vakantie 2

Jelle

Bericht door Jelle »

Het is juist zo leuk om in dit soort landen te moeten afdingen. natuurlijk weten we allemaal dat de prijs veel te hoog is wat men vraagt en natuurlijk denkt men dat die toerist geld genoeg heeft, maar neem maar van mij aan dat hoeveel je er ook weet af te dingen dat ze er altijd nog aan verdienen, er wordt echt niet beneden een door hun vastgestelde prijs verkocht.
Als het goed is dan hebben beiden partijen bij deze handel hun zin. De verkoper heeft gekregen wat hij uiteindelijk had willen vangen voor dit product en de koper heeft het idee dat hij toch zo handig is geweest om er ruim 75% van de prijs te hebben afgedongen.
Eind goed al goed.
Maar let wel op wat ik hier ook las, en dat is ervaring die ik zelf ook wel heb gehad, betaal nooit vooruit ongeacht waarvoor het is. Dan loop je vaak toch wel het risico dat je opgelicht wordt, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat laadste is zeker waar. Ook bv in taxi's. Vooraf prijs afspreken. Dan rijden, en daarna pas betalen.



tukker
Jootje

Bericht door Jootje »

Inderdaad, je wordt genept waar je bij staat!
Muse

Bericht door Muse »

Als je dan af en toe die Amerikanen ziet....betalen gelijk de vraagprijs! :stu
En wij, zunige hollanders praten er eerst zo'n 75% vanaf...lachuh hoor!
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik ben er ff twee weken tussenuit. Niet zo ver weg, Waldhessen in Dld. Maar wel heerlijk op de motor! Vrouw en kids in het koekblik. En het gaat lekker weer worden.

Neem laptop mee, dus misschien kom ik nog wel ff loeren.
Jelle

Bericht door Jelle »

Fijne vakantie Lecram en misschien zien we je nog wel hier.
Amerikanen op vakantie, ja zo gaat dat in Turkije. Een of twee dagen in de week komen er grote Amerikaanse cruiseschepen in de haven van Kusadasi. Op die dagen moet je dus beslist niet het stadje ingaan om goud of zilver te kopen, omdat dan de prijzen ten eerste een stuk hoger zijn en omdat er van de prijs dan niet valt af te dingen. De Amerikanen komen namelijk enmas de winkels bestormen, kopen goud en zilver, betalen wat er gevraagt wordt en vertrekken weer naar de boot toe. De turken achterlatend met een volle portemonnaie die deze keer dan weer extra gevuld is.

En dan komen de zuinige Hollanders de andere dag hun slagslaan, dan zijn de prijzen ook weer lager en kan er weer flink worden afgedongen.
' k Heb voor mijn dochter wel eens een gouden ring gekocht waar we toen Nederland waarschijnlijk een f 250,00 voor betaald zouden hebben, toen kochten we hem voor net f 100,00. Ik noem maar een voorbeeld, die Amerikanen namen dezelfde ring dan mee voor zeg maar f 260,- . Leuk verdiend voor die Turkies.
Muse

Bericht door Muse »

Nog drie nachtjes slapen en dan......:o


ga ik eens kijken hoe goed ik van de Inca-nakomelingen kan afdingen.
It's such a nice game!

Weet je wat ik ook wel grappig vind?
Dat je echt op de verste plekken Fransen tegen komt....
Amerikanen verwacht je overal....maar die Fransen zíjn overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik wens iedereen vanaf hier een hele fijne vakantie toe.

Morgen vertrek ik voor anderhalve week naar Denemarken. Heerlijk genieten van de natuur, vissen etc.


Mensen tot over twee weken.


tukker
Kevertje

Bericht door Kevertje »

Ik ga zaterdag tot en met volgende week zaterdag een weekje (dus) logeren bij mn zus in Veenendaal! En de 2e en de 3e week gaan we op vakantie in Garderen! De buren van Appie!:)

Groetjes,

Elisabeth!!!!
Jelle

Bericht door Jelle »

Doe Appie maar de groeten van mij Kevertje. Misschien dat ik hem nog wel eens zie als ik daar in de buurt ga fietsen.

Verder allemaal een goede vakantie
wpv

Bericht door wpv »

Wat mij opvalt is dat een heleboel mensen naar het buitenland op vakantie gaan. Wij blijven gewoon lekker in nederland. Zaterdag hopen we voor twee weken te vertrekken naar de camping in Aagtekerke. We zullen dit keer waarschijnlijk wat meer op de camping blijven omdat een kleine van 5 maanden nu eenmaal wat meer verzorging vraag.

Allemaal een heel prettige vakantie.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik kreeg vandaag pas echt zin in vakantie. Ik ga dit jaar helaas niet voor de 3e keer naar Canada toe. Er was wel een kleine kans om daar weer naartoe te gaan. Mijn kameraad met wie ik wel eens in Canada ben geweest, die hoopt dit jaar voor z'n achtste keer naar Canada te gaan, maar niet voor vakantie, maar voor zaken. Ik mocht wel mee, maar dan zou het voor mij een saaie vakantie worden. Daar heb ik dus geen zin in. Ik ben helemaal verslaafd geraakt aan Canada. Vooral aan Alberta. Geweldig vind ik het daar.

Maar ik hoop volgende week vrijdag samen met mijn ouders, mijn broers en hun vrouw +2 kleine kids, naar Talfang te gaan. We hopen daar een weekje te zijn. Talfang ligt in de buurt van Trier, in Duitsland dus.. Ik mag helaas van mijn moeder mijn laptop niet meenemen, anders kwam ik uiteraard wel ff kijken op OSW;)) Maar ik vind het eigenlijk ook wel heerlijk om ook een weekje vakantie te hebben van OSW.

Dan mag ik nog 2 weken vakantie nemen, maar dat zal ik waarschijnlijk niet doen. Ik zou namelijk niet weten wat ik dan zal moeten doen. Beetje 2 weken thuiszitten en de halve dag achter mijn PC zitten, daar heb ik niet veel zin in. Dus ik ga gewoon lekker werken. Wat ik ook graag mag doen!

[Aangepast op 15/7/03 door Matthijs]
Liever Turks dan Paaps
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Ook wij gaan niet naar het buitenland maar blijven lekker in eigen land, we gaan wel weg naar IJsselmuiden in een huis van mensen die zelf naar het buitenland gaan. Lekker groot huis en oppassen op de huisdieren : kat en een pony.
Allemaal een fijne vakantie toegewenst...

[Aangepast op 15/7/03 door Maninne]
Beste Mannine, kijk ook eens in Genemuiden als je toch in IJsselmuiden bent. Het is een heel mooie fietstocht over de kamperzeedijk en dan door de mastenbroekerpolder terug [het schoolvoorbeeld hoe een polder er uit moet zien. Genemuiden is wel niet zo schitterend maar is wel mijn geliefde geboorteplaats

[Aangepast op 16/7/03 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie