je maakt leuke winsten vind ik dat heel anders als in de quartaire sector. Ik wil wel sterk benadrukken dat ik dit zelf vermoedelijk zo zou ervaren, ik vind niet dat iedere dokter het zo moet zien. Ik gun echt iedereen een goed loon.

Herkennen andere dit? En hoe zou je hier anders tegen aan kunnen kijken? Mogelijk zijn er wel ervaringsdeskundigen.
Een arts verdient niet over de rug van zieke mensen. De verdienste is een optelsom van verantwoordelijkheid en opleiding .
Onze huisarts (helaas met pensioen) was 24/7 bereikbaar en gaf zijn privé nummer bij patiënten die intensieve zorg behoefden. Ik gunde hem zijn salaris van harte.

Ik heb meer problemen met de hoge salarissen in de financiële sector en in de ICT.

Ook in mijn eigen vakgebied zijn m.i. de salarissen veel te hoog.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door DDD »

Maar als je hierover een discussie voert, dan is het wel fijn als je je eerst informeert.

Een huisarts verdient helemaal geen hoog salaris, namelijk. Een arts in een ziekenhuis vaak wel.

Verder ben ik het eens met huisman. Gezien de salarissen in de corporate sector, zijn de salarissen voor huisartsen bescheiden. Er zijn hr-medewerkers, met een hbo-opleiding, zonder uitzonderlijke kwaliteiten, die 80.000 euro per jaar bruto verdienen. Dat verdient lang niet iedere huisarts, terwijl de verantwoordelijkheden en opleidingsduur heel anders zijn.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

DDD schreef:Maar als je hierover een discussie voert, dan is het wel fijn als je je eerst informeert.

Een huisarts verdient helemaal geen hoog salaris, namelijk. Een arts in een ziekenhuis vaak wel.

Verder ben ik het eens met huisman. Gezien de salarissen in de corporate sector, zijn de salarissen voor huisartsen bescheiden. Er zijn hr-medewerkers, met een hbo-opleiding, zonder uitzonderlijke kwaliteiten, die 80.000 euro per jaar bruto verdienen. Dat verdient lang niet iedere huisarts, terwijl de verantwoordelijkheden en opleidingsduur heel anders zijn.
Huisarts: 3.750 - 8,833 per maand bij tien jaar ervaring.
Personeelsadviseur: 3.179 - 4.169 per maand bij tien jaar ervaring
Doe de salarischeck op loonwijzer.

De conclusies laat ik even zitten.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:Ik kan even geen goed topic vinden voor mijn vraag/opmerking, daarom dit topic.

Ik zat laatst eens te denken aan het volgende: Stel je bent dokter of arts, dan verdien je echt serieus veel geld. Opzich gun ik dat verder iedereen, daar gaat het ook niet over. Maar stel dat ik zelf dokter zou zijn, zou ik het eigenlijk wel lastig vinden om eigenlijk zo veel geld te verdienen over de rug van al je zieke patiënten. Het is natuurlijk een beetje zwart-wit, maar toch zou ik er wel moeite mee hebben eerlijk gezegd. Kijk, werk je nou bij een commercieel bedrijf, en je maakt leuke winsten vind ik dat heel anders als in de quartaire sector. Ik wil wel sterk benadrukken dat ik dit zelf vermoedelijk zo zou ervaren, ik vind niet dat iedere dokter het zo moet zien. Ik gun echt iedereen een goed loon.

Herkennen andere dit? En hoe zou je hier anders tegen aan kunnen kijken? Mogelijk zijn er wel ervaringsdeskundigen.
in mijn therapiepraktijk betalen mensen mij voor de tijd die ik beschikbaar stel. Ik hanteer een tarief dat aan de onderkant van het gemiddelde in mijn beroepsgroep zit.
Het komt wel eens voor dat een cliënt zo vast zit in een patroon, dat zelfs de open deuren niet meer gezien worden. Wanneer ik dan zo’n open deur stijlvol ingetrapt heb, zeg ik wel eens iets als ‘en daar word ik nog voor betaald ook’.
Als ik in een commercieel bedrijf zou werken dat in wapens handelt zou ik meer moeite hebben met mijn salaris (dat dan waarschijnlijk een stuk hoger zou zijn).
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
CvdW
Berichten: 2992
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door CvdW »

Boekhoudkundig kan een eigen ondernemer een inkomen van 0 euro hebben of een heel klein inkomen.
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door merel »

Voordat we een Babylonische spraakverwarring krijgen, zou ik graag van @ hersteld hervormd willen weten wat hij ' serieus veel geld' vindt.

De artsen in mijn omgeving zitten ruim boven een ton. Is dat veel? Ja, dat vind ik veel geld. Is dat onterecht? Voor mijn gevoel minder onterecht dan hetgeen vele managers binnenharken.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:Voordat we een Babylonische spraakverwarring krijgen, zou ik graag van @ hersteld hervormd willen weten wat hij ' serieus veel geld' vindt.

De artsen in mijn omgeving zitten ruim boven een ton. Is dat veel? Ja, dat vind ik veel geld. Is dat onterecht? Voor mijn gevoel minder onterecht dan hetgeen vele managers binnenharken.
Een beetje huisarts is tegenwoordig ook een behoorlijke manager… assistenten en praktijkondersteuners nemen steeds meer zorgtaken over.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

merel schreef:Voordat we een Babylonische spraakverwarring krijgen, zou ik graag van @ hersteld hervormd willen weten wat hij ' serieus veel geld' vindt.

De artsen in mijn omgeving zitten ruim boven een ton. Is dat veel? Ja, dat vind ik veel geld. Is dat onterecht? Voor mijn gevoel minder onterecht dan hetgeen vele managers binnenharken.
Het modale inkomen is € 38.000. Dus dat lijkt me wel een aardige norm.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:Voordat we een Babylonische spraakverwarring krijgen, zou ik graag van @ hersteld hervormd willen weten wat hij ' serieus veel geld' vindt.

De artsen in mijn omgeving zitten ruim boven een ton. Is dat veel? Ja, dat vind ik veel geld. Is dat onterecht? Voor mijn gevoel minder onterecht dan hetgeen vele managers binnenharken.
volgens mij gaat de vraag er over of je vindt dat je je salaris waard bent. Het bedrag op zichzelf is dan toch minder van belang?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9075
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb geen moeite met hoge salarissen. Dat is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

Ik heb wel moeite met het "moeite hebben met hoge salarissen" in de samenleving. Deze moeite komt heel sociaal over, maar relateer ik aan hebzucht en begeerte. Het niet kunnen hebben dat anderen meer verdienen.

De remedie tegen moeite hebben dat anderen meer verdienen vinden we in Hebrëeen 13:5:
Uw wandel zij zonder geldgierigheid; en zijt vergenoegd met het tegenwoordige; want Hij heeft gezegd: Ik zal u niet begeven, en Ik zal u niet verlaten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:Voordat we een Babylonische spraakverwarring krijgen, zou ik graag van @ hersteld hervormd willen weten wat hij ' serieus veel geld' vindt.

De artsen in mijn omgeving zitten ruim boven een ton. Is dat veel? Ja, dat vind ik veel geld. Is dat onterecht? Voor mijn gevoel minder onterecht dan hetgeen vele managers binnenharken.
Heel simpel, Jan Modaal verdient ongeveer €38.000 bruto. Dit is €3150 per maand, maar wel inclusief alle bonussen, vakantietoeslagen en andere bijkomstigheden. Ik vind 2x modaal wel echt serieus veel. Maar wat ik vind doet er niet echt toe, we kunnen over het algemeen wel stellen dat dokters het financieel niet verkeerd hebben. Dat geeft mij verder niets hoor, ze werken hard en hebben ontzaglijk veel verantwoordelijkheid.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
merel schreef:Voordat we een Babylonische spraakverwarring krijgen, zou ik graag van @ hersteld hervormd willen weten wat hij ' serieus veel geld' vindt.

De artsen in mijn omgeving zitten ruim boven een ton. Is dat veel? Ja, dat vind ik veel geld. Is dat onterecht? Voor mijn gevoel minder onterecht dan hetgeen vele managers binnenharken.
Het modale inkomen is € 38.000. Dus dat lijkt me wel een aardige norm.
Je was me net voor zag ik :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door HersteldHervormd »

Maar even om to the point te komen, zouden jullie ook dat lastig vinden? Je verdient inderdaad een hoop, het is grotendeels verzekeringswerk. Uiteindelijk komt het er wel op neer dat omdat jij toevallig die gebroken arm weer recht kan krijgen, of die blinde darm eventjes uit het lichaam van je zieke patiënt knipt, je gewoon heel veel geld verdiend. Die ander heeft jou écht nodig. Iedereen heeft artsen, dokters en medici nodig uiteindelijk. Ik zou me wat bezwaard voelen denk ik.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoeveel verdient de RF'er

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Ik heb wel moeite met het "moeite hebben met hoge salarissen" in de samenleving. Deze moeite komt heel sociaal over, maar relateer ik aan hebzucht en begeerte. Het niet kunnen hebben dat anderen meer verdienen.
Verdienen is inderdaad niet het probleem. Daar kan je wat objectieve criteria aanhangen. Zoals opleiding en verantwoordelijkheid. Of 'pseudoverklaringen' als schaarste en marktwerking. Lastiger wordt het als je ook het bestedingspatroon weet. Dan lijkt normering voor de hand te liggen. Gelukkig gaat daar dan eerste het progressieve belastingtarief overheen, dus de maatschappij deelt mee in de hoge salarissen. Je wilt overigens ook niet in communistische toestanden vervallen, waarin je levensstandaard in alle gevallen extern bepaald wordt.
Plaats reactie