Nieuwe redacteuren Om Sions Wil

Leonius

Bericht door Leonius »

Unionist schreef:
geledu schreef:Ik hoor soms een predikant die bid voor diegene die Schrift Gebonden Politiek bedrijven. :wink:

Dat mag dus wel ??
Van mij wel.

Onze vorige dominee bad dan voor "de mannen die opkomen voor Uw naam". Dat was een paar dagen nadat Tineke Huizinga gekozen was. Dat vind ik een stuitende vorm van politiek op de kansel.
:mrgreen: Verkrampt noem ik dat.... :roll:
Stel je voor dat Bas van der Vlies een lezing komt houden en zegt: Beste mensen, alleen de Hersteld Hervormde Kerk is de ware, hoor.
Ook zoiets. Er zijn predikanten/ambtsdragers die de HHK en andere behoudende kerkgemeenschappen zien als de valse kerk waar je je ziel ten gronde richt. En toch bidt men dan voor deze mensen.... Onbegrijpelijk is dat.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Leonius schreef:[
Stel je voor dat Bas van der Vlies een lezing komt houden en zegt: Beste mensen, alleen de Hersteld Hervormde Kerk is de ware, hoor.
Ook zoiets. Er zijn predikanten/ambtsdragers die de HHK en andere behoudende kerkgemeenschappen zien als de valse kerk waar je je ziel ten gronde richt. En toch bidt men dan voor deze mensen.... Onbegrijpelijk is dat.

Wat bedoel je hiermee ??
Leonius

Bericht door Leonius »

geledu schreef:
Leonius schreef:[
Stel je voor dat Bas van der Vlies een lezing komt houden en zegt: Beste mensen, alleen de Hersteld Hervormde Kerk is de ware, hoor.
Ook zoiets. Er zijn predikanten/ambtsdragers die de HHK en andere behoudende kerkgemeenschappen zien als de valse kerk waar je je ziel ten gronde richt. En toch bidt men dan voor deze mensen.... Onbegrijpelijk is dat.

Wat bedoel je hiermee ??
Volgens mij ben ik duidelijk genoeg. Ik vind het nogal vreemd dat er mensen zijn die andere kerkverbanden, en ook hun voorgangers, tot de grond verketteren om vervolgens met verkiezingen op dezelfde mensen te stemmen.... De SGP is immers een interkerkelijke partij. Wonderlijk genoeg vallen als het over politiek gaat plotsklaps alle onderlinge strubbelingen weg. :roll:
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Leonius schreef:
geledu schreef:
Leonius schreef:[
Stel je voor dat Bas van der Vlies een lezing komt houden en zegt: Beste mensen, alleen de Hersteld Hervormde Kerk is de ware, hoor.
Ook zoiets. Er zijn predikanten/ambtsdragers die de HHK en andere behoudende kerkgemeenschappen zien als de valse kerk waar je je ziel ten gronde richt. En toch bidt men dan voor deze mensen.... Onbegrijpelijk is dat.

Wat bedoel je hiermee ??
Volgens mij ben ik duidelijk genoeg. Ik vind het nogal vreemd dat er mensen zijn die andere kerkverbanden, en ook hun voorgangers, tot de grond verketteren om vervolgens met verkiezingen op dezelfde mensen te stemmen.... De SGP is immers een interkerkelijke partij. Wonderlijk genoeg vallen als het over politiek gaat plotsklaps alle onderlinge strubbelingen weg. :roll:
Gelukkig dat ze wegvallen. Jammer dat dit helaas niet altijd de praktijk is binnen de SGP.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Unionist schreef:zie onderschrift
Jij kan rijmen en dichten zonder je pet op te lichten... Ben je alvast aan het oefenen voor Sinterklaas?
Leonius

Bericht door Leonius »

Erasmiaan schreef:
Leonius schreef:
geledu schreef:
Leonius schreef:[ Ook zoiets. Er zijn predikanten/ambtsdragers die de HHK en andere behoudende kerkgemeenschappen zien als de valse kerk waar je je ziel ten gronde richt. En toch bidt men dan voor deze mensen.... Onbegrijpelijk is dat.

Wat bedoel je hiermee ??
Volgens mij ben ik duidelijk genoeg. Ik vind het nogal vreemd dat er mensen zijn die andere kerkverbanden, en ook hun voorgangers, tot de grond verketteren om vervolgens met verkiezingen op dezelfde mensen te stemmen.... De SGP is immers een interkerkelijke partij. Wonderlijk genoeg vallen als het over politiek gaat plotsklaps alle onderlinge strubbelingen weg. :roll:
Gelukkig dat ze wegvallen. Jammer dat dit helaas niet altijd de praktijk is binnen de SGP.
Dat is vers twee, jammer dat dit alleen geldt t.a.v. de politiek. :roll:
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Petrus schreef:
freek schreef:
Petrus schreef:Ds. B. Reinders - Harskamp ????

Ik kijk uit naar zijn bijdrage(n)..............
Meen je dat?
Ik heb een tijdje onder zijn prediking mogen verkeren................
We hebben net zijn dagboekstukjes uit Verzamelde Aren achter de rug. Ik was er eerlijk gezegd niet zo kwijt van. Beetje overmatig lijntjes trekken tussen een bijbelpersonage en 'Gods volk'. Maar dat kan aan mij liggen hoor.
limosa

Bericht door limosa »

Een heel mooie uitbreiding van het medeschrijvers-bestand voor het blad Om Sions Wil. Daar mogen we de Paters (en de lezers) wel mee gelukwensen. En de wens daarbij voegen dat op de schrijfsels de zegen van de Heere zal rusten.
limosa

Bericht door limosa »

Gefopt schreef:Alvast een aanzet: De kerk staat op een kruispunt van wegen. D.w.z. ze is bereikbaar voor rechts, voor links en voor het midden!
rechts gaat voor zeker ?
limosa

Bericht door limosa »

freek schreef:
Petrus schreef:
freek schreef:
Petrus schreef:Ds. B. Reinders - Harskamp ????

Ik kijk uit naar zijn bijdrage(n)..............
Meen je dat?
Ik heb een tijdje onder zijn prediking mogen verkeren................
We hebben net zijn dagboekstukjes uit Verzamelde Aren achter de rug. Ik was er eerlijk gezegd niet zo kwijt van. Beetje overmatig lijntjes trekken tussen een bijbelpersonage en 'Gods volk'. Maar dat kan aan mij liggen hoor.
we hebben 'm een aantal keren in de vakantie gehoord en wij hadden onder zijn prediking echt het gevoel thuis te komen
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16781
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

limosa schreef:we hebben 'm een aantal keren in de vakantie gehoord en wij hadden onder zijn prediking echt het gevoel thuis te komen
thuis bij een HHK'er met GG-achtergrond :wink:
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Unionist: Als u, zoals uw naam doet vermoeden, streeft naar een unie, waarom maakt u dan zo'n (flauwe) reclame voor de CU ten koste van o.a. SGP en CDA? Het komt bij mij ongenuanceerd, kinderachtig en drammerig over. Met zo'n aanbeveling doet u de CU eerder schade aan dan dat u die partij promoot. U stelt: christen u nie? Inderdaad op zo'n manier: NIE.
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

geledu schreef:Ik hoor soms een predikant die bid voor diegene die Schrift Gebonden Politiek bedrijven. :wink:

Dat mag dus wel ??
Als ze het maar niet over die partij hebben die hun eigen schriftje hebben volgeschreven, over bijv. vrouwen in de politiek :D
limosa

Bericht door limosa »

graag on-topic verder, politiek zijn andere topics voor
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Een aantal kerkelijke bladen lezend, en dan met name de meditaties hierin, dan denk ik hé: dat ken en herken ik! En dan blijkt dat de achterliggende denominatie niet de mijne is. Conclusie: Laten we samen gaan, want we lijken op elkaar. In de praktijk stuit dat op (naar mensen maatstaven) onoverkomenlijke bezwaren. En, alweer, blijkt dit op uiterlijke, bijzaken zijnde, bezwaren te stuiten.
Is dan niemand bereid om in Jezus Naam te bukken en samen te gaan met allen die Zijn Naam ootmoedig vrezen. Dat is mijn Harteschreeuw!
Plaats reactie